Hvad læser du?

[QUOTE=Ann K;1294504]Efter at have forsøgt tre gange og alligevel falde i søvn efter 15-30 minutter, har jeg slettet den igen… Livet er for kort til kedelige bøger :slight_smile:
Som trøst har jeg hentet Jan Guillou, Vejen til Jerusalem. Har godt nok læst serien, da jeg var i Australien, men jeg trænger til lidt hyggeligt genkendeligt…[/QUOTE]

Den prøver jeg lige, den lyder god.

er ved at planlægge nogle uger til USA til foråret så ved at trævle ‘1000 places to see before you die’ igennem for steder jeg endnu ikke har set derovre.

Andet bind i serien om tempelridderen Arn…
Jan Guillou formår at holde sig så nogenlunde til de historiske fakta når det gælder tempelherrerne, og jeg kender meget lidt til svensk historie omkring 12hundredetallet, så det går fint med at læse disse historiske romaner - normalt
er jeg ved at skrige højt pgr forfatteres “litterære friheder”. :slight_smile:

På kindlen er der også Per Kaaes små hæfter om Gerningssteder i Hovedstaden - de er lette at læse på jobbet, hvor der ikke sker meget lige pt.

Min veninde forærede mig denne bog, hun havde læst den og kunne ikke lide den, men tænkte jeg måske kunne. Det kunne jeg, så nu bor den hos mig og bliver sikkert genlæst på et tidspunkt.

Miraklernes tid af Karen Thompson Walker

Tredje bind om tempelridderen Arn :slight_smile:

Og så fandt jeg endelig ud af at bruge OverDrive app’en, så nu hygger jeg gevaldigt med gamle Agatha Christie romaner - læst af Mr Hercule Poirot himself (aka skuespilleren David Suchet) :slight_smile:

Jeg er lige gået i gang med min nevøs nye krimi. Solstrejf af Claus Hagstrøm. Den første af en serie på 5. Er ret spændt på om den er god :slight_smile:

Jeg er lige begyndt på Doktor Søvn af Stephen King

Skal i gang med den sidste nye af Wilbur Smith - Den gyldne løve. :smiley:

Psykiatriens historie i Danmark. Lidt nørdet…

Er der to navne, der klæder hinanden, så er det Stephen Fry og Harry Potter :slight_smile:
Så jeg hygger med igen igen at genhøre en fantastisk oplæser med en god historie :slight_smile:

Er i gang med A street cat named Bob :slight_smile:
En hyggelig bog, der vidst ikke kommer til at tage mig længe at komme igennem:)

Jeg har lige læst Gøgens kalden af Robert Galbraith, aka J.K. Rowling. Hun kan virkelig skrive en god bog :thumbup:

Er lige gået i gang med Bedemandens Datter af Sara Blædel

Et kursus i mirakler, af Helen Schucman. En ordentlig moppedreng på 1248 sider. Der er vist nok til resten af året, og lidt til :).

Er det en bog i serien om Courtney (stavemåde??) Familien??

Har kun hørt godt om bogen, og alligevel står den stadig ulæst:ups: Det må blive næste bog jeg går i gang med, så kan svigermor også få den hjem igen:tihi:

Ja, det er om en, der hedder Henry Courtney - der skulle være en bog tidligere med ham, jeg har sikkert læst den, men kan ikke erindre mig den :ups:

Den foregår i 1600 tallet i Afrika.

“Rottens øje” - en roman fra Danmark i 1300-tallet, hvor pesten hærger.

Jeg er temmelig vild med historiske romaner :thumbup:

[QUOTE=Eva;1295867]Ja, det er om en, der hedder Henry Courtney - der skulle være en bog tidligere med ham, jeg har sikkert læst den, men kan ikke erindre mig den :ups:

Den foregår i 1600 tallet i Afrika.[/QUOTE]

Den kender jeg ikke… håber du kommer i tanke om det - kunne være interessant at læse de to bøger :slight_smile:
Troede familie-sagaen startede med Sean Courtney i begyndelsen (tror jeg) af sidste århundrede…
Bogen der hedder Når løven jager…

[QUOTE=Ann K;1295981]Den kender jeg ikke… håber du kommer i tanke om det - kunne være interessant at læse de to bøger :slight_smile:
Troede familie-sagaen startede med Sean Courtney i begyndelsen (tror jeg) af sidste århundrede…
Bogen der hedder Når løven jager…[/QUOTE]

Så vidt jeg kan finde frem til, hedder den første bog hvor Henry Courtney optræder “Rovfuglene” og så er der et par stykker, der foregår senere end Den gyldne løve :?

Så de skal nok læses i denne rækkefølge: Rovfuglene, Den gyldne løve, Monsun og Blå horisont.