Hvornår blev det så svært at få ny kat?

Junior måtte jo herfra den 29. januar. Devi reagerede/reagerer noget mere voldsomt end forventet og jeg er ikke et sekund i tvivl om at hun vil være glad for at få en at dele lejligheden med udover mig. Men hvilken kat?

Muligvis er hendes behov bare at hun ikke vil være alenekat og ikke nødvendigvis en putte/legekammerat. Hun har aldrig rigtigt “brugt” de andre katte der har været i husstanden, udover min første hunkastrat der tog hende under vingen fra hun flyttede ind og 6-8 måneder frem. Derefter afviste Freya hende som en morkat og en killing og det var slut med sammenholdet.

Devi kan li’ at lege pigelege og bliver sur når drenge synes fangelege skal afsluttes med en brydekamp. Hun elsker drillepinde og fræs igennem lejligheden, men hun er også 15 og nyrekat selvom hun opfører sig som og ligner en killing.

Udover at ny kat skal være et match for Devi har jeg også selv lidt drømme: jeg kan bedst lide drenge, ville elske en klisterkat, har som de fleste nogle favoritfarver/mønstre og så ville det være en bonus hvis den nye mis ville være med til lidt udstillinger.

Jeg leder efter en huskat fra internat, en kat med ro indeni.

Først var jeg en tur i Tingskoven, faldt for to lækre katte der desværre skulle have udeadgang.

Et par uger senere gik turen til DB Brande Internat for at hilse på en pigemis. Desværre manglede kemien.

I lørdags var jeg så på besøg hos MVK Hobro og besøge en pigemis der lød perfekt i forhold til Devi. Men på en eller anden måde endte jeg med at tage derfra med en reservering på den mest klisterkælne lille snotnæse af en hankilling der var i behandling med penicillin. Jeg faldt pladask for hans sind.

Så kom jeg hjem og så begyndte tvivlen at melde sig. Ville han tromle Devi fuldstændigt med killingeenergi og bølleopførsel? Ville han kede sin røv i laser bare med mig og en 15 årig kat der sover en del? Skulle jeg have taget hunkatten i stedet? Og hvorfor gjorde jeg egentlig ikke det? Fordi hun nok aldrig bliver udstillingskat?

I dag har jeg derfor annulleret reservationen på bettemanden og lavet en aftale om at hilse på pigemissen igen på onsdag.

Og jeg kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal gøre og i hvilken retning jeg skal gå. Hvis jeg ikke følte helt vildt for hende lørdag, vil det så være anderledes på onsdag?

Hvornår blev det så svært at få ny kat?

…gætter på svaret for mig må være: når man har 16 års erfaring som katteejer, ikke har været på markedet efter en ny kat i 12 år og pludselig har opdaget hvor svært det er at balancere hensynet til hende derhjemme med mine egne ønsker…

Hvis I overlevede hele vejen siger jeg tak og undskyld den laaaange afhandling :slightly_smiling_face:

8 Synes om

Kan du måske få lov til at få 3 katte igen, på den måde får devi måske mere ro og du kan vælge katte der passer til både dig selv, hende og to killinger som passer sammen… (eller må Martin have en kat der besøger dig på ubestemt tid)

3 Synes om

Det kan jeg med 200% sikkerhed sige nej til.

Jeg kan på en måde sætte mig ind i tankerne.
sidste år - inden Stine flyttede ind - havde Buster været enekat i over 11 år.
En ansat på Tingskoven begyndte at foreslå at Stine skulle bo hos mig og Buster, og at det ville være et perfekt match.
Jeg afviste - jeg ville ikke risikere noget med Buster.
Da jeg så endelig sagde ja fik jeg bagefter så ondt i maven ved at tænke på hvordan Buster ville reagere på at få en 10 år yngre missepige til bofælle.

Det gik heldigvis godt med Buster og Stine.

Håber du finder en som Devi vil sige god for - måske en på et par år eller tre?

Jeg synes, det var en god beslutning, at du aflyste killingen. Både for Devis og for killingens skyld, som du også selv er inde på.

Hvis du skal have en ny kat for Devis skyld - eller i hvert fald mens du stadig har Devi, en 15 år gammel nyresyg kat, som du selv skriver - er du vel nøgternt set nødt til at se bort fra dine egne ønsker og så se på, hvad der kan lade sig gøre i forhold til Devi?

Når du nu kender Devis behov, må du vel vælge ud fra dem? Selvfølgelig er det vigtigt, at du også selv bryder dig om katten :slight_smile: Men det er jo ikke sikkert, du nogensinde finder en, der kan opfylde både alle Devis og alle dine egne kriterier på en gang, og så må Devis kriterier vel under omstændighederne veje tungest?

6 Synes om

Der er truffet et valg i dag og jeg har en rigtig god mavefornemmelse så på tirsdag flytter der en ny mis ind :heart:

17 Synes om