JYRAK Vejle 17+18. juni 2017

Nøj, så får jeg lov til at starte resultattråden denne gang (for jeg er hjemme før Luise :tihi:)

Småkagen skulle op til Britta Busse. Hun har tidligere dømt Blua og nomineret ham også, så vores erfaringer med hende er rigtig gode.
der var to andre ungdyr også - Vibekes skønne balineser og en flot siameser fra Sverige. Men Britta skuffede ikke og nominerede Cookie :smiley:
På scene var hun oppe mod en tabby SIA og den vandt hun også over med begge stemmer og blev BIS!!! :wehu::wehu::wehu::wehu: Jeg er så mega glad og stolt :smiley: tak til Eva for at bære hende :thumbup:

Blua var oppe hos Martti Peltonen og det gik også fint, Blua og Zac, en sort OSH tabte til Mingus, men Blua fik sit cert og en fin bedømmelse så det var fint :smiley:

Cookie på scenen hos Eva :slight_smile:

(Tag jer ikke lige af rodet ovenpå buret :ups:)

Ikke det store at berette her. Både Theodor og Fiona fik deres certifikater, Fiona med kommentaren “very promissing girl”.
En 20 mdr. kastrathan der stadig ligner en baby og en 7 mdr pige har ikke en chance til andet; især ikke når der kommer megaflotte Maine Coons fra udlandet.
Dog en fornøjelse at se de meget flotte udenlandske katte, glæder mig til i dag (søndag) hvor hallen er fyldt op kun med Maine Coons.

:smiley: Vi kom også hjem i et helt stykke :slight_smile: Jeg kollapsede dog kl 21.30 og er lige stået op :slight_smile:
Jeg havde Brian og Mira med og Mira ville naturligvis gerne deltage i juniorhandling :slight_smile:
Brian har de sidste par gange været meget “på” og puster sig op, så jeg var lidt i tvivl om det nu var en god ide.
Men i den ordinære bedømmelse kom Brian til Britta Busse som virkelig roste ham :slight_smile: også for ting som jeg sjældent hører ros for :smiley: Dog er hans ører stadig lidt for højt sat :wink:
Han fik sit certifikat og blev International Champion men tabte nom til en Rex som også vandt BIS over Nissens Havanna, og så er det helt fair at tabe :slight_smile:

Mira gik til Juniorhandling og fik sørme en førsteplads :slight_smile: Hun var rigtig stolt og glad og ja det var jeg da også :tihi:

Det var en dejlig dag som altid i JYRAKS regi. :slight_smile:
Stort tillykke med de flotte resultater og ikke mindst de gode oplevelser :slight_smile:

Tak til alle for en dejlig dag og stort tillykke med resultaterne :slight_smile:

Jeg havde mine to gutter med. Bønne skulle for første gang udstilles i klasse 10, og jeg var rigtig spændt på, hvad Lena Nordström havde at sige om ham. Lille Bønne havde en fest og prøvede på at stjæle Lenas kuglepen :smiley: Lena havde mange pæne ting at sige om ham, og jeg stod som stolt “mor” mens barnet blev rost. Bønnen har for 4 dage siden rundet de 11 måneder, så han er virkelig teenager - lille hoved og ret så stor krop. Lena bemærkede da også, at han havde brug for tid, men det var så også det negative, hun kunne sige :slight_smile: Sammen grinede vi ad Bønnens fjollede påfund, og vi blev sendt ned for at vente på BIV, som sidenhen gik til en lækker hankastrat på 3,3 år :slight_smile: Derefter var Bønnens dag på udstilling færdig, men det forhindrede ham ikke i at hygge og charmere publikum og andre udstillere :hjerte:

Mingus var i hopla :smiley: Lige fra dyrlægen til bedømmelsen råhyggede han, legede og viste sig frem. Vi var en tur hos Martti Peltonen, og det passede super fint med, at Bønnen var færdig hos Lena, så jeg kunne koncentrere mig om Mingusmanden. Vi var næstsidste kat hos Martti, og jeg havde Mingus på plads i god tid. Muligvis for god tid, idet jeg pludselig så, at kraven ikke var helt i top, så vi smuttede lige tilbage til bordet for at gøre det sidste :wink: Mingus tog det som en stor fest! Nej, skal vi lige herhen igen? Jaaamen så hygger vi da her - tilbage igen? Jamen dét skal vi da! :smiley:
Da det blev Mingus’ tur hos Martti, fortsatte festen. Martti havde en fjer, som Mingus i den grad skulle lege med. Som han da kunne vise sig frem og danse, min dejlige dreng :hjerte: Martti skrev og skrev, mens Mingus viste, at han bestemt ikke var en tyk, bovlam hankastrat :tihi:

Til NOM var Mingus oppe mod dejlige Blua og den sorte OSH Zac, og heldet var med os, idet Martti valgte at nominere Mingus :slight_smile: Tak for kampen til Zac og Blua :hjerte:

