Hvad læser du?

Patricia briggs bøger er sjove :slight_smile: Jeg hyggede mig gevaldigt med dem .

Jeg er stadig i gang med min bog om Panama kanalens historie, og den er rigtigt interessant. Jeg lod mig endda lede ned ad en sidegade og har brugt tid i nogle stille timer på job om natten, hvor jeg har læst nogle andre kilder om nogle af de første ekspeditioner i området inden man gik i gang. Det er godt nok ikke et særligt gæstfrit område at bygge en kanal i :slight_smile: Ih hvor jeg mangler en “coffee table book” med hele historien, jeg mangler nogle tydelige kort på min kindle, men man kan vel ikke få alting.

Jeg er igang med Seraphs af Faith Hunter, som er 2’eren i en serie, og må indrømme jeg ikke er helt så vild med den serie af hende, som Kate Yellowrock serien. Men OK underholdning begge dele.

[QUOTE=Pernille DL;1277236]Jeg har lånt nogle skønne bøger af Marie, så jeg læser Blood Bound af Patricia Briggs :slight_smile: Det er 2.bog i serien om Mercy Thompson, som handler om alt fra varulve, vampyrer, hekse og mystiske væsner.

Den er på engelsk, og jeg glæder mig over, hvor meget jeg lærer.[/QUOTE]

Det er en ok serie, jeg læste den med fornøjelse. Men jeg synes faktisk hendes rigtige fantasy bøger er endnu bedre, så hvis hun fanger kunne det være du skulle læse nogle af dem også :slight_smile:

[QUOTE=solveig;1277237]Jeg er lige blevet færdig med Fiskerne. Den havde jeg aldrig læst, så nu syntes jeg det var på tide. Jeg kunne faktisk rigtig godt li’ den :smiley: Jeg har også lige læst Sirile Gentlemen og Potensgiverne af Karin Brunk Holmqvist. Er du så færdig de var sjove og finurlige :klapper: Drømmehjerte, som jeg var i gang med at læse sidst jeg skrev i tråden, var simpelthen så god, rørende og fængslende, at jeg stadig går og tænker på den. Den bliver jeg nødt til at læse igen, på et tidspunkt.
Lige nu læser jeg endnu en i serien om Isfolket, men nu er jeg godt nok også ved at være en smule træt af dem. Det kommer til at vare en rum tid, inden jeg læser resten, tror jeg.
Næste gang jeg skal have bøger, har jeg bl.a. bedt om Det forsømte forår.[/QUOTE]

Der er en bog mere på dansk af Karin Blunk Holmquist - den hedder “Glimmerbøssen”, har du læst den?

Jeg har også moret mig over hendes bøger, de er simpelthen skønne :thumbup:

Der er forresten kommet en ny bog af forfatteren til “En mand der hedder Ove” - den hedder “Min mormor hilser og siger undskyld”

Jeg er skrevet op til den, men der er mange i kø!

1Q84 bog 1 af Haruki Murakami :slight_smile:

[QUOTE=Eva;1277245]Der er en bog mere på dansk af Karin Blunk Holmquist - den hedder “Glimmerbøssen”, har du læst den?

Jeg har også moret mig over hendes bøger, de er simpelthen skønne :thumbup:

Der er forresten kommet en ny bog af forfatteren til “En mand der hedder Ove” - den hedder “Min mormor hilser og siger undskyld”

Jeg er skrevet op til den, men der er mange i kø![/QUOTE]

Ja Glimmerbøssen skal jeg bestemt også have læst. Den er skrevet på listen :thumbup:

Ja jeg har godt hørt der er kommet en mere af Frederik Backman, og den skal jeg bestemt også have læst. De to første var simpelthen så fantastiske. Jeg elsker den måde han skriver på, og hans humor. Jeg kunne faktisk godt finde på at købe den. De har den i Bilka for tiden til 169,-

Jeg er endnu engang i gang med Jordens børn, har nu endelig fået fat i sidste bind, og så blev jeg j nødt til at læse de foregående bøger igen.

Har lige hørt Ildefonso Falcones: Havets katedral. En fantastisk fortælling og jo bedre desto mere får jeg syet :tihi: for jeg lytter mens jeg syr nullerputsenge og andet godt

Jeg har for nylig læst

Bram Stoker: Dracula
Rita Monaldi & Francesco Sorti: Imprimatur - den havde jeg blandede følelser om, så jeg venter lige lidt med 2’eren
William Paul Young: Hytten

Er nu igang med Terry Goodkind: Blood of the Fold (Sword of Thruth no. 3)

Hold jer væk fra greywalker serien - har lige kæmpet mig gennem 3,5 som lydbog. Nu gav jeg op !

Tak for tippet, hvem er forfatteren? :slight_smile:

Kat richardson. Og oplæseren var udemærket, men den formåede ikke at holde mig fanget, så flere gange tabte jeg tråden, blev irriteret på plottet og personerne. Ikke et hit- men nogen må jo kunne lide det, med 6 bind udgivet

Jeg er i gang med at høre En mand der hedder Ove, er cirka halvvejs. Den er ganske underholdende :slight_smile:

Jeg er i gang med “Jeg er døden” af Chris Carter - spændingsroman af de mere barske.

Eva - googlede den lige - det tror jeg er en serie for mig. :slight_smile:

Jeg har læst dem alle - men de er altså ikke for folk med svage nerver.:yikes:

Meget blodige og egentlig modbydelige - men jeg hopper hver gang ombord i en ny…

Hvad siger det mon om mig? :pose:

Hmmm… har dem godt stående pp reolen (i.ø tak for tippet om bilka :ok: )… men trænger til en længere serie af lydbøger. Må se om jeg kan få dem på e-reolen…

Eller måske Ken Follets Jordens Søjler, som jeg aldrig har læst…

Ken floret kan jeg kun anbefale - også hans andre og mindre kendte bøger. Han er rigtig dygtig

Har læst Håkan Nesser siden jul. De er go’e :slight_smile:

Jeg er også begyndt at lytte til e-bøger.

Lige nu lytter jeg til Guld Fuglen der handler om Martin Fryd der var med til at stifte AK81 i sin tid.
Virkelig spændende!