Hvad læser du?

kan ikke finde den gamle tråd - her kommer et iskoldt læsetip:

Gillian Flynn: Kvinden der forsvandt
“Både Nick og Amy er ekstremt gode til at lyve. De lyver for sig selv og hinanden. Og nu lyver de også for dig …”

Lige færdig med Simon Becketts Stone Bruises - den var længe ventet med spænding og den var ventetiden værd!

Håkan Nesser: Fluen og evigheden. Jeg elsker Håkan Nessers seneste bøger:-)

Noget saa klassisk som Jane Austen: Sense and Sensibility…
Og… normalt gider jeg ikke biografier, men Amazon Kindle havde kanon tilbud paa Lauren Bacalls By Myself and Then Some og det kunne jeg ikke modstaa, saa den laeses i pauserne paa jobbet…
Og saa er der lige indkoebt et par LCHF kogeboeger … og en aegte noerdebog om forskellige haekleteknikker :slight_smile:

Har lige læst “En mand der hedder Ove” af Fredrik Bachman.

Fantastisk bog - både afsindig morsom og samtidig også sørgelig og rørende.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1172458]kan ikke finde den gamle tråd - her kommer et iskoldt læsetip:

Gillian Flynn: Kvinden der forsvandt
“Både Nick og Amy er ekstremt gode til at lyve. De lyver for sig selv og hinanden. Og nu lyver de også for dig …”[/QUOTE]

:slight_smile:

HAPS !!

Har ikke læst noget som helst de sidste 1 1/2 - 2 år - - fordi jeg har så travlt med mange andre dejlige ting - men jeg skal på biblioteket i dag - - og så vil jeg se, om denne bog er hjemme…

[QUOTE=Tante Tut;1172470]:slight_smile:

HAPS !!

Har ikke læst noget som helst de sidste 1 1/2 - 2 år - - fordi jeg har så travlt med mange andre dejlige ting - men jeg skal på biblioteket i dag - - og så vil jeg se, om denne bog er hjemme…[/QUOTE]

Så skal du være heldig - jeg har lånt den som 14 dages udlån - der er lang ventetid på en måneds udlån, den er ret ny

:slight_smile:

Jeg plejer at være ret heldig med alting :wink: så jeg satser på, at jeg får den med hjem - det er mere et spørgsmål. om jeg kan finde tiden til at få den læst :høhø:

Jeg er lige blevet færdig med Rowlings “Den Tomme Plads” :slight_smile:

Den er humoristisk i den måde, hun skildrer et landsbysamfund på, og ikke i nærheden af hendes ellers meget populære bøger om Harry Potter. Dette er en udmærket voksenbog, som jeg gerne vil læse igen på et tidspunkt :slight_smile:

Jeg er i gang med “Mordets analyse” og en CSI bog “Grave Matters”, den første er hjemmelæsning og den anden er på farten bog, da jeg har den på tabletten så den er nem at have med:)

“Kvinden der forsvandt” kan helt klart anbefales:)

Simon beckett er dygtig !

her står den på :
e-bog: how to marry a vampire millionaire - paranormal romance. Tomgangs godnat læsning men ganske underholdende
almindelig bog i sofaen : the stonehenge legacy . thriller om mord, stonehenge om mysterier - den kostede 10 kr på genbrug
lydbog : bind 3 el 4 om kara gillian - hidkalder af dæmoner, uheldig single chik strømer.

og når det er let læsning af denne type kan man sagtens have gang i 3 forskellige s
Har just gjort stephen kings dr. sleep færdig “efterfølgeren” til ondskabens hotel. En helt anden stil og ikke uhyggelig som sådan, men fortællingen om hvad der blev af lille danny. Er man til king og holdt man af danny, så er den en læsning værdig, men det er ikke en af dem jeg kommer til at genlæse flere gange

Jeg læser I lyset af en kat af Niels Brunse … bogen blev sjovt nok lånt på grund af titlen, men den er faktisk også underholdende nok at læse :slight_smile:

Jeg er ved at læse Katherine Parrs biografi - hun var den anden af Henrik den 8.s koner, der overlevede

Fortsæt endelig med at komme med gode som dårlige anbefalinger. Jeg skal jo snart have tiden til at gå, og hvad er bedre end at læse en masse gode bøger.

Jeg eg har selv lige læst 4 bøger af Sofie Sarenbrant, en svensk “femikrimi” forfatter, og de er ganske gode og underholdende - og hun evner at holde spændingen og overraske til slut.

De 4 bøger er :

uge 36 med fortsættelsen i stedet for dig

hvil i fred med fortsættelsen døden løber marathon

Jeg læser en del i perioder, i nar var det: Rosenkrans moderene

Er igang med Ilona Andrews - Gunmetal magic - for nok 5. gang eller sådan noget… Har lige genlæst først hele The Edge serien, og bagefter Kate Daniels serien, og nu så denne i samme verden som Kate Daniels serien.

Og så skal jeg nok igang med Dick Francis’s High Stakes, som jeg lige har fået hjem via bibliotek.dk (jeg elsker at man kan låne bøger fra ALLE landets biblioteker), hvis ikke de to nye jeg har bestilt af amazon kommer først; Tamora Pierce’s Battle Magic og Terry Pratchett’s Rising steam - discworld novel nr. 40! :smiley:

1 Synes om

James Baldwin : Tell me how long the train’s been gone.

Richard Wright : Black Boy…den har jeg læst nogle gange nu, den er god.

Jeg har lige læst et par kriminalbøger faktisk den der er filmatiseret som serie, den svenske Martin Beck…jeg må tilstå, jeg aner ikke hvad forfatteren hedder, det er så åndssvagt men jeg ligger aldrig mærke til forfatterenes navne…dybt idiotisk…men disse bøger er faktisk ok :slight_smile: Jeg er nok meget special med bøger…jeg hader bøger der beskriver områder osv langt ud i detaljerne…synes ofte det blot er fyld der er puttet i bogen, og min hjerne kan slet ikke tage det…ha ha…

De oprindelige bøger om Martin Beck er skrevet af forfatterparret Maj Sjöwall og Per Wahlöö. De er meget læsværdige, hvis man kan leve med, at de er “gamle”, de er forfattet i 60’erne, så efterhånden er det vel klassikere.

Jeg har lige tygget Sophie Hannahs forfatterskab. Meget anbefalelsesværdigt, hvis man er til psykologiske krimier a la Minette Walters og Barbara Vine.

Jeg har gang i to forskellige - meget forskellige - bøger i øjeblikket.

Ringenes Herre - trilogien (det er endelig lykkedes mig faktisk at blive fanget. Jeg har forsøgt at komme i gang med dem SÅ mange gange)
Dagligliv i Danmark 1620-1964 - en gammel sag fra 70’erne i 7 eller 8 bind, som min mor havde stående.

Venligst
Dorthe