Julis tanker

Nøj en tiltrængt weekend! Intet planlagt på forhånd, intet der bare absolut skulle ordnes, tid til bare at tage tingene helt stille og roligt :smiley:

1 Synes om

Hvis du vil bytte med Beka, så NP :stuck_out_tongue:

Det kommer an på hvilken defekt hun har :tihi:

Meta har formastet sig til at knurre at hendes killinger :hoho: Resten af hende fejler ikke noget

Jeg har verdens bedste familie :hjerte: Begge mine sønner og min svigerdatter kom lige på visit og mens de to mænd, ryddede op i min garage, så der kan blive plads til vinterens briketter, så støvsugede min svigerdatter hele huset og vaskede alle gulvene. Det betyder alverden for mig, at de gider komme og gøre den slags, nu hvor jeg ikke længere er helt så mobil :hjerte:

15 Synes om

Nyd det! Det er den ting vi kommer til at mangle senere i livet, når vi ikke kan helt så meget som nu: Familie…!
VH
Susanne

1 Synes om

Du kan tro jeg nyder det! Jeg er SÅ taknemmelig for at jeg har en så dejlig familie. Jeg har en veninde, som har et meget anstrengt forhold til sin familie, så jeg sætter ekstra stor pris på min. Jeg søger også for at fortælle dem det, i både ord og handling. Man skal aldrig tage sin familie for givet, for man ved ikke hvad der pludselig kan ske.

3 Synes om

Jeg er træt af så meget varme og ingen regn…
Alle planterne i haven dør :sleepy:

Mange af Hostaerne er bare helt visne…Tommys stolthed…et godt stykke over 300 var her :frowning:
Og alle de andre planter som går til…alle hans brogetbladede som han er så glad for :disappointed_relieved:

Giv os dog regn i nogle nætter og så skal vi ikke brokke os over denne ellers så dejlige sommer :slight_smile:

1 Synes om

For min skyld måtte der godt komme meget mere regn. Men ja i det mindste regn om natten, så der kan komme liv i tingene igen og så alt ikke er brandfarligt.

1 Synes om

Enig…og jeg har sagt at kommer der regn går jeg ud og danser i det…vi har stort set intet fået her i snart 3 mdr og alt er VIRKELIGT tørt her.
Det ville være så dejligt med et par regn og tordenbyger til at friske op på det hele…:slight_smile:

2 Synes om

Jeg var nede i den søndre del af Jylland i går. Det var som at køre igennem efterår. Hække var visne, og træerne stod med gult og brunt løv, hvis de da ikke allerede var i gang med at fælde det.

Så slemt synes jeg ikke helt, det er her på Fyn. Endnu. Måske er bevoksningen her anderledes. Men alle syrenhegnene ser meget slukørede ud efterhånden. Min egen syren herude er også begyndt at se kedelig ud i toppen.

Til gengæld kan man her på Fyn glæde sig over et hav af cikorier i alle vejkanter. De lever fint på trods af tørken - og de er bivenlige.

der er flere steder heromkring hvor der ikke er faldet mere end 5mm siden maj

Vi var vist så ekstremt heldige, at vi fik hele 8 mm den dag, det regnede her …

Fik varsel om nogle timer uden vand i dag, så vi skulle tappe til dagens forbrug.
Jeg kom ikke rigtig til at mærke det, så har nu 5 liter i kander, og 10 liter mindst på badeværelset, til at skylel toilettet med.

Med den tørke tænker jeg at hælde det ud udenfor frem for i afløbet.

Hvad havde I gjort?

Ja når det er tappet så skal det også bruges fornuftigt. Vand blomster eller lav kaffe med det.

3 Synes om

Jorden er forskellig, og holder på mindre vand i den del af jylland :slight_smile:

mon mine blommetomater ender med at blive til squash ? …størrelsen passer efterhånden, og skrigende grønne …

2 Synes om

Sidder lige så stille på min kontorstol - og sveder … :waytohot:

over 20 grader inden man overhovedet er mødt på arbejde?! fy for den lede … det her er for meget af det gode …

Ah, ja det giver jo også meget mere mening, at det er på grund af jorden.

Det var virkelig slemt overalt næsten :frowning: Jeg gad vide, hvor meget af det, der er visnet helt, der stadig er livskraft i, så det kan komme igen til næste år? Der må jo være forskel på, at det visner, fordi det ikke får vand nok, og at det visner i efteråret, fordi det er tid til at gå i hi.

1 Synes om

Store træer og buske skal såmænd nok klare sig. At de smider bladene er deres selvforsvar til at nedsætte fordampningen mest muligt.

Logikken svarer til at mennesker i ekstrem kulde mister næse, fingre og tæer; kroppen stopper med at sende blod derud for at holde kernetemperaturen så høj som mulig.

Men der er megatrist at se naturen ‘slukke’ på denne måde :persevere:

3 Synes om