Hvad laver I jeres hjemmeside med?

Ja, jeg har haft one.com i 10 år, men er mildest talt træt af dem, deres politik og måde at lave om på. Så jeg søger nu et nyt program at lave hjemmesiden i. Wordpress har jeg ikke indtryk af nødvendigvis er det jeg vil (det er den løsning vi har valgt til Européklubbens), men det kan godt være at det er der jeg ender. Men vil gerne høre hvad I bruger? Samt evt. hvad I giver for hvor meget plads/antal sider? Jeg har en mulighed for hosting, men nogle steder hænger et program jo sammen med at man skal hostes der.

Udover hjemmesiden, så har jeg brug for et ordentligt online galleri, hvor jeg kan have seperate albums til hvert kuld (gerne hvor jeg kan have f.eks. 10 gallerier, der har X antal albums under sig). Jeg er der ikke interesseret i at bruge googles løsning.

Jeg har lige lavet min hjemmeside i websig og det var super nemt at bruge.
Man kan sagtens lave gallerier osv.
Hør evt. Jesper Langkjær, han har hjulpet mig.

Har det også separate gallerier, og ikke blot indbygget som det du har? :slight_smile: Hvad giver du for programmet?

Det er hos Jesper jeg overvejer at hoste, hvis det kan betale sig vs. hvad jeg skal give hos one.

Det ved jeg ikke lige hvad du mener med separate gallerier? :huh:

Dit galleri ligger inde på selve siden, som en integreret del, i stedet for at ligge som en separat del :slight_smile:

Man kan godt lave en hel side bare med galleri

Vi har vores hos bricksite, det er den der hedder classic, der er enkelte ting jeg gerne vil have anderledes, men pt har jeg ikke fundet en side, der kan gve mig det jeg vil have til samme pris, den koster 480kr om året

Hvad ville du gerne have anderledes, og hvad er du glad for? :slight_smile:

Den har to sidetyper, velkomst side og standard side
standard er delt i 3 kolloner 1/4 - 1/2 - 1/4, hvor du selv kan bestemme om du vil have menubar i højre eller venstre side, der ville jeg ønske at den kun var delt i 2. den er til mit brug simpelthen for smal. bruger den faktisk kun til 2 sider og det er dem, hvor jeg har lagt video fra youtube på, for det kan jeg ikke på velkomst siderne.

Velkomstsiderne har 32 valgmuligheder for opdeling, der kunne jeg godt nogle flere kombinationer

alt redigering er som i word, super nemt og mange valgtmuligheder i hver rubrik, dog ikke video fra youtube

1 Synes om

Min hjemmeside er pt. nedlagt, fordi der efter min mening ikke er noget værre end en ikke-opdateret hjemmeside og det var jeg ikke god til.

Ligesom Jeanette havde jeg den i Bricksite og var generelt glad for deres produkt, men når jeg får taget mig sammen til at lave hjemmesider igen, bliver det nok nærmere i Wix, der ser lige så let ud, men hvor slutresultatet ser lidt mindre template-agtigt ud. Hvordan gallerier kan laves i Wix ved jeg af gode grunde ikke endnu, men jeg kan godt følge din tanke :slight_smile:

1 Synes om

Min er også en one.com

Jeg opdaterer den meget sjældent, og er måske derhenne hvor jeg overvejer om en hjemmeside er overflødig. Rigtig meget foregår jo efterhånden på Facebook, hvor jeg også har lavet en side til mit opdræt.

1 Synes om

Ikke at det skal handle om det, men som opdrætter synes jeg det er enormt frustrerende kun med FB-gruppe eller -side, da det er meget uoverskueligt at finde oplysninger der. Hvilken kat er det præcis jeg ser på, hvem er forældrene etc. :slight_smile:
Men en uopdateret hjemmeside er selvfølgelig også træls, men tænker man jo kan lave en side med faste oplysninger, og så henvise til FB for at følge et kuld eller lign. :slight_smile:

1 Synes om

I en ideel verden er jeg enig med dig i dette :slight_smile: Som indehaver af opdrættet er det bare meget nemmere at nøjes med FB :slight_smile:

1 Synes om

Nøj jeg er enig med dig, facebook er et udmærket vindue til at vise hvad der sker her og nu, specielt når der er kuld, men i min verden kan den ikke stå alene, det er jo slet ikke til at holde hoved og hale i hvad der skeer i en opdræt.

En hjemmeside behøver for mig ikke være stor og prangende, men bare det man kan se hvilke katte, der er i opdrættet og link til stamtavler, det var så meget nemmere at kigge efter avlskatte, da næste alle havde en hjemmeside, nu kan man sidde og kontakte, jeg ved ikke hvor mange inden man finder den der har den rigtige stamtavle.
Russerne kan simpelthen ikke forstå man ikke syntes en stamtavle med flere mor/søn - far/datter eller halvsøskende parringer er fantastiske .

2 Synes om

Jeg har altså ikke links til stamtavler på min hjemmeside, og det er også de færreste steder jeg ser det.

Det er dog ikke noget problem for mig (og min race), for jeg slår bare kattene op på Pawpeds :slight_smile:

vores er også på pawpeds, men det er de russiske ikke, de tror stadig der bliver lavet fusk med stamtavler hvis de udlever en stamtavle med numre på

Ja, men hvis ikke det fulde navn på katten står der, og for killingers vedkommende så også begge forældres fulde navne, så man kan slå dem op (små killinger jo sjældent på pawpeds), så er det virkelig et bøvl, og det er utroligt sjældent at det står der tydeligt, og overblikket bliver helt tabt :slight_smile:

1 Synes om

Vi sender ikke stamtavler ind. Man sender navn, EMS-koder, fødselsdato og køn ind, så længe begge forældre er i databasen i forevejen, og så bliver de oprettet :slight_smile:

Det er forskelligt fra race til race. For burmeserne bliver ingen katte accepteret i pawpeds, medmindre man indsender en kopi af en officiel 5 generationers stamtavle. Om det er derfor eller af andre årsager, at den ikke er særligt brugt i forhold til den anden database, ved jeg ikke - men mine kommer ikke i den og især ikke nu, hvor jeg ikke har officielle 5 generationers tavler på flere af mine katte :slight_smile:

1 Synes om

Det vil i vores race give alt for stor usikkerhed af databasen pga de russiske oversættelser. jeg er selv godkendt til at tilføje katte og i den vejledning jeg fik tilsendt stod der at der skulle være stamtavlenumre på de katte der blev tilføjet databasen, der er plads til 3 forskellige, når katten eks skifter til et andet forbund, samt plads til chipnummer. samt vi skal skrive hvilken forbund oplysningerne er fra på dem jeg tilføjer skal jeg skrive eks JTFIFE eller JTWCF

1 Synes om