Hvad lytter du til lige nu? - Musiktråd!

I disse dage lytter jeg igen og igen til denne sang med Sanne …Den er sindsyg go’ - Prøv lige at lytte til hendes tekst …Sjældent er der noget der har rørt mig SÅ meget, hvad angår musik/tekst.

Nickelback - Holding On to Heaven

//youtu.be/7Ii68wVrgqc

Bliver nok nødt til at købe hele albummet, kan ikke rigtigt stå for Chad Kroegers stemme, den mand kunne sælge mig en brugt bil til enhver tid :slight_smile:

vi har lyttet meget til den her de sidste 3 uger

En obskur japansk-engelsk gruppe ved navn Echostream… :slight_smile:

//youtu.be/zAnL23PsF3A

Her danser jeg regndans, hoppetihopda!
Har endnu ikke identificeret det re-make af A-has tophit, som kom engang omkring 2000, hvor bip-bip-melodien med “displacement” lød under hele nummeret, og ikke blot i intro’en - det var en sand landeplage en sommer! Men det er fint til regndans :cool2:

En veninde foreslog, at vi skulle gå til mavedans hos Maizena (jo, det hedder hun da - og her gik jeg og troede, at jeg har et sært fornavn :tihi: ) - og da en gl. balletven siger, at hula-hop er godt mod lændesmerter, så har jeg svoret daglig smugtræning til maveriet. Man har vel begyndelsesgrundene i orden, ja, der findes vel næppe den dansetype, jeg ikke har snuset til :ups:

F eks ham her (håbløst navn til en anglo-inder):

Der står “wine” i teksten, men det er vist snarere dialekt-udtale af “wind”, altså at sno og dreje sig.

Chips, det var da godt nok en ukristelig omgang :cool: Men fin til strækøvelser - jeg får altså ikke rørt mig uden musik.
Må jeg gøre gengæld med venindens nye band:
www.realdirtycurves.com - fed rock og skønne tekster, og melodisk samtidig :ok:

Mere mavedans a la casa:

Går altid helt agurk, når de spiller den på Paradisco :wehu: Totalt udødeligt hit fra gud ved hvornår… Husker i alt fald, at jeg hørte den i radioen som ganske lille og den hang i øret med det samme :ok:
Lidt mere klangfuld version - kæft en stemme, om jeg så må sige:

En anden sang, som jeg husker fra nærmest før jeg kunne tale:

Sad på en cafe her i vinter med en ældre veninde, og pludselig får jeg en massiv følelseerindring, uden anelse om tid og sted, men helt klart husker jeg sangen.
For begge sange gælder det, at jeg også mærkede, at de var ikke nye, da jeg hørte dem, de er fra før jeg blev født. Men det passer meget godt med, at de udkom før jeg blev født, og Doors-nummeret har mine søskende sikkert vold-spillet, da vi flyttede ud på kartoffelmarkerne, heden og de magre granplantager…

Nej, mavedans må der til!
Afrikansk dans gad jeg også godt :wehu:

Faldt lige over denne her:

LOL!

Khaled: C’est la vie. Er jo for et par dage vendt hjem fra en superb ferie i Frankrig. De spillede den hele tiden i radioen!:slight_smile: En fransk-arabisk dance nummer…:rock:

//youtu.be/ZdkmrMn3wzk

Og den her - via anbefaling på iTunes :ok:

Købte CD’en - rigtig god :ok:

//youtu.be/ebNDJF-LhUI

Jeg undskylder på forhånd, men nu fik jeg lige denne på hjernen og var nødt til at dele så andre også kunne få den ind, så helt ind på hjernestammen :muhaha: ; den er så lam og alligevel så sød :slight_smile:

1 Synes om

fin med oplivning af en gammel tråd …

Wagner …for at det ikke skal være løgn …Nibelungens ring

2 Synes om

Julefrokost, så blandet julemusik… så hyggeligt :slight_smile:

Har lige en Dire Straits periode - igen :slight_smile:

1 Synes om

Et lille udpluk:

Er også i sådan en “periode” med Dire Straits :grin:, den har efterhånden varet længe, er ikke sikker på den nogensinde stopper :tihi:.

1 Synes om

Det bliver så det progressive rock band, Haken og Electric Light Orchestra (som jeg så i 1978 til 172,- for en billet. Nu skal jeg se dem igen den 16.9.18 til en billetpris på … 3050,-! Men det er så også en Ultimate VIP Package - så 1. række, sæde 28 SMIL - Det bliver stort.)

Haken:

E.L.O.:

1 Synes om

har sat tv’et på vintage TV …
lige nu Mud, med Tiger feet …feeeed video

Videoen kender jeg ikke, men sangen rammer lige ned i min 70’er-ungdom - og så bliver man jo nostalgisk :slight_smile:

1 Synes om

Den video de havde fundet var sort/hvid …og med jitterbug …den sad lige i skabet …har ikke kunnet finde den på nettet

1 Synes om

Sikke en koreografi :slight_smile: Jeg sad med min en-strengede guitar og spillede med på den, havde den selvfølgelig på en single (45’er) :wink:

1 Synes om

Jeg ved godt, det ikke var den video - eller det gættede jeg på, det ikke var. Men jeg syntes bare, vi også måtte høre sangen :slight_smile: