Hvad læser du?

Har lige hentet den her på biblioteket.

[I]"Arnhild Lauveng er fra Norge. Hun er uddannet psykolog og arbejder til daglig med skizofrene. I ti år var Arnhild Lauveng skizofren, tvangsindlagt og stærkt medicineret.

I “I morgen var jeg altid en løve” inviterer Arnhild Lauveng os ind i en verden, som består af stemmer og hallucinationer, som for en skizofren er virkelighed.
I morgen viser hun os, som både fagperson og tidligere patient, hvordan man som skizofren lever med vrangsforstillinger og symptomer, som bliver logik.

“I morgen var jeg altid en løve” er en god bog at læse, hvad end du er pårørende til en, der lider af skizofreni eller selv har stået i selvsamme situation som Arnhild Lauveng"[/I]

Er meget spændt - også fordi jeg selv lider af skizofreni. (Omend jeg nok ikke er nær så syg, som det lyder til at forfatteren har været. :))

Hvad handler den om? :slight_smile:

[QUOTE=solveig;1253412]Så blev jeg færdig med En mand der hedder Ove. Nøj hvor var den på en gang rørende, tankevækkende hylende morsom og helt umulig at lægge fra sig :thumbup:
Nu er jeg så lige startet på Og bag dem synger skovene. En helt anderledes og tungere bog, så jeg tror jeg gemmer den til i morgen. Ove skal lige have tid til at bundfælde sig :)[/QUOTE]

Han var jo lidt af en gammel gnavpotte, ham Ove, men hvor kom man dog til at holde af ham :hjerte:

Hvis I ikke allerede har læst den - så gør det, I vil ikke fortryde det :thumbup:

Forfatteren der har skrevet en mand der hedder over, har også skrevet Britt Marie var her, den står næst på min læseliste.

og hende der har skrevet i morgen var jeg altid en løve har skrevet en Big mere, men kan ikke huske hvad den hedder.
Og de er sindsyge super gode og meget interessant læsning, så de kan virkelig anbefales.

Jeg har et flip for tiden med neurologi og og læser Oliver Sacks’ The Island of The Color Blind.

[QUOTE=DK SismoCats;1253564]Forfatteren der har skrevet en mand der hedder over, har også skrevet Britt Marie var her, den står næst på min læseliste.

og hende der har skrevet i morgen var jeg altid en løve har skrevet en Big mere, men kan ikke huske hvad den hedder.
Og de er sindsyge super gode og meget interessant læsning, så de kan virkelig anbefales.[/QUOTE]

“BrittMarie var her” har jeg læst - den var god, men kunne efter min mening langtfra måle sig med “En mand der hedder Ove” - men det kan du jo selv bedømme, når du får den læst :smiley:

“I morgen var jeg altid en løve” kender jeg ikke, men vil kigge på den, det er altid godt af få anbefalet nogle bøger :ok:

[QUOTE=Skattekat;1253376]Jeg læser altid bøger på dansk … foretrækker dem faktisk frem for islandske bøger efterhånden :ups:
Dog skal bøger der foregår på Island, læses på islandsk … kan ikke fordrage de manglende bøjninger på navne/stednavne, når de er oversat til dansk :tihi:[/QUOTE]

I er altså også mærkelig med alle de bøjninger af F.eks. personnavne mm…
Tænk sig at bøje Anna Bjørk til Ônnu Bjørk - giver ingen mening for en dansker…

Noah Gordon er god - jeg elsker at “evnen” binder bøgerne sammen, og det er gode historiske romaner, med drama,action,medicin,historie, kærlighed und alles.

Jeg er viddt blevet fanget af “Beautiful Creatures”, har fået læst de første 100 sider i eftermiddags:)

Jeg har forsøgt mig med Kære Mai, et kapitel af Merete Pryds Helle der er baseret på en mailkorrespondance over ca. 8 år, mellem forfatteren og en god veninde.

Forsøgt siger måske alt. Jeg er nået 140 sider ind i dette mail univers i min månedlange sommerferie. Der er 545 sider i bogen. Tro mig jeg kæmper, og nægter at give op, for en bog fortjener at blive læst når den er blevet skrevet og man som læser har valgt, at købe den. Det ska dog siges at jeg valgte at være syg i de tre uger af ferien, det gjorde nok ikke humøret bedre, og læselysten større :høhø:

Nok om det jeg læser hvis bøgerne fanger gerne eksemplarer på 1500 sider i en ruf, men det er så også fordi de fænger fra de første sider.

Om jeg kan anbefale denne jeg er i gang med når jeg engang når igennem den - det må tiden vise. Jeg skylder forfatteren at læse den færdig, og måske bliver jeg positivt overrasket i sidste ende, det er sket før med andre bøger jeg har læst gennem tiden.

[QUOTE=Tea;1253414]Har lige hentet den her på biblioteket.

[I]"Arnhild Lauveng er fra Norge. Hun er uddannet psykolog og arbejder til daglig med skizofrene. I ti år var Arnhild Lauveng skizofren, tvangsindlagt og stærkt medicineret.

I “I morgen var jeg altid en løve” inviterer Arnhild Lauveng os ind i en verden, som består af stemmer og hallucinationer, som for en skizofren er virkelighed.
I morgen viser hun os, som både fagperson og tidligere patient, hvordan man som skizofren lever med vrangsforstillinger og symptomer, som bliver logik.

