Hvad læser du?

ohhh mit eksemplar af the stand unabridged er efterhånden godt slidt.
Det er så komplet en historie at den fanger mig hver gang. alle 1400 sider i paperbacken.

Jeg hører pt. Kitty norville serien. Pocorn litteratur om varulve, men et godt grin og fint til at køre i bus osv.

Er her nogen, der har læst The Black Dagger Brotherhood? Og hvordan er de så?

:slight_smile:

Jeg er igang med Liza Marklund, har læst Forelskede sig til et mareridt, og er igang med Asyl

Jeg er igang med bog 2 af 1Q84-serien :slight_smile: 1’eren var en cliffhanger!

Har lige genlæst “Gys og guld”, bogen der vakte min læse glæde:)

Dotte - de er faktisk udemærkede, især hvis man bladrer forbi sex scenerne, de kan godt blive lidt lange.
Spændende koncept, spændende figurer og et fint plot synes jeg.
Forfatteren kommer omkring mange typer mennesker, skæbner, seksuelle tilbøjeligheder og traumer, både af den ene og anden slags. Man er fint underholdt.

Fired up frantic og stressed out - en bog om at træne hunde til mental ro, når de er i total kaos

Henry David Thoreau: A week on the Concord and Merrimack Rivers
Vældigt kulturelt, men jeg syntes det var tiden at udvide sin horisont lidt. Det bokser jeg så lidt med - det er knageme ikke så let-læst som en farverig knaldroman!

Næste bog bliver Alkymisten - det er til min læsekreds og er foreslået af en herindefra :wink:

[QUOTE=kira v;1252906]Dotte - de er faktisk udemærkede, især hvis man bladrer forbi sex scenerne, de kan godt blive lidt lange.
Spændende koncept, spændende figurer og et fint plot synes jeg.
Forfatteren kommer omkring mange typer mennesker, skæbner, seksuelle tilbøjeligheder og traumer, både af den ene og anden slags. Man er fint underholdt.[/QUOTE]

Tak :slight_smile:

Det kan være, at de kommer på “to read” listen, men opdagede lige, at der er 13 stk. Faldt tilfældigt over den i dansk oversættelse i boghandlen, hvor der var 5, så jeg troede ikke, det var så lang en serie.

I denne uge har jeg læst: Stephen King - Joyland

Den er FANTASTISK, synes jeg :slight_smile:

Har fundet en “ny” forfatter som jeg ikke kendte.

Noa Gordon.

Han har skrevet en del forskellige romaner, som på en måde kredser om temaerne lægevidenskab og familie.

Jeg har slugt dem med begrestring som sommerlæsning.

Jeg har fået bøger hjem fra biblioteket i dag, og er begyndt på “En mand der hedder Ove” Den er godt nok herlig :tihi:

Den er simpelthen fantastisk:thumbup:

Jeg bliver glad når jeg ser, at der er andre end mig, der læser bøger på dansk :smiley:

[QUOTE=Eva;1253372]Den er simpelthen fantastisk:thumbup:

Jeg bliver glad når jeg ser, at der er andre end mig, der læser bøger på dansk :D[/QUOTE]

Det gør jeg altid. Ikke fordi jeg ikke kan læse engelsk, men fordi jeg ikke har tålmodighed til det. Jeg læser temmelig hurtigt, og nærmest affotografere linierne, uden at læse rigtigt - hvis det giver mening :tihi: Det kan jeg ikke med engelsk, hvor jeg bliver nødt til at læse rigtigt, og det tager for lang tid. Så begynder min hjerne at kede sig, og så mister jeg tråden, så jeg bliver nødt til at læse sætningerne flere gange. Derfor læser jeg altid bøger på dansk :slight_smile:

Det er nøjagtigt det samme her Solveig - hvis jeg skulle læse på engelsk ville det også gå alt for langsomt og det har jeg ikke tålmodighed til :smiley:

Så kan det godt være, at der går noget tabt i oversættelsen - men det ved man jo ikke, når man kun læser den danske udgave :høhø:

Jeg læser altid bøger på dansk … foretrækker dem faktisk frem for islandske bøger efterhånden :ups:
Dog skal bøger der foregår på Island, læses på islandsk … kan ikke fordrage de manglende bøjninger på navne/stednavne, når de er oversat til dansk :tihi:

Så blev jeg færdig med En mand der hedder Ove. Nøj hvor var den på en gang rørende, tankevækkende hylende morsom og helt umulig at lægge fra sig :thumbup:
Nu er jeg så lige startet på Og bag dem synger skovene. En helt anderledes og tungere bog, så jeg tror jeg gemmer den til i morgen. Ove skal lige have tid til at bundfælde sig :slight_smile: