Hvad skal vi spise ? - Oktober

Skal vi snart have noget fast føde igen …
i dag bøf med løg

3 Synes om

Jeg skal på vietnamesisk med en veninde.
Faldt over en sweetdeal med tre retter for 135. :smiley:

Præcis hvad menuen kommer til at bestå af, ved jeg endnu ikke.
Men jeg glæder mig meget! :smiley:

1 Synes om

Ene hjemme, det betyder normalt knækbrød! Men jeg har dog svunget mig op til at rode i fryseren og der fundet hjemmelavede frikadeller og stuvet hvidkål! Og har sendt det samme med Claus på arbejde. Så er vi lissom igang med efterårsmaden :slight_smile:

1 Synes om

Jeg skal have en vaskeægte “american breakfast sandwich”. Hvid brød med lidt fuglefrø på, derpå lægges der røræg, bacon og cheddar ost.
Det er rigtigt hyggemad!

Kogt hamburgerryg med brune og hvide kartofler og god brun sovs til :smile:

En rugbrød med lun leverpostej og en kop te :slight_smile:

I virkeligheden landede jeg på rugbrød og pålægschokolade :kissing_heart: Efter så lang tid “over there” trængte jeg til rugbrød, og idag fik jeg endelig købt bagerens friskbagte allerede imorges, så den har stået på rugbrød hele dagen. Tænk man kan komme til at savne rugbrød så meget :smile:

2 Synes om

Vi er trætte begge 2 så det blev til 2 frysepizzaer.

1 Synes om

Hurtigmad her: kyllingevinger og bagte tomater m. ost på top og lidt krydderier, samt kæmperavioli færdigkøbt i butik. Hurtigmad fordi de to første passer sig selv, så skal man bare bruge lidt tid på at koge raviolien :slight_smile:

Oksekødssuppe med kød-og melboller og med brød til

Kyllingebryst stegt på panden sammen med porre. Og en rest chili-hvidløgs kartofler fra i går. :savle:

Mit lukulliske aftensmåltid i dag bestod af en eller anden kinesisk kopsuppe. Jeg glæder mig til at komme hjem fra arbejde så jeg kan få noget rigtigt mad :sweat_smile:

Min aftensmad var to skiver “franskbrød” med vegansk røget tofu pålæg, en af de sidste små tomater (fra drivhuset) i skiver, hjemmedyrket rød peber (også i skiver) og en god skive ost både under pålægget og ovenpå det. Ristet i ovnen ved et par hundrede grader til osten var smeltet og lidt brun :savle: .

En pose basissalat fra netto tilsat 250g champignoner(?), lidt salatost, 3 styk stegt/kogt kylling og en pakke cocktailpølser blandet godt sammen. Tog mig en skålfuld af det med noget dressing over.

1 Synes om

Jeg hev familien fra Jylland, med ned på den lokale marrokanske cafe og fik Lakse Tangine :slight_smile: det var så lækkert

igår stod den på tarteletter med fyld fra fryseren, lavet i foråret med friske asparges.
i aften serverer ikea
i morgen svensk pølseret - der var gode pølser på dato tilbud.
lørdag står den nok på lam ( fra fryseren- dato vare) og græsk inspireret kartoffel salat

1 Synes om

Jeg ved ikke helt hvad jeg selv skal have, for jeg skal på tøsetur til Smygehuk Havsbad i det aller, aller sydligste Sverige, men inden jeg tager afsted laver jeg et par dejlige fasaner til min mand og min svigermor.

Vi køber madkasser hos Retnemt.dk og der kunne men nemlig denne uge ekstra-købe en pakke med 4 fasaner :slight_smile:

1 Synes om

I aften står den på livretter, nemlig gratis mad :savle:

i aften står den på god bøf, ovnkartofler, yndlingssovs, salat - og vigtigst af alt, en kold kold øl! :innocent:

… i selskab med en meget kær og nær veninde. Vi trænger begge til en fredag aften helt uden planer og forpligtelser.

Krydret oksekødssuppe med nudler og krydderurter

Sprøde forårsruller med grønt, nudler og krydderurter

Meget intens chokoladekage samt hjemmelavet chokolade og frugt

5 Synes om