På scenen viste Marie flot, hvordan man fremviser en somali, og Mingus blev BIS med begge stemmer over en dejlig OSH. Han gik sørme også videre til BOB, da dommerne foretrak ham fremfor en smuk tortie OSH :smiley:
Til BOB var der samlet en hellig birma, en europé, en norsk skovkat og Mingus på scenen. Ali Wittich bestemte rækkefølgen, og Mingus fik et flot BOB 3 til sit CV :smiley: Tusinde tak til Marie for at give Mingus nogle gode oplevelser på scenen :hjerte:

Jeg er så stolt af begge mine gutter, som havde en fest i den skønne hal. På trods af en dårlig start på dagen (ridset bil) og en træls halten (dumme achillessene) tog jeg meget glad hjem fra Vejle :smiley:

Idag slapper vi dog af :wink:

:hjerte:

Tak for en rigtig dejlig week end. Åh, det ER altså nemt at være mig, OG lave kattevelfærd når folk er så søde. Købe, forærer og snakke om mis…hvad kan man ønske mere. Jeg fik ca. 40 kilo tørkost og en stooor pose med vådmad og en stor sæk med stoffer. I går var salget fint…i dag noget mindre, men så kunne jeg slappe lidt af og det gør jo heller ikke noget. Nu er dyttebilen tømt og der er dels guf ud og jeg vil se lidt håndbold og antagelig ligges lidt ihjel af en flok mis, der opfører sig som humlebier og jeg er en marmelademad. Men jeg har jo heller ikke været meget hjemme siden fredag lidt over 14
TUSIND tak til Jyrak for IGEN og atter engang at have lavet en fin udstilling og tusidn tak til MCO klubben for en fin søndag OG jøsses der var mange flotte mis.
Så skal de næste dage gå inden det står på Landskue…ÅH, hvor jeg håber vejret bliver som i dag…hvad kan man ønske mere

Jeg har også haft en super weekend.

Lørdag var det Ginny, Levi og McCoy der var afsted. Ginny fik sit certifikat, og Ali’s største hjerte den dag, fordi hun bare charmede og var spinde, ælte, headbutte for vildt :slight_smile: Til NOM var vi dog oppe mod nogle rigtig fine briter, hvor den ene rendte med NOM :slight_smile: Levi fik også sit certifikat, og er nu Champion. Martti havde ham og 3 andre af sine hanner med oppe til NOM, hvor han udtalte at alle 4 var 97 point værd, og han gerne ville nominere dem, Levi er dog stadig meget ung at se på, så jeg var bare glad for at han var med oppe :slight_smile: McCoy var også med oppe, og vandt sin NOM over en fin bobtail. På scenen var der 3 andre, hhv en EUR, en BUR og en BSH, og det endte med at stå 2-2 mellem McCoy og sølv briten, og på skilledommer var det desværre McCoy, der tabte.
En rigtig dejlig dag i hyggeligt selskab, så tak til alle jer andre for det :slight_smile:

Lotte tog sig godt af McCoy på scenen

Søndag havde jeg selv den bette Ben med, søde og dejlige dreng. Han var ved Helen Reiter, som kun havde gruppe 4 idag, da der var rigtig mange af dem! :slight_smile: Og med de 3 konkurrenter vi havde om certifikatet i klasse 6, så havde jeg regnet med at vi blev Ex4, der var flere gange BIS vindere, herunder en Junior Winner vi var oppe imod, og Helene går blandet andet op i størrelse og muskelsætning, hvor Ben godt kunne bruge især flere muskler. Men næh nej, han blev Ex3 over Junior Winneren på at være mere færdig og mere harmonisk, samt en bedre størrelse, selvom Ben er meget moderat typet (lige som jeg foretrækker det, hehe). Så jeg var glad og stolt på den bette fys vegne, især over hvor god og rar han er. Mens vi ventede satte jeg ham på et tidspunkt hos en vilkårlig udstiller, der lige sad på en stol et passende sted, og han rullede sig bare sammen og gav sig til at spinde :hjerte:

Udover Ben så udstillede jeg Primrose for Pernille P, og hun blev sørme både BIV og NOM over et ret stort felt af øvrige fertile katte! Sød og godmodig dame, der tog det så pænt at være med i byen :slight_smile: Maine cooner er altså bare rare… Lotte mente så også at når jeg nu alligevel gik steward der, så kunne jeg også lige tage mig af Shorty, som også tog BIV og NOM :rock: Han rockede videre på scenen, hvor han snuppede BIS kastrat, og gik videre til Best of Best maine coon. Mens vi ventede på at skulle sammenlignes med hunkastraten indtog det bette myr da lige det kradsetræ der stod som præmie til BOB1’eren… Jeg er sikker på at Shorty derfor var meget skuffet over at han blev BOB3 og ikke BOB1 og kunne tage dem med hjem :tihi: I øvrigt meget praktisk at den lille hest er så høj og med så lang en hale, at man har en “indbygget line” til når katten får lov at gå en tur rundt mens man venter :stuck_out_tongue:

