Hvad læser du?

Den sidste bog jeg fik læst færdig var Flowers for Algernon, der var sidste bogklub bog:)
Nu hygger jeg mig med Lord of the rings, the two towers og er ved at læse gone girl, kan ikke huske den danske titel, men det er den der bliver anbefalet i første post i denne tråd:) Har læst den på dansk en gang eller to, og nu hvor det er næste bogklub bog, læser jeg den på engelsk:)

Er igang med en af Brandon Sanderson, kaldet Alloy of the Law - indtil videre fanger den rigtig godt, så tror jeg skal finde nogle andre af ham bagefter :slight_smile:

Himmel og helvede af Kirsten Thorup

At Leve af Yu Hua

Jeg blev så begejstret over “murstenen” om byggeriet af Panama kanalen, at jeg er fortsat med endnu en bog af samme forfatter, denne gang om Johnstown oversvømmelsen! Lige så god og velbeskrevet som den første, han graver i mange, mange kilder inden han stykker beretningen sammen :ok: Og når jeg er færdig med den, så er det nok tid til endnu en knaldroman fremfor flere historiske bøger i denne omgang :slight_smile:

Chris Carter er en af de bedste gys - krimi forfatteren jeg har læst - han kan holde en fangen fra første side.

Jeg læser pt Bundfald af Lisbeth Zornig Andersen og en medforfatter - god historie og så er jeg betaget over brugen af det danske sprog - bedre end ventet.

[QUOTE=mea culpa;1283018]Chris Carter er en af de bedste gys - krimi forfatteren jeg har læst - han kan holde en fangen fra første side.

Jeg læser pt Bundfald af Lisbeth Zornig Andersen og en medforfatter - god historie og så er jeg betaget over brugen af det danske sprog - bedre end ventet.[/QUOTE]

Medforfatter skulle vel ikke være Karen Gjesing?

Jeg virkelig forsøger at komme i gang med første bog i Outlander serien… Den vil bare ikke rigtig fænge :frowning:
Har ellers fået den anbefalet af flere (både bøgerne og tv-serien ), som jeg normalt deler smag med…
Men denne her rangerer på samme niveau som Sara Blædel og de fleste andre femi-krimier… keeeeeeeeeedeligt GAB

Som lydbog har jeg pt Bernhard Cornwell, The Last Kingdom… så første afsnit af tv-serien - som var god… men den vises på et tidspunkt, hvor jeg har svært ved at nå hjem og se den…
Bogens fortælling er i.ø glimrende - fortælleren knap så god :wink:

Så vidt jeg husker, er den ret god. Læste også en del af den på kinesisk under mine studier. Yu Hua skriver smukt

[QUOTE=Ann K;1283038]Jeg virkelig forsøger at komme i gang med første bog i Outlander serien… Den vil bare ikke rigtig fænge :frowning:
Har ellers fået den anbefalet af flere (både bøgerne og tv-serien ), som jeg normalt deler smag med…
Men denne her rangerer på samme niveau som Sara Blædel og de fleste andre femi-krimier… keeeeeeeeeedeligt GAB

Som lydbog har jeg pt Bernhard Cornwell, The Last Kingdom… så første afsnit af tv-serien - som var god… men den vises på et tidspunkt, hvor jeg har svært ved at nå hjem og se den…
Bogens fortælling er i.ø glimrende - fortælleren knap så god ;)[/QUOTE]

Outlander serien står på min ønske-læseliste.

Jeg er i gang med Temple of the Winds af Terry Goodkind, bind 4 af Sword of Truth serien - det er fint underholdende fantasy

Ganske god bog - den var til min litteraturgruppe. Jeg gav den 5 af 6 stjerner. Gennemsnittet var over 5…
Den er desuden filmatiseret - og blev forbudt i Kina… Den film vil jeg gerne se, så vil prøve at støve den op, den er ikke på de tre streamingtjenester jeg har adgang til.

Jeg har opdaget mofibo - for tiden binge-lytter jeg til alt af Michael Katz Krefeld. Krimier der foregår i DK. Afslapningsbøger men gode til pendlerkørsel.

Jeg har kastet mig ud i Haruki Murakami: Trækopfuglens Krønnike, som jeg gerne har villet læse længe - det viste sig, at min mor havde den, så den røg med hjem i tasken til lån efter sidste besøg.

Ind til videre kan jeg godt lide den; den er 145 sider inde en stille bog, og nogen vil måske sige, at der ikke sker noget i den, men sproget og stemningen ligesom hiver mig til sig, og jeg har svært ved at lægge den fra mig. Og når jeg så får lagt den fra mig, ja så har jeg lyst til at tage den op og slå op der, hvor jeg var kommet til og læse videre :slight_smile:

Trækopfuglens Krønnike - done. Den har jeg det altså lidt blandet med; jeg var mere glad for 1Q84.

Nu er jeg i gang med Outlander af Diane Gabaldon, den er jeg vældig glad for, og den fangede mig fra side 1.

Den seneste jeg læste var Valdemarsdag af Kim Leine - rigtig god.

Før det var det Slagteren i Liseleje - den var til min læsekeds… Super bog, og vi brugte omkring to timer på at diskutere den. og vi kunne vist være blevet ved…

Jeg har lige læst Min mormor hilser og siger undskyld. Endnu en herlig og tankevækkende bog af Fredrik Backman. Lige nu er jeg i gang med Abdulahs juveler af Bjarne Reuter. Fik lige lyst til at læse den igen :lol: Den næste bog der ligger og venter, er 1. del af En sang om is og ild.

  1. Bog i A song of Ice and Fire - A Feast for Crows :slight_smile:

[QUOTE=Dotte;1286432]

Nu er jeg i gang med Outlander af Diane Gabaldon, den er jeg vældig glad for, og den fangede mig fra side 1.[/QUOTE]

Hmm, det viste sig så at være noget anderledes, end jeg havde regnet med…

Har lige genlæst Den lille prins af Antoine de Saint-Exupéry.

Og så har jeg læst de første fire bind af Saga. Skrevet af Brian K. Vaughan og tegnet af Fiona Staples. Normalt nævner jeg ikke de tegneserier jeg læser, men jeg er fuldstændig solgt til disse, så gør en undtagelse og kan varmt anbefale dem. Jeg venter i spænding på næste bind! :ok:

Har lige genlæst Den lille prins af Antoine de Saint-Exupéry.

Og så har jeg læst de første fire bind af Saga. Skrevet af Brian K. Vaughan og tegnet af Fiona Staples. Normalt nævner jeg ikke de tegneserier jeg læser, men jeg er fuldstændig solgt til disse, så gør en undtagelse og kan varmt anbefale dem. Jeg venter spændt på næste bind! :ok: