Julis tanker

Min nabos hjertetræ som er 6-8 m højt og en 20-30 år gammelt er stort set også uden blade :persevere:

En bekendt ville grave sit nye tøjstativ ned. En meter nede var der stadigt tørt :astonished: og det er endda på det fede lerjord i Ødum. Tør slet ikke tænke på hvor langt man skal ned på mere sandede jorde.

1 Synes om

Der tror jeg, du tager fejl - også helt bortset fra, hvad dagens etape viste. Alt, hvad det handler om for Sky, er at vinde. For dem, der styrer holdet, er det fuldstændig ligegyldigt, om vinderen hedder Froome, Thomas, Kwiatkowski eller noget helt fjerde (jeg har lige glemt, hvad den unge colombianer hedder).

Det tror jeg også er et koncept, alle rytterne accepterer. Ellers tror jeg ikke, de kører for det hold. Det er så streamlinet og systematiseret, at der ikke er plads til personlig ærgerrighed på bekostning af holdet. Så jeg tror såmænd aldrig, der har været optræk til ballade. Selv om det selvfølgelig ville gøre fortællingen langt bedre, hvis der var :slight_smile:

Det er jo ikke Formel 1, vel :hoho:

1 Synes om

Det er nemlig lækkert! :smiley:

Der er snor rundt i kanten af overtrækket, som snøres ind og så trækkes snoren ligesom under hjørnerne af poolen. Så et dyr der hopper op på den, får højst en trampolintur. :slight_smile:

Det var noget af en varm tur til Tyskland i dag :scream:

Men vi fik nogle gode is…og en masse Topic med hjem til misserne…men varmen…den var ulidelig, og det er den også nu herhjemme…jeg vil ha’ regn og tordenvejr…nu…
Og så tænke på de gode is vi fik i Burg i dag :grin:

5 Synes om

Sigga er med i sommerhus i disse dage og har været ude i noget højt græs. Her til aften har jeg fjernet 8(!) flåter fra hende :nauseated_face::scream::grimacing:
Det er altså nyt for storbypigen og eks-indekatten! :scream::scream_cat:

Edit: Hvor bekymret skal jeg i øvrigt være for, at hun får flåter? Hvor stor er risikoen for sygdom?

Et er at jeg grundlæggende slet ikke kan klare den her varme, men kattene kan virkelig hellere ikke. Lige nu ligger de begge på stuegulvet, på siden og næsten så lange som muligt. Men hey, vi har også 30+ her. :face_with_symbols_over_mouth: Grundlæggende ligger de sådan det meste af tiden. Og jeg kan ikke huske at jeg nogensinde før, har drukket så meget.

Her døjer misserne også meget, især de gamle af dem :frowning:
De spiser heller ikke ret meget her i varmen…
Det er rigtig synd :disappointed_relieved:

Gamle Merlin ligger foran blæseren hele tiden og Emily og Pepita og Coco er rigtig meget varme og triste…men hvad kan vi gøre…ingenting…
Selv dåsemad gider de stort set ikke…
Jo, jeg er begyndt at stille dåserne i køleskab nogle timer før de får dem og det lokker lidt mere ned her i varmen.
De små er mere kvikke og er næsten som de plejer at være :slight_smile:

Mine får vådfoder, som altid er på køl, blandet godt op med vand, så jeg får lidt ekstra vand i dem. Foruden at jeg skifter vand i deres vandskåle oftere end jeg plejer. Jeg har en kølemåtte, men den vil ingen af dem bruge.

1 Synes om

Du skal ikke være bekymret, hvis du får fjernet dem alle sammen hver dag. De skal sidde i et par dage, før risikoen bliver stor.

Men du kan give hende et dryp i nakken med et middel mod flåter.

Her er klippet :fire:

https://www.facebook.com/tveast/videos/10156412733994280/

Er par forsøg… Prøv at lægge den et andet sted. Vores to måtter ligger smidt midt på stuegulvet for der ligger de åbenbart best :roll_eyes:

Brita fortalte mig, at en af hendes ikke gad ligge på måtten heller, indtil hun pakkede den ind i stof. Så det kan også være en mulighed.

Der stod på min telefon i aftes, at der ville blive 32 grader varmt i Nr. Broby i dag - og at det ville være 3 grader køligere end i går :yikes:

Jeg ved ikke, om det er rigtigt, at der var 35 grader i går, men det er nok også nogenlunde ligegyldigt, om der er 32 eller 35 grader. Er der nogen, der kender et website, hvor man kan se, hvor varmt det faktisk har været, og ikke bare hvor varmt nogen tror, det bliver i fremtiden?

Tak for svaret, Marie :slight_smile: Den ene har nok desværre siddet længere, for jeg vidste ikke her var flåter. Men mon ikke det gpr. Hvor køber man anti-flåt-middel? På apoteket? Eller i Matas? Og hvad gør det?

Vi har aldrig oplevet syge katte eller hund pga flåter, dog syntes jeg det er mega ulækkert at træde på en blodfyldt flå, når den er faldet af :s:
Vi bruger Bravecto til vores hund og den ene kat vi har der render frit, katten får den der er til lille hund, det fungere super og ingen bivirkninger

2 Synes om

Mange loppemidler indeholde rogså noget mod flåter.
Jeg bruger Advantage til kattene. Denne blev valgt ud fra erfaring på internatet, samt vejledning fra et par af de ansatte derude.

Jer der er på Facebook - her er mit seneste opslag på Dansk Dyreværn Århus side.

Personligt synes jeg altid det er værd at lave en evakueringsplan for dyrene.

1 Synes om

Her i min genhusningslejlighed har jeg et fantastisk spisekøkken, som jeg sådan har glædet mig til at tage i brug.
Det er østvendt, så nu blev det altså for varmt.

Heldigvis har jeg også fået lavet spiseplads i den vestvendte stue, så der er jeg rykket ind i dag.
Varmen er også ved at blive for meget for mig - mig der ellers bliver drillet fordi jeg er sådan en frossenpind :slight_smile:

1 Synes om

@Trine, Bravecto er en løsning, der kun skal dryppes i nakken hver 12. uge. Og så beskytter den mod både lopper og flåter. Min mor bruger den til Magic - og er SÅ glad for, at det ikke er nødvendigt at dryppe ham en gang om måneden længere, for han HADER det! :hoho: Med Sigga er det sikkert ikke et problem. Hun er jo så vant til at blive håndteret.

Så vidt jeg husker, skal man have det på recept? Eller husker jeg forkert? Og så er det jo en dyrlæge, du skal have fat i. Ellers er der - som Louise nævner - også Advantage, som nok er nemmere tilgængeligt. Det kan du muligvis få i både Matas og på apoteket eller en dyrehandel.

1 Synes om

Advantage kan købes i Petworld ved jeg, ved ikke om det fås i Matas og på apoteket.

1 Synes om

Jeg købte det på apoteket

1 Synes om