Ja, det er så os, der har den fine bobtail, som McCoy slog :tihi: Louis fik sit CAGPIB og havde en dejlig weekend, så det var helt perfekt. Hvad der går af den bette ved jeg ikke lige, men vi har aldrig før oplevet ham så spindende og nussetrængende, som han har været denne weekend :hjerte:

Jeg er ganske glad for lørdagen også :smiley:
Ralf tog sin 3 udstilling som de første - han holdte fest og bare hyggede sig :smiley: Han fik sit ex1 med mange fine ord fra Britta Busse, som til BIV og NOM valgte hans søster, som i øjeblikket har lidt bedre typet hoved.
Rappe havde en lidt off dag, og ville bare gerne ligge i sin nullerput, og så længe hun fik lov til det, så var det egentligt ok at være der :slight_smile:
Britta Busse havde mange pæne ord om hende Rappe og hun fik da også sit CAPIB uden problemer :slight_smile:
Da humøret ikke var i top, så valgte Britta naturligvis at fravælge Rappe til fordel for en super smuk choko tortie hunkastrat til NOM, ganske fortjent for hun var dælme også flot :smiley:
Det passede også Rappe rigtig fint at få lov at blive i sit bur indtil vi skulle hjem. :tihi:

Så vi fik det med hjem, som jeg håbede på, og samtidig havde vi en super hyggelig dag i BB-standen ifm. burmeser specialshowet.

det har været en god weekend men osse hård på både den gode og dårlige måde.
startede jo fredag med at stille fruens stand op dernede og så hjalp jeg vores polske veninde magdalena med at få hendes stand sat op osse. og det efter en hel dags sightseeing i århus, så vi var godt brugte da vi kom hjem.
lørdag havde vi kun glitter med og hun skulle op til alexander platz og hun blev ex 1 og caps og hun skulle op til nom, men det var noget specielt, for han kaldte alle katte op til nom på en gang og så startede ham med at nom fertile hanne og hunner, dernæst kastrat hanner og så hunner, der var 3 hunner der skulle kæmpe om nom, den ene valgte så at abse og så var det bare at vente på at den sidste kat dukkede op, det gjorde den så efter 25 min og imens sad alexander bare og ventede og glitter blev mere og mere urolig så da den anden kat endelig dukkede op var hun så træt af det at hun ikke ville i stræk el noget, hun puttede sig bare ind til mig og derfor mente alexander ikke hun var klar til scenen så nom gik til den anden kat,
søndag var jo den helt store dag for os da det jo var en dag i mco’ens tegn,
vi skulle op til ali wittich med både glitter og kaz.
kaz var ikke helt tilfreds i buret så vi overvejede kraftigt at abse ham, men tænkte vi ville gøre et forsøg, men på vej op til dommerbordet var det ligesom roen faldt over ham og da han blev sat på bordet blev han igen urolig og jeg spurgte ali om han ikke syntes det var bedst at jeg bare gik ned med ham igen, men han sagde at det gik jo nok og så blev kaz ellers tosset, mere tosset end vi overhovedet har set ham gøre før, så jeg undskyldte og tog ham væk fra bordet i en fart og fik så hentet glitter og hun fik en ret god bedømmelse, selvom han ikke var helt tilfreds med hendes rufisme, og så har hun endnu ikke smidt vinterpelsen så hun har en underuld af den anden verden og det brød han sig ikke om. der skulle så kæmpes om cert og det tabte hun så desværre hvilket var ok for den anden hunkat var bare så meget bedre på alle måder.
så for os var det en underlig week på både godt og ondt
vores kaz får en lang pause indtil næste år og så prøver vi en gang til og hvis han stadig bare ikke gider så er det slut med at udstille ham, men ok han er osse blevet supreme så han har jo gjort det ok

Vi var også med til European Maine Coon Championship :slight_smile: - og stor ros herfra til Maine Coon klubbens bestyrelse for al deres arbejde med at stable denne udstilling på benene :thumbup: Og tak til JYRAK for at bakke op om udstillingen :thumbup:

Jeg havde tilmeldt 4 stk og pyha vi blev svedte, da 2 af dem også skulle til parallelbedømmelser :smiley: Så jeg fik desværre ikke set ret mange bedømmelser og hilst på så mange, som jeg gerne ville, men det må jeg så gøre en anden gang.

150+ MCO var tilmeldt og flere af dem af ret høj kvalitet, så jeg havde bestemt ingen forventninger til resultater, men blot et bette håb om måske at hive cert hjem til Florence og Einar, men det gik meget bedre end forventet :slight_smile:

Jedocats Einar var ene og fik CAGPIB, og var oppe til BIV men det gik til en anden - og det var helt OK.
Jedocats Florence var ene om cert og fik CAGPIB, men dommeren mente at hun var hans bedste hunkastrat så hun fik NOM
Jecocats Hestia havde konkurrence af 2 andre, men sørme om ikke vores tøs tog CAC. BIV gik til en norsk jente, som jeg havde glædet mig til at se, og hun er bare smuk.
Antobo’s Elias var ene ungdyr han og fik EX1 og fik NOM - BIV gik til en smuk hunungdyr, som IMO er bedre