“I morgen var jeg altid en løve” er en god bog at læse, hvad end du er pårørende til en, der lider af skizofreni eller selv har stået i selvsamme situation som Arnhild Lauveng"[/I]

Er meget spændt - også fordi jeg selv lider af skizofreni. (Omend jeg nok ikke er nær så syg, som det lyder til at forfatteren har været. :))[/QUOTE]

Den har jeg også lige læst :slight_smile: Det var lærerigt, og hun kommer med mange gode pointer undervejs, både omkring det at være psykiatrisk patient, men også bare at være menneske. Budskabet er, at man godt kan blive rask, og at skizofreni ikke nødvendigvis er en sygdom, man må leve med resten af sit liv. Mange er blevet (bliver?) mødt med budskabet at sygdommen er for livet, når de får diagnosen, men det er langt fra rigtigt. Jeg har haft om recovery i psykiatri-undervisningen på sidste modul inden ferien, og det var i den forbindelse, jeg hørte om bogen :slight_smile:

Spændende! Den bog er hermed sat på min læseliste. Ja, det er vist stadig en udbredt misforståelse, at man ikke kan blive rask (eller symptomfri) når man har fået diagnosticeret skizofreni. Det var der i hvert fald snak om i psykiatrifonden, da jeg var i praktik der.

Lonnie - bøgerne er gode men lov mig at holde dig fra filmen, du bliver SÅ skuffet. Der er en grund til at der ikke er kommet en film nr. 2

[QUOTE=Eva;1253580]“BrittMarie var her” har jeg læst - den var god, men kunne efter min mening langtfra måle sig med “En mand der hedder Ove” - men det kan du jo selv bedømme, når du får den læst :smiley:

“I morgen var jeg altid en løve” kender jeg ikke, men vil kigge på den, det er altid godt af få anbefalet nogle bøger :ok:[/QUOTE]

Så fik jeg læst Britt - Marie var her, og jeg må,give dig ret. Den er god, men slet ikke på niveau med en mand der hedder Ove.
Har du læst “den 100 årige der kravlede ud af vinduet” den kan anbefales.

[QUOTE=DK SismoCats;1254042]Så fik jeg læst Britt - Marie var her, og jeg må,give dig ret. Den er god, men slet ikke på niveau med en mand der hedder Ove.
Har du læst “den 100 årige der kravlede ud af vinduet” den kan anbefales.[/QUOTE]

Ja, den har jeg også læst - den synes jeg også godt om :ok:

Mener det er samme forfatter, der også har skrevet “Analfabeten der kunne læse”, den kan jeg også anbefale :smiley:

[QUOTE=Eva;1254052]Ja, den har jeg også læst - den synes jeg også godt om :ok:

Mener det er samme forfatter, der også har skrevet “Analfabeten der kunne læse”, den kan jeg også anbefale :D[/QUOTE]

jeps, de 2 bøger er rigtig gode.

Nu er jeg gået i gang med barn 44 af Tom Rob Smith.

Foregår i slut 50’erne i Rusland og handlet om bla det hemmelige politi og an masse andet.

[QUOTE=DK SismoCats;1254080]jeps, de 2 bøger er rigtig gode.

Nu er jeg gået i gang med barn 44 af Tom Rob Smith.

Foregår i slut 50’erne i Rusland og handlet om bla det hemmelige politi og an masse andet.[/QUOTE]

Sismo, hvis du ikke allerede har læst denne her, så kan den anbefales - det er en ef de bøger, man bliver i godt humør af :ok:

Bog:Og så kom Paulette - : roman
Af Barbara Constantine (2014)
Ferdinand på 70 år bor alene på en stor gård. Men tilfældigheder gør, at gården pludselig bliver beboet af mange forskellige mennesker i denne varme fortælling om solidaritet i et aldersintegreret bofællesskab

Skal vidst genoverveje om seneste lån på biblioteket bare skal afleveres igen:tihi:

Som sagt… filmen er noget helt andet! og temmelig skuffende…

Så den faktisk før jeg læste bøgerne - simpelthen fordi jeg virkelig godt kan lide skuespillerne Emma Thompsom og især Jeremy Irons…
Filmen irriterede mig sådan at jeg var nødt til at få fat i bøgerne for at læse dem :smiley:

Pt læses der ingen bøger… hverken fysisk eller som lydbog… er topstresset over alt det flyttehalløj, og falder som regel halvdød om i sengen omkring kl 22,30.

Lige blevet færdig med Varslet af Liz Jensen.

Er så lækkert at jeg endelig er begyndt at læse mere normalt igen, efter flere år hvor jeg ikke kan kunne læse fordi jeg ikke har kunne holde fokus. Har virkelig savnet at læse, før i tiden kunne jeg jo læse op til fem bøger på en uge. De senere år har jeg ikke engang kunne læse fem bøger på et år. :thumbdown:

[QUOTE=Enki;1255152]Lige blevet færdig med Varslet af Liz Jensen.

Er så lækkert at jeg endelig er begyndt at læse mere normalt igen, efter flere år hvor jeg ikke kan kunne læse fordi jeg ikke har kunne holde fokus. Har virkelig savnet at læse, før i tiden kunne jeg jo læse op til fem bøger på en uge. De senere år har jeg ikke engang kunne læse fem bøger på et år. :thumbdown:[/QUOTE]

Hvor er det bare fedt at høre :rock::rock::rock::rock::rock:

Så tror jeg du skal overveje at læse Douglas Adams, Håndbog for vakse galakseblaffere ( der er noget om du ikke læser så godt på engelsk ?)