I skal da lige læse denne eventyr fortælling om Flamme!

I sommers sad jeg på min liggestol og nød solen - en af de få dage der altså var sol :wink:

Hester gik som sædvanligt rundt og snakkede ude på græsplænen - og lige pludseligt hørte jeg et meget lavt, men skingert svar! Jeg får til sidst indkredset det til der hvor jeg opbevarer brænde, og lister meeeeget forsigtigt derhen. Og der sidder den smukkeste - og mindste - tortie killing og miaver hjerteskærende. Og så kunne det godt ende med at blive en lang, historie, men jeg hugger en hæl og klipper en tå :slight_smile:

Jeg får lokket den lille pige ind på mit værksted, og da hun så er derinde - skynder jeg at lukke døren til. Jeg har forinden sat mad, vand og kattegrus.

Så genåbner jeg min Facebookprofil - jeg havde lukket min profil ned, det er ikke lige mig, og skriver så i Bjæverskov/Vemmedrup gruppen om det der er sket, og om der er nogle der vil overtage killingen, da jeg hverken har forudsætninger eller tid til at tage mig af hende. Jeg gættede hende til at være 5-6 uger gammel. Der går 10 minutter, og pokker tage mig om ikke der er en ildsjæl fra Lille Skensved - 10 kilometer væk - der har stor erfaring med hitte-killinger, som tager hende. Så hun kommer sent om aftenen - med en (han)killing mere bagi som var på cirka samme alder og som hun ‘fik’ på sit job! Han kom til at hedde Buster og voksede op sammen med Flamme - herligt :slight_smile:

Hun viste sig også at have nogle kedelige sygdomme som gjorde at hun var meget hos dyrlægen - så jeg gav 1200,- til hjælp, det var jo sådan set mig der fandt hende.

Killingen blev altså døbt ‘Flamme’ og fik sig et godt, nyt hjem da hun var gammel nok - og det viste sig altså at hun ikke var meget mere end tre uger gammel da jeg fandt hende, det bette puds. Det var dyrlæger og adoptivmor enige om. Så det endte altså som i en vaskeægte eventyrhistorie :heart:

Her er lidt blandede billeder af skønheden - og de sidste 2 er hvor hun bor hos sin adoptivmor :slight_smile:
Der er også et af min hånd som viser hvad en tre uger gammel killing han gøre ved en granvoksen mand! Den havde dæleme søm i handskerne!


Og lidt videoer :wink:

http://guldberg-lassen.dk/diverse/flamme/flamme1.mp4

http://guldberg-lassen.dk/diverse/flamme/flamme2.mp4

8 Synes om

La Flamme Rouge :heart: Jeg er vild med tortier, og hende der er da helt og aldeles bedårende.

3 Synes om

Også jeg - tortier er bare mig :slight_smile: Men fostermor synes at de er grimme - så jeg måtte lige stikke hende en mavepuster LOL

1 Synes om

Jeg er ikke så vild med tortier, men en killing er jo altid bedårende :heart_eyes:
Hvis de værksteds-billeder er taget hos dig, er hun altså noget ældre, end 3 uger … en 3-ugers killing er ikke så selvhjulpen og så er hun allerede godt i gang med at skifte øjenfarve.
Men godt hun blev fundet og ovenikøbet fik en bror at vokse op med :hjerte:

2 Synes om

Jeg skal ikke kloge mig på hendes alder - jeg støtter mig udelukkende op af hvad madmor og de læger der behandlede hende, sjussede sig frem til - hun vejede vist omkring 375 gram. Men som du skriver, godt jeg fandt hende - eller hun fandt mig :wink:

Det er ikke første gang der pludseligt står moderløse killinger hos mig (jeg ser desværre alt for ofte overkørte katte, ræve, pindsvin lige uden for den vej jeg skal af for at komme ind i ‘min’ skov). MEN det kunne jeg skrive en bog om - men et billede eller to bør lige på for at underbygge det LOL

Billederne er af Mille og Rosa … men, viste det sig - burde have heddet Preben og Rosa :wink: De kom over at bo på en hestepension 300 meter fra min bopæl :slight_smile:

Ungkatte på hestepesion:

6 Synes om