Hvad skal hun hedde?

Hva’:besvimer:
Den må Mette altså selv tage ansvaret for:høhø:

Venligst
Dorthe

[QUOTE=Eva;870367]Jamen nogen stamtavlenavne ville jeg da sagtens kunne lave om uden problemer.

Men jeg ville virkelig hade at have en kat, der på stamtavlen hed Hulda Havregrød, Folmer Friluftsgebis eller Rufus Røv og nøgler. :dokdok:

Jeg KAN bare ikke have det - heller ikke selvom jeg da sagtens kan kalde katten noget andet - bare at vide, at den havde et af de skrækkelige navne :yikes:[/QUOTE]

Helt enig - for det første ville jeg ikke bryde mig om at have en kat med et latterligt eller nedgørende navn på stamtavlen. Især ikke hvis det var en kat til show :frowning:
For det andet, og nok den vigtigste grund, så ville et sådan navn på stamtavlen fortælle mig, at den pågældende opdrætter og jeg, er meget langt fra hinanden rent holdningsmæssigt. Kattenavne må for mig meget gerne være opfindsomme, sjove og unikke - bare ikke nedgørende eller latterlige i mine ører.

Humor kan ikke diskuteres, ligesom smag ikke kan. Hvad der er hylende morsomt for nogen er for andre plat og latterligt. Jeg tror næppe en opdrætter vælger at kalde deres katte navne, som de selv finder respektløse, nedladende eller latterlige. Jeg tror til gengæld at der er stor forskel på hvad folk finder morsomt og opfindsomt. Måske nogle f.eks. kalder en af deres killinger for Prinsesse Pudderkvast eller lignende og gør det, fordi de synes det er et godt ordspil og sødt og sjovt på samme tid. Jeg ville personligt finde det prætentiøst og plat hvis der er tale om en lille dunbold af en hvid/creme hun perserkilling, f.eks. Til gengæld ville jeg vride mig af grin, hvis det var en af Vivi’s aby DRENGE der fik selv samme navn - så sort er min humor nemlig :cool:

Men jeg er også typen der får knopper, når forældre kalder deres sønner for prinser og døtre for prinsesser :ups:

Min Ana blev som killing ofte omtalt som Prinsesse Pudderkvast pga. hendes liiiiidt for lange pels og jeg kunne også sagtens finde på at bruge det til en killing en dag, for det lyder godt - også på engelsk, som mine killingenavne er på :slight_smile:

Tænk, det havde jeg glemt alt om - der kan man bare se :tihi:
Det var altså ikke for at udstille dig og Ana, jeg havde slet ikke lavet linket til Ana i hovedet da jeg skrev det. Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet dig, det var absolut ikke intentionen!
Nu er Ana-pigen er jo heller ikke hvid/creme perser eller lignende, jeg har personligt ikke betragtet Ana som en typisk prinsesse-type, og har derfor nok ikke tænkt videre over det…
men ja, prins/prinsesse skurer mig i ørerne af uforklarlige årsager - humor, smag og holdninger er jo en sjov individuel størrelse…

[QUOTE=Osquary;871662]Tænk, det havde jeg glemt alt om - der kan man bare se :tihi:
Det var altså ikke for at udstille dig og Ana, jeg havde slet ikke lavet linket til Ana i hovedet da jeg skrev det. Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet dig, det var absolut ikke intentionen!
Nu er Ana-pigen er jo heller ikke hvid/creme perser eller lignende, jeg har personligt ikke betragtet Ana som en typisk prinsesse-type, og har derfor nok ikke tænkt videre over det…
men ja, prins/prinsesse skurer mig i ørerne af uforklarlige årsager - humor, smag og holdninger er jo en sjov individuel størrelse…[/QUOTE]

Jeg blev skam overhovedet ikke fornærmet - tværtimod er jeg meget enig med dig :smiley:

:ok:

Nogen killingekøbere de kigger på navnene og køber måske også ud fra det.
Da jeg havde mit parfume kuld, kunne jeg have solgt Gucci mange gange :tihi:

Men selvom de havde navne som var meget nemme og kalde så blev de alligevel døbt om herhjemme og navne har hængt ved i deres nye hjem :slight_smile:

Gucci er stadig Gucci
Hugo Boss er Hugo
Calvin Klein er Kalle
Chanel er Nelle
Chloe er Lole
Donna Karan var Donna Mus
Guess er Gåsen, mange grinede af det navn også ny ejer, men det hængte alligevel ved, hun er og bliver Gåsen :høhø:

Men det var underligt at dem der ringede på dem ville have dem fordi det mærke passede til dem (så fik de så ikke lov og købe dem, på det grundlag).

Jeg er ret ligeglad med hvad katten hedder på tavlen, den kommer somregel til at blive kaldt noget andet alligevel.
Flere af mine bliver kaldt noget andet i deres nye hjem, også noget hvor jeg ikke helt kan være med, men det er jo op til ejer :slight_smile:

Houdini er fx blevet til Preben :høhø:

Stakkels kat :tihi::tihi:

Ja ikk :høhø: Lige det navne skift er det eneste jeg slet ikke har kunnet med :tihi:

Er der slet ingen restriktioner om, hvad man må kalde en kat på stamtavlen?

Lad gå med de fjollede navne - men jeg tænker mere i retning af det direkte vulgære, ville det slippe igennem?

[QUOTE=Eva;871762]Er der slet ingen restriktioner om, hvad man må kalde en kat på stamtavlen?

Lad gå med de fjollede navne - men jeg tænker mere i retning af det direkte vulgære, ville det slippe igennem?[/QUOTE]

Hvem skal vurdere, hvad der er vulgært - er det ikke altid en subjektiv vurdering?

Men jeg kan da f.eks. fortælle, at Katten i Sækkens Incestzuella er sluppet igennem nåleøjet - er det vulgært i dine øjne?

[QUOTE=Temple Bar;871764]Hvem skal vurdere, hvad der er vulgært - er det ikke altid en subjektiv vurdering?

Men jeg kan da f.eks. fortælle, at Katten i Sækkens Incestzuella er sluppet igennem nåleøjet - er det vulgært i dine øjne?[/QUOTE]

Ja, også i den grad :uha:

Ok, så må jeg nok konstatere, at man kan kalde katten hvad som helst og når ovenstående kan slippe igennem, så er der vist ikke tale om noget nåleøje :dokdok:

Forslag til navne … Hilda, Heidi, Hedvig, Hera og Herdis, Hannah, Harley og Hilde,

Hüttemeier. :slight_smile:

Det er sjovt med navne, det navn den ene er helt vild med kan den anden ikke fordrage :smiley:

Og sjovt nok også…for et stykke tid siden fortalte jeg vores datter…og grinte samtidig af det …at naboen til den ene side af os har en hund som hedder Orla og naboen til den anden side har en som hedder Valdemar…datteren svarede…ja, og hvad er der dog galt i det…dine naboer har en nabo som har en kat der hedder Kalle Knaldperle :høhø:

Det kan da være helt lige meget hvad der står på stamtavlen…man kalder da bare missen det man vil :slight_smile:

Isis’ nytårskuld blev opkaldt efter ædelstene, og de to drenge, Blue Diamond og Blue Jasper, blev rent faktisk solgt til en guldsmed. Hun mente vist næsten det måtte være skæbnen, at hun lige faldt over mit ædelstenskuld, lige da hun ledte efter ny kat. De har dog også taget navneforandring, og hedder nu Vanya og Kolya, og lever et rigtigt luxuskatteliv :slight_smile:

det er jo aldrig nemt med navne - hvad der er god humor og fantastisk sjovt for nogle, kan for andre være groft, perverst, plat, træls, barnligt, langt over grænsen osv osv…
det kan jo være rigtig svært at lave “restriktioner” på den slags og enige bliver folk jo aldrig :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;871789]det er jo aldrig nemt med navne - hvad der er god humor og fantastisk sjovt for nogle, kan for andre være groft, perverst, plat, træls, barnligt, langt over grænsen osv osv…
det kan jo være rigtig svært at lave “restriktioner” på den slags og enige bliver folk jo aldrig :)[/QUOTE]

Det er da rigtigt - men at kalde en kat noget med incest tangerer efter min mening det syge - og det bliver ikke mindre sygt af, at det godkendes :dokdok:

[QUOTE=Coon Danica;871787]Det er sjovt med navne, det navn den ene er helt vild med kan den anden ikke fordrage :smiley:

Og sjovt nok også…for et stykke tid siden fortalte jeg vores datter…og grinte samtidig af det …at naboen til den ene side af os har en hund som hedder Orla og naboen til den anden side har en som hedder Valdemar…datteren svarede…ja, og hvad er der dog galt i det…dine naboer har en nabo som har en kat der hedder Kalle Knaldperle :høhø:

Det kan da være helt lige meget hvad der står på stamtavlen…man kalder da bare missen det man vil :)[/QUOTE]

Jamen for mig er det ikke ligemeget - jeg ville f.eks.bare ikke have en kat med det “charmerende” navn Incest-Sofie, uanset at jeg kunne kalde den, hvad jeg vil.

Jeg synes det er direkte sygt at give katte sådan et navn - så må andre for min skyld gerne vride sig af grin :muhaha: