Hvad lytter du til lige nu? - Musiktråd!

Det virker osse her igen. Hm :gruble:

Spørgsmål:

Hvad genre er det her? Poets of the Fall / The Happy Song (American Nightmare Edit) - YouTube

I min øre er det nemlig Heavy Metal og så må jeg jo revidere min udtalelse, for den her slags muik, kan jeg nemlig godt lide.Har egentlig bare altid set den slags som Heavy Rock…Den er ret headbanging og det var vist det der fik mig til at tænke på om det egentlig er Heavy Metal …Jeg har altid set Heavy Metal som henhørende under Punk Rock men hvad genre er Heavy Metal egentlig?

[QUOTE=Mai;871375]Spørgsmål:

Hvad genre er det her? Poets of the Fall / The Happy Song (American Nightmare Edit) - YouTube

I min øre er det nemlig Heavy Metal og så må jeg jo revidere min udtalelse, for den her slags muik, kan jeg nemlig godt lide.Har egentlig bare altid set den slags som Heavy Rock…Den er ret headbanging og det var vist det der fik mig til at tænke på om det egentlig er Heavy Metal …Jeg har altid set Heavy Metal som henhørende under Punk Rock men hvad genre er Heavy Metal egentlig?[/QUOTE]

Ehhmm… altså, musikken du linker til, vil jeg ikke overhovedet kalde Heavy Metal - det er muligt at der bruges distort’ede guitar etc. - men dét definerer på ingen måde HM (i dag, det gjorde måske engang i de spæde HM år).

Det letteste er vel at læse, f.eks:

  • der er og bliver til stadighed sagt så djævlens masse meget om HM og hvad der er HM og hvad der ikke er - det er meget trættende :slight_smile: - men HM er heller ikke noget der hører “under” Punk - dér går du altså helt galt :slight_smile:

HM er i dag en lidt “misbrugt” genre - hvor ‘alt’ (som især af de der ikke bryder sig om HM) puttes ind, så snart det er ‘larmende’ og langhåret etc. Et meget stort flertal (99% - hvilket jo er rent gætteri :slight_smile: ) af de der lytter til HM, har i al fordragelighed blot accepteret, at deres musikstil/-smag mv. ignoreres af mange…

Desværre er uvidende evig altid parate til at lukke op for komplet grinagtige fordomme overfor genren - hvilket til stadighed gør, at genren forbliver en smule ‘subkultur’ - hvilket igen alligevel yndes af flest der lytter til HM.

PS
Vi (mig og kattene) kan sagtens lave en Masterclass om HM en dag… Rigtige katte kan nemlig lide metal! :wink:

Nu er jeg da først forvirret.

Jeg elsker jo Poison og de er nævnt som et HM band -" In the 1980s, glam metal became a major commercial force with groups like Mötley Crüe and Poison." Jeg har altid set Poison som et Rock band…

Ydermere står der at: "Motörhead introduced a punk rock sensibility and an increasing emphasis on speed. - Så jeg er vel ikke helt galtafmasseret med det jeg skrev om at HM er henhørende under Punk Rock…Selv om jeg så kan læse at HM er så meget mere end Punk Rock.

Mai - Glem ikke at wikipedia-artikler er blevet til på frivilliges arbejde - der kan siges uendelig meget om HM - præcis som at kunst og smag er svære at diskutere… :wink:

Hvorom alting er - har HM genren jo naturligvis udviklet sig (måske nok én af de mest udviklende af alle genre) - og hvad der var HM i 1970 - 1980 - 1990 - 2000 og 2010 er ingen garant for, hvad HM er i morgen…
Det eneste der er stensikkert er, at HM til alle tider er GODT! :smiley: :stuck_out_tongue:

Jeg skal til Sonar Festival lige om lidt, så jeg har travlt med at finde alle kunstnerne på nettet og lægge program! :wehu:

Mand, hvor jeg glæder mig til at komme afsted!

//youtu.be/h0ffIJ7ZO4U

…mest bare fordi.

Jeg lytter meget til Marc Dupre i øjeblikket. Her får han hjælp af sin nok lidt mere kendte pap-svigermor (der i øvrigt også har skrevet sangen).

//youtu.be/1uhc04b495U

Dishwalla: Winter Sun

(Faktisk tror jeg den handler om et selvmordsforsøg - eller en meget alvorlig ulykke. De flotteste sange har det med at handle om noget trist :gruble:)

//youtu.be/OTcQw0hxOzk

…og Min & Sølfe’s lille sang… - den kom jeg bare lige i tanke om…

//youtu.be/LGVFK8VNGss

Uha nej - Heavy Metal er under INGEN omstændigheder punk! :uha:

Der er mange forskellige ‘undergrupper’ inden for punk - og genrer, der er udsprunget af punk, men HM er ikke én af dem. :cool2:

Til gengæld kan man sige, at Rock - sådan helt generelt - er ‘forfaderen’ til mange genrer - herunder BÅDE Heavy Metal og Punk. :slight_smile:

Her er lidt ægte 1977-punk: - YouTube

Og her noget lidt mere nutidigt:
- YouTube


Er jeres ører rådnet og faldet af nu…? :høhø:

Peter Grant: “Secret Place”…og “Innocent Times”…

Super sange!! Han er ikke særlig kendt i udlandet endnu, men i UK er han begyndt at komme op i pop skalaen…

Jeg har denne her på hjernen. Så meget at det er til at få fnidder af! Det er en rigtig god sang, som jeg holder meget af - men den dukker op i mit hovede konstant - sådan ud af det blå… Underligt, når det sker :gruble:

//youtu.be/1RPVp2HPMdo

Jeg lytter i øjeblikket en del til dem her på IPhone

[video]Marilyn Manson - No Reflection (Official Video) - YouTube

Lige nu er det Toy Box som bliver søgt på inde på Youtube :tihi:

Jeg er i Jazz-humør for tiden. Og min all time favourite er :

//youtu.be/s2zrd9UU3Es

Jeg fandt ud af at der er RIGTIG mange versioner af den på Spotify… Nok til en hel aften med det samme nummer i utallige udgaver. Og alligevel bli’r det bare aldrig kedeligt!

Min YNDLINGSSANGER Sting med "The End of the Game (live in Berlin 2010 fra albummet “25 years”)

Vi har været til 2 af hans koncerter.:slight_smile:

//youtu.be/wqxn5POG0GI

Dem her:

Desværre er der ikke håb om at Ramones genopstår, Joey er jo ikke iblandt os mere :frowning: