Hvad skal hun hedde?

[QUOTE=Eva;871807]Jamen for mig er det ikke ligemeget - jeg ville f.eks.bare ikke have en kat med det “charmerende” navn Incest-Sofie, uanset at jeg kunne kalde den, hvad jeg vil.

Jeg synes det er direkte sygt at give katte sådan et navn - så må andre for min skyld gerne vride sig af grin :muhaha:[/QUOTE]

Nej, det navn ville jeg så heller ikke bryde mig om.

Men sådan lidt halvfrække syntes jeg er meget sjovt.
Har jo selv en Sex Bombe.
Hendes søskende kaldte vi Kinky Kitty, I’m to Sexy og Hanky Panky.
Og det var nu sjovt med Hanky Panky…det var et ældre ægtepar som skulle købe ham og de bestilte ham før jeg fik lavet stamtavler og sagde til dem at de måtte godt give ham et andet navn til stamtavlen, det skulle bare være et sexet navn da det var temaet for navne i det kuld.
De kunne ikke rigtig finde et andet.
Jeg foreslog så nogle af dem vi ellers havde tænkt på bl.a Sexy loverboy osv osv
Nej, sagde manden…tror du jeg vil stå ude i haven og kalde Sexy Loverboy…nej, så hellere lade ham hedde Hanky Panky og det hedder missen den dag i dag…og de aner ikke hvad det betyder :høhø:

[QUOTE=Temple Bar;871764]
Men jeg kan da f.eks. fortælle, at Katten i Sækkens Incestzuella er sluppet igennem nåleøjet - er det vulgært i dine øjne?[/QUOTE]

:uha: :tihi:
…gad nok vide, om det var en killing fra et ‘ups’-kuld? (Mor/søn eller far/datter parring måske…?) :?

Hope :slight_smile:

Mine killinger hedder heller ikke, hvad de oprindelig er blevet kaldt.

Artemis hedder Ida og Buffy Saint Marie hedder Nellie, og det sidste skurer altså vildt i mine ører, for jeg synes, at det passer bare så lidt til den kat, men jeg kan hverken gøre fra eller til :tihi:

Jeg ved også, at der har været tale om at kalde Bruce Springsteen noget andet, for deres små drenge har svært ved at sige navnet :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;871815]:uha: :tihi:
…gad nok vide, om det var en killing fra et ‘ups’-kuld? (Mor/søn eller far/datter parring måske…?) :?[/QUOTE]

Nej ikke direkte - men i forhold til opdrætterens “standard” er der en ret høj indavlskoefficient, så længere tilbage er variationen så lille, at man næsten kan tale om incest :slight_smile: Generelt har hun bare en livlig fantasi med navnene, selvom hun er blevet lidt kedelig på sine gamle dage :stuck_out_tongue: At sælge mig en avlskat, der hedder noget med “Jomfru” er da helt ovre i den anden grøft :wink:

Ingen af vores hedder hvad der står på stamtavlen - men det er ikke os der har fundet på navnene heller. Bambo er jo “genbrugskat” (og JA det er kærligt ment, jeg går ind for genbrug :cool: ), og han hed Bambo i det hjem han kom fra, så det endte han med at beholde. Vi snakkede godt nok om at omdøbe ham og overvejede bl.a. Banjo og Banko!, :tihi: men vi kunne ikke rigtig blive enige, så han beholdt bare Bambo. :hjerte:

Og Aslan - ja ham har Gitte døbt for os, både på stamtavlen og kaldenavnet, og han er en godmodig lille løve, så Aslan er egentlig meget passende til ham. :hjerte:

[QUOTE=Coon Danica;871810]Nej, det navn ville jeg så heller ikke bryde mig om.

Men sådan lidt halvfrække syntes jeg er meget sjovt.
Har jo selv en Sex Bombe.
Hendes søskende kaldte vi Kinky Kitty, I’m to Sexy og Hanky Panky.
Og det var nu sjovt med Hanky Panky…det var et ældre ægtepar som skulle købe ham og de bestilte ham før jeg fik lavet stamtavler og sagde til dem at de måtte godt give ham et andet navn til stamtavlen, det skulle bare være et sexet navn da det var temaet for navne i det kuld.
De kunne ikke rigtig finde et andet.
Jeg foreslog så nogle af dem vi ellers havde tænkt på bl.a Sexy loverboy osv osv
Nej, sagde manden…tror du jeg vil stå ude i haven og kalde Sexy Loverboy…nej, så hellere lade ham hedde Hanky Panky og det hedder missen den dag i dag…og de aner ikke hvad det betyder :høhø:[/QUOTE]

Jamen, de er da også meget sjove - selvom jeg nok ville vælge et andet navn i daglig tale :høhø:
Kan nu godt se problemet med at stå og skrige på Sexy Loverboy - især hvis det var konen,
så ville naboerne da mene, at manden vist havde noget af et navn at leve op til :klapper:
Det er jo ikke sikkert, de vidste at det var katten, hun kaldte på :tihi:

[QUOTE=Eva;871869]Jamen, de er da også meget sjove - selvom jeg nok ville vælge et andet navn i daglig tale :høhø:
Kan nu godt se problemet med at stå og skrige på Sexy Loverboy - især hvis det var konen,
så ville naboerne da mene, at manden vist havde noget af et navn at leve op til :klapper:
Det er jo ikke sikkert, de vidste at det var katten, hun kaldte på :tihi:[/QUOTE]

Ja, og det var også derfor at de ikke ville have at han skulle hedde det :tihi:

[QUOTE=Ohlsson;871579]Helt enig - for det første ville jeg ikke bryde mig om at have en kat med et latterligt eller nedgørende navn på stamtavlen. Især ikke hvis det var en kat til show :frowning:
For det andet, og nok den vigtigste grund, så ville et sådan navn på stamtavlen fortælle mig, at den pågældende opdrætter og jeg, er meget langt fra hinanden rent holdningsmæssigt. Kattenavne må for mig meget gerne være opfindsomme, sjove og unikke - bare ikke nedgørende eller latterlige i mine ører.[/QUOTE]

Er det ikke også de færreste, der giver kattene helt forskruede navne?

Heldigvis må man vel sige :ok:

Aah, så var der da en smule mening med ‘galskaben’…:slight_smile:

[QUOTE=Eva;871871]Er det ikke også de færreste, der giver kattene helt forskruede navne?

Heldigvis må man vel sige :ok:[/QUOTE]

Jo det tror jeg :slight_smile:
Det mest mærkelige navn jeg har hørt til en kat var min gale nabos kat…den hed Cykel…ja…gal det er hun…men hvis hun kunne lide det navn,så for min skyld ingen alarm :høhø:

[QUOTE=Coon Danica;871875]Jo det tror jeg :slight_smile:
Det mest mærkelige navn jeg har hørt til en kat var min gale nabos kat…den hed Cykel…ja…gal det er hun…men hvis hun kunne lide det navn,så for min skyld ingen alarm :høhø:[/QUOTE]

Ha, ha - det er da lidt humor

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

[QUOTE=Eva;871876]Ha, ha - det er da lidt humor

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:[/QUOTE]

Jahhh…johhh…men alligevel :tihi:

[QUOTE=Coon Danica;871875]Jo det tror jeg :slight_smile:
Det mest mærkelige navn jeg har hørt til en kat var min gale nabos kat…den hed Cykel…ja…gal det er hun…men hvis hun kunne lide det navn,så for min skyld ingen alarm :høhø:[/QUOTE]
Åh nej altså - forestil dig lige hende ringe efter hjælp hvis katten var stukket af? “Hjælp hjælp, min cykel er løbet hjemmefra!” :lol:

[QUOTE=Eva;871876]Ha, ha - det er da lidt humor

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:[/QUOTE]

ENIG :lol:

En af mine kolleger har en (hus)kat der hedder Vuffer ) :smiley: Det har jeg altid syntes var ret sjovt :slight_smile:

:lol:

Mit E-kuld skal være med dyretema, og så skal den ene hedde Elefant :klapper: :klapper: :klapper:

Og Egern! :tihi:

:høhø: :tihi: