Hvad læser du?

Er lige blevet færdig med “Sundhedsplejersken” af Nova Lee Maier - den kan absolut anbefales :ok:

Efter anbefaling herinde har jeg lige hentet “en mand kaldet Ove” ned som lydbog… glæder mig til at starte på den i aften :slight_smile:

På Kindlen ligger Mockingjay af Suzanna Collins… jep, jeg gik i gang med at læse Hunger Games trilogien - på engelsk :slight_smile: Gode film… og som ventet endnu bedre bøger i genren Young Adult.

Jeg er lige nu ved at lytte til felix castor serien og har just afsluttet rivers of london serien. Begge dele glimrende urban fantasy med humor, mandlig hovedperson og ikke for megen pladder romantik

Nå ja - så ligger tolstoj på bordet og råber af mig. Har bestemt mig for at jeg hellere må få læst klassikerne når nu min far havde dem stående. Krig og fred og anna karenina her kommer jeg … kræver bare at jeg kan koncentrere mig og det er ikke lige pt.

Start med “Room with a view” eller “wuthering heights”, de er begge klassikere og korte bøger - hvis det var længden på de andre der skræmmer :slight_smile: Har selv “war and peace” til at stå og der har den stået og gloet nogle år. Men den version jeg har er vel næsten 10 cm bred, suk, men læses bør den vel.

Jeg har virkelig forsøgt at få læst disse klassikere… og jeg falder ganske enkelt i søvn hver evig eneste gang :S :smiley:
Så nu har jeg besluttet, at jeg altså har set dem på film, og det må så være nok!

Har kæmpet med Krig og fred - og er endt med at vælge fred. Den får lov at ligge :slight_smile:

Til gengæld er Anna Karenina en fantastisk bog. Den er indviklet at holde styr på (dog ikke nær så indviklet som Krig og fred), for der er et stort persongalleri (det er vist obligatorisk i russiske romaner), og alle personerne kaldes ved flere forskellige navne. Men den er virkelig storslået, og at se filmen er slet ikke nok. Diverse film og serier handler kun om Anna Karenina og hendes ulykkelige kærlighedshistorie, mens bogen handler om så meget mere og har en semihovedperson mere i Konstantin/Kostja, der har en aldeles lykkelig kærlighedshistorie.

God fornøjelse :slight_smile:

Jeg læser faktisk ikke for tiden. Men er igang med at skrive min egen bog :smiley: Det er et spændende projekt. Jeg aner intet om at skrive bøger…

Jeg har lige læst denne færdig: Det syvende barn af Erik Valeur | Litteratursiden … det tog noget tid, for den er på knapt 700 sider!
Den er god, spændende hemmeligheder der bliver afsløret lidt efter lidt, men jeg syntes desværre afslutningen gav lidt flad fornemmelse.
Men absolut værd at læse :slight_smile:

Nu orker jeg ikke at læse hele tråden igennem for at se, om den allerede har været nævnt. Den eneste bog, jeg har læst i flere år, er “En mand, der hedder Ove”. Den er hysterisk morsom og også lidt sørgelig. Kan helt sikkert anbefales, hvis man trænger til lidt let sommerunderholdning.

præcis det mere omfattende univers og et meget andreledes skriftsprog er grunden til at de pt ligger og venter. Lige nu er hjernen kun gearet til popcorn litterartur. knas knas bøvs- glemt. Men hyggeligt imens.

Min bogreol har de sidste 3-4 år kun bestået af krimier.
Kanonbillede med “knas knas bøvs” - ja det er jo selvfølgelig kvalitetskrimier (høhøhøh) af Lisa Scottoline, Sara Paretsky etc. men ja underholdning og minimal hjerneaktivitet er påkrævet.
Måske jeg skulle arbejde lidt mindre, så der var hjerne tilbage til ordentlig litteratur ? :wink:

[QUOTE=galath;1288784]

Til gengæld er Anna Karenina en fantastisk bog. …

Men den er virkelig storslået, og at se filmen er slet ikke nok. [/QUOTE]

Du er godt klar over at du lyder som min mor nu, ikk’ ??? :rock:

(Min mor var hujende ordblind, men kæmpede sig alligevel gennem flere klassikere - bla Krig og Fred og Anna Karenina, som det vel tog hende et års tid at læse :slight_smile: )

Nå, men i mellemtiden har jeg fået hentet mine bestillingsbøger på biblioteket, så nu står den på Vilh. Grønbech, Danskernes Æt i Oldtiden… skal have ny ammunition til næste terrassesnak med min historikerven Phillip :slight_smile:

Boo’ya Moon af Stephen King

“Alfabethuset” af jussi adler Olsen og “Hjernens nye liv” af David Perlmutter.

boo ya er en af de mere besynderlige fra hans hånd synes jeg.

Jeg er godt i gang med Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children af Ransom Riggs. Fantastisk historie :hjerte:

Jeg synes de fleste af hans er besynderlige, det er noget af det jeg kan lide ham for. :smiley: Har du læst Rose Madder, eller serien Det mørke tårn? :slight_smile:

Bedemandens datter - er snart færdig med den. Den er ikke så god som hendes andre bøger, men den går an.

Isaacs Storm: Amazon.com Lad os nu se hvor langt jeg når de næste par dage, det bliver nok mest sommerferielæsning om nogle få uger.