JYRAK App

Vi afslørede i lørdags til generalforsamlingen i JYRAK at jeg (i min fritid) har arbejdet på en app til Jyrak. I første omgang er der tale om en lidt nemmere måde at se kataloget på. Mellem udstillinger er der tale om kataloget fra seneste udstilling, derefter er der tale om det aktuelle katalog, men det er naturligvis først klar om morgenen på første udstillingsdag, som reglerne for kataloger siger :slight_smile:

Jeg ved det har bekymret nogen, så lad mig straks slå fast: Det betyder ikke at vi afskaffer papirkataloget. Det er udelukkende en ekstra service, og noget jeg har leget med fordi jeg personligt har fundet det interessant.

Den kan hentes til begge af de store platforme:

Android

iOS

https://itunes.apple.com/us/app/jyrak-katalog/id1347540346

Som sagt er app’en noget jeg har lavet i min fritid og jeg har allerede flere ideer til hvordan vi kan udvide app’en og gøre den bedre. Men jeg vil meget gerne høre fra jer hvis i selv har ideer eller finder fejl. Enten her i tråden eller ved at sende en mail til: [email protected]

Jeg må hellere starte med at sige at jeg godt er klar over at når man er inde og se detaljerne for en kat, så kommer man i bekneb hvis man har en lille Android skærm, det bliver forhåbentligt fikses før Nyborg :wink:

15 Synes om

jeg har ikke ideer til ændringer bare tak for at du tager dig tiden til at lave det!

:tak:

1 Synes om

Hvor er det fedt, det skal jeg da lige have hentet ned på begge vores mobiler her i huset. :klappe2:

1 Synes om

kald mig old school - men jeg holder mig skisme til papirkataloget - jeg hader min mobil og oftest er den smidt ind i buret som noget af det første når jeg ankommer på udstillingerne hvis jeg altså har huset at få den med hjemme fra… :joy:

men for de som ikke er som jeg, er det virkelig et fedt initiativ !! :smiley:

1 Synes om

@trillingsgaard -“old school” :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Det ser så godt ud og er et fedt initiativ! :smiley: Jeg er spændt på at “teste” det selv i Herning, når jeg skal af sted næste gang. Det virker let og intuitivt det jeg lige har afprøvet indtil nu.

En tanke kunne måske være, at man kunne vælge “favoritter” - f.eks. man kunne markere sine katte, så de var hurtige at slå op i løbet af dagen :slight_smile:
Så man ligesom fik et “Favorit”-menupunkt, hvor de katte man gerne vil have let ved hånden ligger inde under, efter man f.eks. én gang har markeret dem som favorit på dagen. :slight_smile:
Dem i kategori 1 har jo ikke så langt ned i rækkerne, men skal man finde en specifik kat i Kat 4, så skal man scrolle ret langt eller til at udsøge.
(Det kunne måske udbygges til, at hvis man nu har logget ind som på udstillings-tilmeldingssiden, at man så havde egne tilmeldte katte som favoritter allerede. Men at man så også kan tilføje andre katte - hvis nu man har lovet at hjælpe med dem eller bare gerne vil følge dem i løbet af dagen :slight_smile: )

Om det er et kæmpe arbejde ved jeg ikke, for ved ikke om de data er tilgængelig, men måske burnøgle ville være fedt? :slight_smile:
Så hvis nu man vil finde en bestemt kat, så man se at den er i række D bur 14 f.eks. :slight_smile:
Nogle gange kommer der jo gæster som søger en bestemt type kat, og så ville det jo være fedt, lige let at kunne henvise dem til det og det bur.
Men ved ikke om de oplysninger overhovedet er i sammenhæng med kataloget - det kan jo godt være det bare genererer et stort arbejde op til ift. at indføre de data.:gruble:

Bare lige et par strøtanker, men du har sikkert selv haft dem også :wink:

3 Synes om

Super initiativ! Specielt søgefunktionen er rar.

Vigtigt at mobilisere nogle programmeringskræfter og service krafter til app’en, for pludseligt er der en masse nye og spændende ting, som også kunne trænge til at blive smidt i app’en… Og så bliver det lidt hårdt at stå for det hele ene entusiast. En lille kattemadsreklame skudt ind i listen hist og her, tror jeg også vi alle overlever, hvis det kan hjælpe til at sikre App’ens fremtid.

Følgende udvikling ville være rar:
PER ns 22 62
Er værre end Volapyk for uindviede og er derfor en uheldig forståelses-barriere for nysgerrige/novicer, som jo helst skulle blive indfanget i racekatte-galskaben og ikke blive skræmt bort.

App’en kunne ‘nemt’ tilføje en lille infocirkel, som ved aktivering viser fuldtekst-versionen af koden: Persian - Black/Silver blotched tabby w. copper/deep orange eyes. (såfremt jeg ikke har oversat forkert!)

For de tungnemme (som mig :slight_smile: ) er det også rart med en infocirkel som hint til, at hvis man trykker på elementet, så hopper man til udvidede informationer om katten (den slags kan os tungnemme ikke gætte os til og opdager det kun ved et tilfælde).

I det hele taget er indforståede forkortelser/koder af det onde, så i det omfang der er plads til at oversætte dem til fuldtekst, er der vundet en del tilgængelighed.

Et lille link til kattens stamtavle i online DB og evt. Opdrætter/ejer FB/hjemmeside/Instagram/YouTube i de udvidede oplysninger (og racestandarden og specialforeningen og… ) ville appellere meget til eks. min nysgerrighed, men det kræver jo udvidelse af oplysningerne ved tilmeldingen af katten.

Og det er nemlig præcis derfor vi beholder det :slight_smile: Der vil altid være en situation hvor man enten ganske simpel foretrækker papir udgaven, eller af den ene eller anden grund ikke har adgang til sin telefon, hvis den fx går i stykker eller tør for strøm. Vi kan godt lave digitalisering der hjælper folk og gør noget nemmere, men det må ikke aldrig lade folk i stikken.

Jeg er helt enig, burnøgle vil være rigtigt fedt, og det ser umiddelbart ud til at data’en allerede er i systemet, det er nemlig derfra der bliver printet burkort. Og det er helt ens betydende med at vi nemt kan læse det frem til app’en er jeg ikke helt sikker på endnu, men det er bestemt en af de ting vi skal undersøge og have med :slight_smile:

Igen er jeg helt enig. Faktisk er hele detaljesiden noget jeg drømmer om at give en ordentligt overhaling, fordi jeg i bund og grund ikke syntes den er så lækker som den kunne være, og som du er inde på er meget indforstået. Den er som den er fordi det er nogenlunde det samme der står i kataloget, og derfor i det mindste ikke var værre end hvad der er der nu, og så kunne vi få en version ud folk kunne se på, og få gang i ideerne :slight_smile:

Tak for ideerne indtil videre, der er en rigtigt god blanding af ideer jeg selv har haft (og så må de jo være gode ideer hvis vi er flere der får dem :wink: ) og ting jeg ikke havde overvejet. Jeg kan dog love at der ikke kommer reklamer i, jeg er nemlig i den situation at jeg arbejder professionelt med software udvikling, og min ansættelseskontrakt forhindrer mig i at lave konkurrerende virksomhed. Man kunne sikker godt argumentere for at dette ikke falder ind under den, men alting bliver bare nemmere af at holde sig fra gråzonerne :slight_smile:

5 Synes om

Du gør et fantastisk stykke arbejde og det skal du have tak for :smiley::+1:

Og ikke kun for JYRAK, skulle jeg hilse at sige :slight_smile:

5 Synes om

OG nogle af os værner jo stadig nidkært om den gamle Nokia med trykknapper :slem:
VH
Susanne

Der er jo lige kommet en frisk fra Nokia til dem som dig: Nokia 8110 4G mobile

1 Synes om

Bortset fra at den har den forbandede klap (hvem kan dog lide det :roll_eyes:) så var det da en god nyhed at de endelige laver fornuftige mobiler igen! :stuck_out_tongue:
(Helt OT snakkede jeg lige med en veninde igår, der fortalte at hendes mand også var gået tilbage til “knap telefoner” som hun kaldte det, fordi han ellers tjekkede sin mail hele tiden (han er også sådan en software dims ala dig), som den arbejdsnarkom han er :hoho:

Ja, den er fin, men der mangler (stadig!) QWERTY tastatur. Når engang de har løst det, så kan vi snakke om at skifte :slight_smile: Måske altså :wink:
VH
Susanne

Så er der jo https://www.blackberrymobile.com/emea/ som jeg havde og faktisk var rigtigt glad for indtil skærmen gik løs her til nytår :confused: Så lige nu er jeg mellem telefoner og overvejer hvad den næste skal være, men det bliver nok en pixel 2, så er opdateringer sikret et stykke tid ud i fremtiden :slight_smile:

Rune skulle lære ikke at kigge på sin tlf hele tiden, da vi først kom sammen. Han er heldigvis lærenem :pisk:

1 Synes om

Uh, jeg overvejede skam seriøst Pixel-fonen sidst vi var i USA! Men kom så endelig til mig selv og lod være, for hvad skulle jeg dog bruge den til, som min gamle Nokia ikke kan :rolleyes: En dag opfinder de sikkert en jeg kan holde ud, finde ud af og har råd til :slight_smile:
VH
Susanne

Ja, jeg nægter altså også at bruge mere end 500 kr på en mobil telefon!! (og da især når jeg ikke vil have en der kan andet end at ringe, sende sms/mms, tage billeder og spille radio… ) Fatter overhovedet ikke mennesker der kan finde på at bruge 5000 kr på en telefon! :open_mouth:

1 Synes om

Jeg har firmaet til at betale mine telefoner og så er det ok med mig at de giver mig smartphones. Det privilegium kommer jo så også med en forventning om at kunne fås fat på. Så kan vi jo altid diskuttere om det er et godt bytte :wink:

Skulle jeg selv betale blev det aldrig en dyr smartphone til 5-8000 kr. Det nægter jeg at betale for en dimmer som ja giver en vis mængde frihedsgrader men hvor langt de fleste funktioner er i min udmærkede pc.

1 Synes om

Ja jeg indrømmer gerne at jeg er totalt afhængig af min mobil, men bruger den også til alt muligt og den er min lille computer.
Har en iphone 8 :wink:

2 Synes om