Hvad skal hun hedde?

Min mor og fars ene hund hed Black Jack på stamtavlen, men dengang var Black Jack også navnet på kondomer :tihi:
Han kom til at hedde Nicki i stedet.

Vores ene hund hed Albert på stamtavlen, men da vi ikke brød os om det, kom han til at hedde Rollo.

Vores nuværende hund hedder Nitopets Refreshing and Ready, hvem pokker vil gå og sige hele den remse? Her hedder han blot Max eller møghund/møgkøter :klapper:

Kattene har alle et kælenavn, der er afledt af deres stamtavlenavne, og når jeg så siger deres rigtige navn, så ved de godt, at det er fordi, at de gør noget, jeg ikke vil have :tihi:

Ah så "Folmer Fladtud: da :lol:

:lol:

Og lige ved Anus ville jeg nok trække en grænse. Faktisk synes jeg endda det er synd når forældre kalder deres lille søde barn for Janus. For vi VED allesammen hvad en dreng kommer til at hedde hos “morsomme kammerater”

Selvfølgelig kan man ta’ lidet af brodden. Jeg har da kaldt min datter Persille selvom hun hed Pernille… men måske er det derfor hun “aldrig” har kunnet li’ sit navn og nu hedder Alex? - og her i huset skelner vi osse mellem Papegøje-Andrea og så Menneske-Andrea. Og jo, hun har haft utallige Andrea-tøjdyr som lille L og endda en special-kreeret bento-madpakke:

men jeg synes nu man skylder sine BØRN at gi’ dem et navn der ikke ligefrem inviterer til drillerier.

En kat, derimod… den er jo ligeglad med hvad den hedder :slight_smile:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;869080]Hansi Hinterseer …åh nej, det var jo en pige :dokdok:

Hansine Hinterseer :høhø:[/QUOTE]

Dét vil jeg så mene er dyremishandling!!!
Så hellere Monty :klapper:

Og ja, jeg ved godt at Mette Mejdahl også har en Hansi Hinterseer - jeg har altid spekuleret på, hvad det stakkels dyr dog har gjort hende :stuck_out_tongue:

How how - Jeg har “Simon says” og “Smooth Operator” Og det synes jeg i øvrigt er gode navne, og de passer i øvrigt ganske forrygende - Bambo/Simon says vil meget gerne bestemme hvad vi skal og ikke skal og nogle gange tror man lige man har fanget hvad han vil, og så får man blikket a la “Jeg sagde jo ikke Simon siger, vel?” og jeg elsker dine sang navne - det er gode temaer! Og Aslan er bestemt en Smooth Operator.

Hilsen Daisy, som godvilligt gør alt for Aslan, bare han blinker til mig og spinder lidt :hjerte:

[QUOTE=Eva;870367]Jamen nogen stamtavlenavne ville jeg da sagtens kunne lave om uden problemer.

Men jeg ville virkelig hade at have en kat, der på stamtavlen hed Hulda Havregrød, Folmer Friluftsgebis eller Rufus Røv og nøgler. :dokdok:

Jeg KAN bare ikke have det - heller ikke selvom jeg da sagtens kan kalde katten noget andet - bare at vide, at den havde et af de skrækkelige navne :yikes:[/QUOTE]

Eva, jeg kom lige på et tænkt eksempel, som jeg håber du vil tilgive mig, at jeg spørger dig om. Al respekt for at du har den holdning du har, jeg er jo bare ikke enig :slight_smile:

HVIS NU: Du skulle have en racekælekat, og tjekkede forskellige opdræt ud. Denne opdrætter har for vane at kalde sine katte skøre navne og ca. halvdelen ville ryge under den kategori som overskrider din grænse for hvad du synes er i orden at navngive sin kat på tavlen, men den kat du er faldet for har et navn du godt kan forlige dig med - ville du så overhovedet handle hos den opdrætter?

Jeg kom i tanke om det, fordi jeg ved nogle opdræt mens vi stadig var på udkig efter katte af og til ved de mere pompøse navne frygtede at jeg ikke ville kunne leve op til deres krav til købere, og at jeg måske ikke ville gå i spænd med dem. Ikke at det decideret afholdt mig fra at kontakte opdrætter hvis de havde en lækker misling til salg, men jeg fik da umiddelbart tanken.

[QUOTE=Osquary;870663]How how - Jeg har “Simon says” og “Smooth Operator” Og det synes jeg i øvrigt er gode navne, og de passer i øvrigt ganske forrygende - Bambo/Simon says vil meget gerne bestemme hvad vi skal og ikke skal og nogle gange tror man lige man har fanget hvad han vil, og så får man blikket a la “Jeg sagde jo ikke Simon siger, vel?” og jeg elsker dine sang navne - det er gode temaer! Og Aslan er bestemt en Smooth Operator.

Hilsen Daisy, som godvilligt gør alt for Aslan, bare han blinker til mig og spinder lidt :hjerte:[/QUOTE]

Aiii - pinligt altså :ups:

Det er Kiks der har A Little Respect…aka Rolfepigen aka Hopsa.

Du har Sadé kuldet som lige er at år yngre…:høhø:

Ja ja - jeg er ved at være gammel.

[QUOTE=Ann K;870628]
Og ja, jeg ved godt at Mette Mejdahl også har en Hansi Hinterseer - jeg har altid spekuleret på, hvad det stakkels dyr dog har gjort hende :p[/QUOTE]

Det skal du spørge JYRAKs bestyrelse om :engel2:

[QUOTE=Gidahmir;870699]Aiii - pinligt altså :ups:

Det er Kiks der har A Little Respect…aka Rolfepigen aka Hopsa.

Du har Sadé kuldet som lige er at år yngre…:høhø:

Ja ja - jeg er ved at være gammel.[/QUOTE]

Honest mistake - de har jo samme figur :cool:

Jeps:tihi:

[QUOTE=Gidahmir;870699]Aiii - pinligt altså :ups:

Det er Kiks der har A Little Respect…aka Rolfepigen aka Hopsa.
[/QUOTE]
Tak for opklaringen, det var et af de navne, der gjorde mig helt rundforvirret :ups:

Jeg er så en af de opdrættere, der ikke kunne drømme om at give sine killinger seriøse navne og jeg har en længere liste med navne til mine næste kuld, som jeg skriver på med jævne mellemrum, når jeg får inspiration.

Et af navnene er et forslag, jeg kom med til en anden opdrætter engang - og hun syntes, det var for vovet, så det ville hun ikke bruge. Glimrende argument for at få det på min egen liste :tihi:

[QUOTE=Temple Bar;870730]Jeg er så en af de opdrættere, der ikke kunne drømme om at give sine killinger seriøse navne og jeg har en længere liste med navne til mine næste kuld, som jeg skriver på med jævne mellemrum, når jeg får inspiration.

Et af navnene er et forslag, jeg kom med til en anden opdrætter engang - og hun syntes, det var for vovet, så det ville hun ikke bruge. Glimrende argument for at få det på min egen liste :tihi:[/QUOTE]
Det glæder jeg mig til at høre! :høhø:

Og så er det i øvrigt ikke kun racekatte med stamtavle, der kan få fjollede navne.
Nogle internater praktiserer vist at kalde dem [internatets navn]'s [kattens navn].
Så vidt jeg husker hedder Fnuggi i hvert fald noget i den dur, på papiret.

[QUOTE=Tea;870747]Det glæder jeg mig til at høre! :høhø:
[/QUOTE]

Du må vente lidt endnu, for det begynder med D :slight_smile:

åh tak!!!
Ikke at det på nogen måde kan sammenlignes med en JWtitel, men forrige weekend lykkedes det Brian at lande en Sødeste Søde nr 2 i sin kategori på hobbyshowet…
Lige pludselig stod der en foran mig og sagde at NU skulle jeg altså på scenen og at man havde kaldt mig længe… eller rettere at man havde kaldt på Perli-Gems Red DeLong… Heyyy hallo - det ved jeg da ikke hvem er!!! jeg har da ingen kat, der hedder sådan!
Brian har heddet Brian siden han var fem uger, og hvis man vil ham noget, så kan man da kalde hans navn… sg* :klapper:

[QUOTE=Osquary;870691]Eva, jeg kom lige på et tænkt eksempel, som jeg håber du vil tilgive mig, at jeg spørger dig om. Al respekt for at du har den holdning du har, jeg er jo bare ikke enig :slight_smile:

HVIS NU: Du skulle have en racekælekat, og tjekkede forskellige opdræt ud. Denne opdrætter har for vane at kalde sine katte skøre navne og ca. halvdelen ville ryge under den kategori som overskrider din grænse for hvad du synes er i orden at navngive sin kat på tavlen, men den kat du er faldet for har et navn du godt kan forlige dig med - ville du så overhovedet handle hos den opdrætter?

.[/QUOTE]

Måske - hvis det bare ikke var “min” killing, der havde et tåbeligt navn :høhø:

Jeg er heldigvis tålmodig! :slight_smile:

Det lader i øvrigt til at du har fået en ] i slutningen af linket i dit banner, så det ikke virker.

:tihi: Ok! Tak fordi du legede med :ok:

[QUOTE=Tea;870770]Jeg er heldigvis tålmodig! :slight_smile:

Det lader i øvrigt til at du har fået en ] i slutningen af linket i dit banner, så det ikke virker.[/QUOTE]

Det plejer det sgi da ellers :gruble: Det er bestemt ikke noget, jeg bruger tid på at pille ved, når først det sidder der, for efter min mening er det s****besværligt at sætte ind på KG. Jeg må se, om jeg kan finde ud af at fjerne den igen, tak :slight_smile: