Hvad læser du?

[QUOTE=Elwarth;1172864]Jeg har gang i to forskellige - meget forskellige - bøger i øjeblikket.

Ringenes Herre - trilogien (det er endelig lykkedes mig faktisk at blive fanget. Jeg har forsøgt at komme i gang med dem SÅ mange gange)
Dagligliv i Danmark 1620-1964 - en gammel sag fra 70’erne i 7 eller 8 bind, som min mor havde stående.

Venligst
Dorthe[/QUOTE]
Den er jeg faktisk ret sikker på vi også har stående i reolen, men jeg har vist aldrig haft nogle af dem åbnet. Skulle jeg tage mig lidt sammen?
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1172868]Den er jeg faktisk ret sikker på vi også har stående i reolen, men jeg har vist aldrig haft nogle af dem åbnet. Skulle jeg tage mig lidt sammen?
VH
Susanne[/QUOTE]

Tja, det kommer jo an på :wink:
Jeg nyder faktisk det lidt gammeldags og opstyltede sprog, og emnerne er interessante. Men ok, de fleste - inklusiv min mor - vil nok tænke, at det er ret støvet…

Venligst
Dorthe

Som jeg helt havde overset var udkommet! Den må straks hjem til samlingen :slight_smile:

Her er jeg i gang med at genlæse Dresden Files serien og er igang med White Night.

[QUOTE=Horusac;1172922]Som jeg helt havde overset var udkommet! Den må straks hjem til samlingen :slight_smile:

Her er jeg i gang med at genlæse Dresden Files serien og er igang med White Night.[/QUOTE]

Ja, det havde jeg også - og også Battle magic :uha:

Åh ja, jeg glæder mig til Skin game udkommer! Kun lidt over en måned nu…

[QUOTE=Eife;1172923]Ja, det havde jeg også - og også Battle magic :uha:

Åh ja, jeg glæder mig til Skin game udkommer! Kun lidt over en måned nu…[/QUOTE]

Battle magic? Den har jeg ikke hørt om?

Og ja, glæder mig også til Skin game udkommer, det er derfor jeg er i gang med at genlæse hele serien :slight_smile:

[QUOTE=Horusac;1172926]Battle magic? Den har jeg ikke hørt om?

Og ja, glæder mig også til Skin game udkommer, det er derfor jeg er i gang med at genlæse hele serien :-)[/QUOTE]

Battle Magic er den af Tamora Pierce som jeg skrev at jeg også havde bestilt i mit første indlæg :slight_smile: Det er ikke TP, men jeg havde stadig overset at den var udkommet. :tihi:

Jo, det er da tp - bare ikke den I ellers snakkede om :høhø:

Jeg har fået en fin ordning med en sød personale hvor jeg er vikar. Når hun har læst en bog så lader hun den ligge så jeg kan læse den når jeg kommer (ja vi læser når vi på vagt).

I dag er jeg gået i gang med uge 36

og en anden personale smider bøger væk når de er læst, nu har hun fundet på at give dem til mig :slight_smile:

Jeg følger mig meget heldig.

Jeg er i gang med Wizard’s First Rule, som er bog 1 i Terry Goodkinds Sword of Truth serie. Jeg har tidligere læst dem, og synes de er rigtig gode - er man til fantasy, er de efter min mening et must.

Ellers har jeg for nylig læst.

Stieg Larsson: Millenium Trilogien - Rigtig spændende, og var hurtigt læst, for den var svær at lægge fra sig.
Brent Weeks: Night Angel Trilogien - God Fantasy med action på
Tim Severing: Viking Trilogi - Rigtig fin serie, hvor man følger en forældreløs dreng og hans vej igennem livet og op ad rangstien; han kommer vidt omkring. Den er bygget delvis over virkelige personer
Dan Brown: Engle og Dæmoner - Fint underholdende, det er nærmest som at læse en action film
Stephen King: Atlantis. 4 historier, der bliver flettet sammen til sidst. Lidt anderledes. Jeg har et lidt blandet forhold til den.

[QUOTE=holymoly;1172683]De oprindelige bøger om Martin Beck er skrevet af forfatterparret Maj Sjöwall og Per Wahlöö. De er meget læsværdige, hvis man kan leve med, at de er “gamle”, de er forfattet i 60’erne, så efterhånden er det vel klassikere.

Jeg har lige tygget Sophie Hannahs forfatterskab. Meget anbefalelsesværdigt, hvis man er til psykologiske krimier a la Minette Walters og Barbara Vine.[/QUOTE]
Barbara Vine er faktisk pseudonym for Ruth Rendell…sidstnævnte er nok hende flest kender (forfatterskabet altså)

Margit sandemo’s sagaen om isfolket

Jeg har lige læst : Som et blik fra helvede af Frank Jensen.
Blanding mellem fiktion og virkelige hændelser, skrevet af en tidligere PET chef.

Den er super god og interessant, men kan være lidt tung i det.

Nyd den!!!
Godt nok hvad man vil kalde triviallitteratur - men det er klart af den bedre slags… Jeg elskede serien, da den udkom i begyndelsen af 80’erne :slight_smile:

Er nu gået igang med ny lydbog “The Importance of Being Earnest” af Oscar Wilde… havde helt glemt, hvor sjov fortællingen faktisk er :slight_smile:

På Kindlen er der downloaded en fantasyserie “Seasons of the Moon” af R M Reine… aner ikke hvad det er, andet end det er noget om varulve :slight_smile: Men serien var gratis på amazon, så jeg tog chancen for at det var noget interessant… hvis ikke, så har jeg ikke brugt penge på det :wink:

Nå, ja - og så er der de to LCHFkogebøger, der stadig studeres, ligesom min fantastiske bog om forskellige hækleteknikker :slight_smile:

Beskrivelser af amerikanske nationalparker. Har planer om at se nogle af dem i løbet af årets sommerferie, men hold da op det er ikke let at vælge - livet er aaaalt for kort, eller ferien er i hvert fald :høhø:

Jeg er ved at læse Rushy Rashid og hendes mands bog Bag Sløret om deres møde og ægteskab og de fordomme begge mødte også hos dem selv. Den er virkelig god - og sjov :smiley:

Kan stadig ikke finde den gamle tråd - men fandt da denne

Har lige læst:
Jeannette Walls Utæmmet liv

kors hvor den er god, velskrevet og til tider hylende morsom

Har reserveret Glasslottet af hende - glæder mig …

Er nået til del 7 af serien Jarastavens Vandring af Saga Borg

Ikke litteratur på højt plan, men fængende nok :slight_smile: Og jeg er bare glad for at kunne koncentrere mig om at læse igen :slight_smile:

Jeg skal til og i gang med Leif Davidsen - har lige været på biblo efter ny forsyning

Netop færdig med en fremragende biografi om den engelske politiker Alan Johnson´s barndom i London i en ludfattig familie, This Boy Usædvanligt god bog, og jeg har allerede købt efterfølgeren Please, Mister Postman.
Jeg har ikke noget særligt forhold til engelske politikere og kender ham faktisk ikke (så vidt jeg ved), men faldt tilfældigt over den og blev i den grad godt underholdt :ok: