Januar tanker

Hey…det er næste år
I dag skal jeg lige ha’ fejet de sidste visne blade af taget og renset tagrender …det blæser godt

4 Synes om

Vi havde efter eget valg en stille aften for 2 plus kattene selvfølgelig, Selv om vi bor på landet har vi nu ikke længere til naboerne end vi sagtens kan både se og høre de fyre af og vi har også selv en pakke med raketter og batterier.
Vores tager det i stiv pote og sidder i køkkenvinduet og kigger med. efter vi havde skudt af kiggede jeg til vores 4 der gik ude i deres løbegårde, de virkede også upåvirket af fyrværkeriet :slight_smile:

3 Synes om

Godmorgen 2019… Jeg synes ikke, du er sød lige nu!

Har næsten ikke sovet pga ondt i halsen, ørerne og stoppet næse. Var rask da jeg gik i seng…

Øv, rigtig god bedring :kram:

1 Synes om

Her blæser det helt vildt også - jeg skal så meget ikke feje i dette vejr, det klarer blæsten (satser jeg på)

Starter året med at lave hjemmelavet karry. Altså sådan helt fra bunden med hele krydderier der ristes på en pande og så i knuses i morter.

Uhmmm glæder mig allerede til at duftene breder sig i mit køkken.

3 Synes om

Jeg har startet året med arbejde. En lang, men forhåbentlig stille vagt :slightly_smiling_face:

Startede dagen med at gå en tur for at finde ud af hvad det var for en brand ved ½2 tiden i nat jeg kunne se fra mit stuevindue.
Det var denne tøjkontæner som brandbilen var ved i 3 kvarter

Hård vind til kuling - er de nu sikre på, det er alt, hvad det er? Jeg vill ikke have problemer med at benævne det storm her på disse kanter. Jeg tror, misserne synes, vinden er værre, end fyrværkeriet var. De skal absolut ingen steder, når jeg åbner døren for dem.

Og jeg har svært ved at holde min brændeovn i gang. Med jævne mellemrum bliver al luften ganske enkelt suget ud af den (for kort skorsten iflg. skortstensfejer), og så dør flammerne. Jeg er nødt til at have et vindue på klem for at skabe cirkulation nok til, at den i det mindste nu - hvor den er kommet i gang - blusser op igen af sig selv.

Visse, vasse - det er jo bare lidt vind…
Det kan skam blive meget værre - vær hellere glad for, at du ikke bor i Slagelse:: :sunglasses:
Pissekoldt

2 Synes om

Fnis :tihi: Og med den vind er chillfaktoren sikkert mindst -50 :hoho:

Her er træerne begyndt at vælte …

2 stk på 10 minutter…

Claus har slæbt nattevagter henover nytår. Igår var nattevagten flyttet bagud til en aftenvagt = meget kort hvileperiode. Så vi var i seng ikke ret lang tid efter midnat. Jeg sov - ekstraordinært - nærmest med det samme, uforstyrret hele natten lige til kl 8 :slight_smile: Claus var stadig i dyb søvn, og jeg ved jo godt hvad det koster at arbejde om natten og sove for lidt i dagtimerne, så jeg lod ham sove mens jeg lå og læste lige så stille helt til klokken 10,30 - yay :slight_smile: Med lidt selskab fra kattene, der heldigvis godt ved at i soveværelset er man stille, hvis man vil føle sig velkommen :slight_smile: NU er han oppe og i gang med at samle IKEA skabe!

7 Synes om

Manden havde vagt nytårs aften og 23.57 meldte mandens telefon at han skule på arbejde… så 24.05 var han kørt… håber ikke det varsler noget for året… han er igen ude at køre nu her pga et væltet træ og en lygtepæl

Vinden er drejet en smule, storm i stødene …

1 Synes om

Årets første dag - første dag som husejer :smiley:

… og jeg besøgte så mit lille nye hus - med et koben!!!

Der var en gang et køkken. Det er der ikke mere :tihi:
Gæsteværelsets skab, loft og gulv er også historie :slight_smile:

I morgen er en ny dag - med koben, sav og hammer! :smiley:

22 Synes om

Jeg havde et rugbrød liggende, som jeg ikke gad spise, men som jeg dog heller ikke kunne få mig til at smide ud. Så hvad er mere nærliggende end at lave øllebrød. Hvor svært kan det være, tænkte jeg, selv om jeg vist aldrig har lavet det før.

FOR svært, åbenbart! Det lykkedes mig at brænde det på (den gryde kræver noget knofedt nu!), og jeg endte med at få lavet omkring ved 4 liter :uha: :besvimer:

Her til morgen røg det meste af rugbrødet så alligevel ud - som en stor, massiv klistret klump. Det skal jeg vist øve mig lidt mere på … :hoho:

HA! Jeg sagde det jo!

1 Synes om

Øllebrød brænder på nemmere end nemt. Men når du får knækket øllebrødskoden så er det dejlig og mættende.

Det kan dog også blive den der klistrede klump som bare ikke er indbydende.

1 Synes om