Januar tanker

Men derfor er der jo ingen grund til, at opdrætterne bidrager med flere af dem. Man kan i hvert fald ikke både sælge uneutraliserede killinger til kæl og så være forarget over, at de ender med at blive brugt i den mere lyssky del af branchen.

Lige nu er det svært nok at finde fælles fodslag inden for FD.

Men I uden for FD behøver da ikke vente på os andre. Start jeres egen og inviter os indenfor på jeres præmisser.

1 Synes om

Viking Cats har allerede sin egen killingeliste, som medlemmer af Viking Cats kan bruge. Men hverken TICA, CFA eller - mig bekendt WCF - har noget krav om, at en opdrætter skal være medlem af en lokal klub, så derfor vil der altid være opdrættere, der falder mellem to stole, hvis en sådan liste er begrænset til medlemskab. Derfor vil en “ren” FD liste ikke gøre den store forskel efter min mening

Jeg er helt enig der. Jeg mener også, at skal en kat ikke sælges til en anden opdrætter og bruges i avl, så bør den lukkes inden den flytter. At sælge den med en lukket stamtavle løser ikke problemet. Og det er for dyrt at trække køberen i retten fordi de ikke har fulgt kontrakten og fået killingen neutraliseret.
Men der er desværre opdrættere som sender killinger ud på denne måde da de jo så ikke selv skal bekoste neutraliseringen.

4 Synes om

Så fik vi bestilt nye pas. Så om ca 2 uger, kan vi søge om visum. Det bliver mere og mere virkelig. Inden jeg får set mig om, er det d. 1. juli :danse:

6 Synes om

Der er også stadig i siatalerkredse opdrættere der ikke går ind for tidlig neutralisering :slight_smile: Så det er imo den opfattelse der skal skubbes til frem for økonomien :slight_smile:

2 Synes om

Også enig her :ok:

Vi har desværre også inden for Kurilean, minst en opdrætter der ikke går ind for tidlig neutralisering :ahhhhhhh:

Så er jeg ved at blive farmor for første gang :smiley: Der landede lige billeder af en fin rød dreng i min messenger - og der er flere på vej :smiley:

14 Synes om

Hm… Jeg skal jo have forsikret den lille Finn, når han flytter her hjem… Men skal det være hos Tryg eller Agria? :gruble:
Var der ikke en der på et tidspunkt havde lavet en god sammenligning af katteforsikringer? :slight_smile:

Tre fine killinger blev det til i alt - to piger og en dreng :hjerte:

Med de forældre kommer de til at få et fantastisk temperament, men jeg håber også, at der er interesse fra opdrættere, for man får nok ikke en mere varieret stamtavle end de har (uden at have tjekket vil jeg mene, man skal ca. 30-40 år tilbage for at finde første fælles forfader og det så endda kun via Morgans farmor, de andre linjer er endnu længere tilbage) :slight_smile:

23 Synes om

Hvordan er det lige - er det afkom af en (tidligere! :wink:) killing fra det kuld, hvor hende din fantastiske tortie også er fra…?

Det er lige præcis det, det er - to af drengene blev sendt til henholdsvis Norge og Sverige som avlskatte og det er ham i Norge, der ikke tøvede, da han 10,5 måned gammel blev præsenteret for en hunkat, der (måske) var i løb :wink:

3 Synes om

Nå. Jeg kan læse mig frem til, at Tryg ikke dækker tandresorptioner. Agria it is.

Husk at tegne forsikringen inden han bliver 16 uger.

Frisk ung mand… :sunglasses:
Er det billedet der snyder, eller er der 3 forskellige farver i spil?

Der er tre farver - en rød dreng og to piger, hvor den ene er tydeligt bruntortie som Cocky, den anden er lidt ubestemmelig stadigvæk, så jeg gætter på chokoladetortie.

Her sner :ok:

1 Synes om

Her ligger der også et pænt hvidt lag :yatta:

Her er der heldigvis ikke noget endnu…selvom det dryssede i formiddags…det blev ved det og jeg håber at vi får INTET…jeg gider det ikke jeg vil bare have forår og fuglesang :slight_smile:

2 Synes om