Hvad læser du?

Lige blevet færdig med: Nådesløs af Dean Koontz

Også blev jeg færdig med den, og er allerede begyndt på en ny bog, nemlig Silkeorm, bog nr. 2 i serien:D

Kim Leine: De Søvnløse

Endnu en bog fra hans hånd, der foregår i en grønlandsk bygd, denne gang i år 2025…

By[QUOTE=Jim;1296842]Der står lidt mere om WS udgivelser her…må indrømme at jeg ikke er ganske enig i deres nummerering af serien …er lige i slutningen af den 11. plage

http://forlagsliv.dk/9408-2/[/QUOTE]

Hvis du, og Eva, skulle sætte en rækkefølge, hvordan skulle den så være?

av…den var smuttet …rent kronologisk starter “når løven jager” ca 1870, baseret på slaget ved rorkes drift i 1879…
nu ser jeg udgivelserne som en helhed, dvs jeg mixer ballantyne/courtney sammen til kronologisk rækkefølge …og uden at skulle gennem 1½ hyldemeter mener jeg at stenfalkens land (ballantyne 1) starter 1860 …eller i hvert fald noget tidligere end “når løven jager”
jeg har set et forlag dele dem op som :

courtney - i øvrigt med forskellig stavemåde, courteney - (rovfuglene ? )
courtney i afrika
ballantyne

(+ alle de andre)

ser man dem kronologisk starter de med “rovfuglene”, så “stenfalkens land”, og mon så ikke at “når løven jager” er 3’er …sådan ca.

Jeg har lige læst Papmaché Reglen (som burde være i et ord :rock:) af Hella Joof.

Morsom, banal og ikke en jeg råber hurra over :ups:

Læser alt skrevet af John Grisham :thumbup: Hans bøger kan godt anbefales, specialt Gray Mountain!

Alt Det Lys Vi Ikke Ser af Anthony Doerr.
Jeg er ikke kommet så langt endnu, men den lyder til at være god og rigtig godt skrevet.

City of Ember… en bogserie for børn (det fornægter sig ikke, at jeg har været pædagog :wink: )

Som lydbog David Webers fatasyserie… Oath to Swords, War Gods Own, osv… supertilbud hos Amazon :wink:

Den nyligt udkomne fjerde del af Berlinerpoplerne-serien af Anne B. Ragde. Jeg elsker bare den serie!

Venligst
Dorthe

[QUOTE=Elwarth;1298779]Den nyligt udkomne fjerde del af Berlinerpoplerne-serien af Anne B. Ragde. Jeg elsker bare den serie!

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

Den er jeg også lige blevet færdig med - eminent serie :thumbup:

En anden bog, jeg lige har læst er Dorrit Willumsens “De kattens feriedage”.
Missens ejere skal på ferie og imens skal hun passes af nabokonen - og det fortæller hun så meget
humoristisk om i en bog med fine illustrationer.
Altså det er katten, der fortæller :smiley:

Erik Den Røde …af Preben Mørkbak

Mercedesmanden af Stephen King, som han i 2015 vandt den amerikanske krimipris Edgar Award for.

All souls-trilogien af Deborah Harkness. Den er virkelig god hvis man er til fantasy med hekse, vampyrer og dæmoner.

  1. bog - heksenat
  2. bog - nattens skygge
  3. bog - livets bog

Har ikke læst 3’eren færdig endnu… men den er indtil videre ligesågod som de 2 andre

fandt en lidt spøjs bog på lageret …Kong Erik og de fredløse, B S Ingemann, oprindeligt 1833 ca
Udgaven er fra “1940”, men uden oplysninger om udgave eller oplag og trykt 1943, med en anden tilretter end 1940 men samme illustrator som 1940
oooog i 1943 kommer der en anden forkortet version af bogen, måske derfor der ikke er nogen info om den …
må vel se lidt i den i juledagene

Lige blevet færdig med Sig mig hvad du drømmer, af Sidney Sheldon

Er igang med den første af Christine Feehan’s Ghostwalker serie - so far, Not impressed! Konceptet er interessant, historien dårlig, og sproget middelmådigt. Tror ikke jeg gider læse resten af serien.

Og når jeg føler mig vildt overskudtsagtig forsøger jeg at læse en tysk bog om Européen fra 1981, som jeg har fået af Louise (Cute&Classic). Spændende, men mit tyske…

Lige blevet færdig med Hobbitten af J. R. R. Tolkien

Det lykkedes mig, at komme igen Mort en bog i Discworld serien af Terry Prachet inden bogklub mødet i går, den var ret underholdende:)

[QUOTE=Eva K;1301289]Er igang med den første af Christine Feehan’s Ghostwalker serie - so far, Not impressed! Konceptet er interessant, historien dårlig, og sproget middelmådigt. Tror ikke jeg gider læse resten af serien.

[/QUOTE]

Den var på et tidspunkt dagens gratis kindlebog…
Fik læst frem til omkring side 30 tror jeg… og droppede så resten.
Livet er for kort til dårlige bøger! :slight_smile: