Hvad skal vi spise ? - Oktober

I går havde Føtex tilbud på rodfrugtmix, så jeg købte en pose. Og i dag hvor jeg eventlig bare var med Alex ude og handle, lå der en fin nakkefilet på “dato” til 25 kr :grin:
Så menuen blev nakkefilet på rodfrugtbund :slight_smile:

1 Synes om

Chili con carne-resterne røg allerede i går aftes, efter mødet. Der var ikke helt pizza nok. :slight_smile:
I dag kom jeg først hjem kl 20 fra møde, og orker egentlig ikke madlavning.
Så det bliver en lidt sær blanding. Skiveskåret lammeculotte (står i ovnen) på græskarvaffel (doneret af naboen) med rå løg, måske tomat og chipotle-BBQ-sauce. :smiley:
Det skal nok smage fint - og vigtigst; jeg bliver mæt. :slight_smile:

deller brygget på lidt ophidset gris …med lidt extra finthakket bacon for at ta’ lidt af vildtsmagen

Lavede Kylling Tikka Masala i går, efter denne opskrift:

Den har slået min tidligere livret; Hjerter med persille i kantarel-flødesauce, af pinden.

1 Synes om

har taget et stykke svinekam op til i morgen og søndag …så flæskesteg med hele svineriet, brunede løg, brunede og hvide tøfler, tyttebær, ævler …og sovs så tyk at den kan skæres i skiver … :hoho: :shallow_pan_of_food: :ghost:

1 Synes om

Indbagt laks, med spinat og ostesauce.

Og grønsags samosas med smeltet ost på.

Det bliver hakkebøffer med ovnkartofler (jeg elsker mine ovnkartofler), og porre stegt på panden sammen med kødet.

2 Synes om

Oksekødssuppe med kød- og melboller og et ostebrød til. Og Ben&Jerrys til dessert :ice_cream: :smile:

2 Synes om

så har jeg været ude i vejret …ret kedeligt …hentede frisk fennikel og rosmarin, så nu er øffe dyppet med vilde enebær, laurbær, timian, rosmarin, fennikel og et skvæt rødvin…nu skal der lige blancheres et ævle, laves fuglefoder…og så lige resten

1 Synes om

Vi fik stegte sild med løgsovs. Nøj det er længe siden jeg havde lavet det sidst. Men … mums!

Ib mente naturligvis at de sild var til HAM! Og det lignede aldeles ikke noget at vi sådan sad og spiste HANS mad :joy:

4 Synes om

Vi har spist henholdsvis rejemadder, (som han pænt måtte dele med kattene).
Og suppe med urter, pastaskruer, vegabites, og hvidløgsflute.

Det eneste jeg var nødt til at dele, var mit hvidløgsflute, og det var ikke med kattene :grin: .

1 Synes om

I dag var Ib så til gengæld vældig fornærmet over aftensmaden. Bønnefrikadeller. Det byder man jo ikke en kat!!!

4 Synes om

Da vi var i Wien fik jeg taget et par billeder, af opskrifterne i den notesbog, jeg husker som Kogebogen over dem alle, så i aften skal vi have Pizza efter min barndomsopskrift :smiley: Det hyggelige ved opskriften er at den som alle andre i bogen, er håndskrevet og har en lille historie med og lige præcis den på pizza er forbundet til nogle af mine første besøg hos mine voksenvenner :hjerte:

1 Synes om

Rune er ved at grille bøf og grønt :drooling_face:

karbonader …med noget til…hvis jeg får mig op af stolen

Mørbradgryde

Biksemad og pandekager

Hjemmelavet pizza mmmm

ristede fingre med sidevogn…

Vi skal have hhv. stjerneskud og risbøf med hjemmebagt “rugbrød”, og syltede rødbeder.