Kan man blokere folk herinde?

Ja, nogle gange er det altså bedre ikke at kunne se hvad en bestemt person skriver, så vil høre om det er muligt at blokere en person herinde, så man ikke kan se hvad den person skriver?

Vil være bedre for mit humør tror jeg :hoho:

1 Synes om

Er det ikke meget uhøflig…
og vil en tråd ikke se åndsvag ud hvis du ikke kan se alle svar…

Jeg sidder lidt og håber svaret er nej… for man kan jo selv springe ti g over man ikke gider læse

Altså man kunne i det gamle kg? :slight_smile: Og jo, det vil den nok. Jeg tyer normalt ikke til den slags, men nogle mennesker formulerer sig simpelthen så grimt og negativt, at jeg bliver gal og vred på vegne af dem de skriver til hver gang jeg ser det…

1 Synes om

Så forstår jeg dig…

Jeg kunne nu også godt bruge et filter engang imellem…
men har folk ikke været søde den sidste stykke tid, jeg synes det er lidt tid siden jeg har ønsket nogle hen hvor peberet gror (jeg hader også at nogle engang imellem får travlt med at slagte andre, bare fordi de fik lyst)

Jeg kan godt følge dig, og har det på nøjagtigt samme måde. Det er sørgeligt at det er noget vi savner at kunne, men du rammer spot on i forhold til at blive gal og irriteret over svar på indlæg som er holdt i et - set i min optik - arrogant og bedrevidende ‘tonefald’. Her synes jeg klart at KG mangler en blokering/ignore funktion.

Jeg kan godt sætte mig ind i følelsen, men desværre mener udviklerne bag Discourse at hvis har det sådan med en person, så skal man flagge dem, så de bliver smidt ud, hvilket jeg selv syntes er meget agressivt :confused:

Der er en længere tråd her hvor det bliver diskuteret:
https://meta.discourse.org/t/ability-to-block-or-mute-another-user/6001/115

Den ene gode nyhed der er at den ender med at de er åbne overfor at nogen laver den del, men de har ikke selv tænkt sig at gøre noget ved det.

3 Synes om

Det er også at stramme den ligefrem at ønske at folk skal smides ud. Det ville bare være fint ‘blot’ at kunne blokere evt. bruger(e) man simpelthen ikke ‘spiller med’ og som man synes tenderer til at lægge en kedelig stemning alt for ofte.
Men tak for tilbagemeldingen :+1:

Hilsen fra Frank

Som en generel betragtning:

Folk, der spreder dårlig stemning, skal enten holde op med at sprede dårlig stemning, eller også skal de ikke være her.

Hvis I vil fortælle folk, at de skaber dårlig stemning (eller på anden vis forstyrrer ro og orden), skal I flage deres indlæg. Hvis tilstrækkeligt mange flager et indlæg, vil det automatisk blive skjult, og brugeren vil automatisk få besked på at ændre sit indlæg, så det overholder retningslinjerne.

Sker det ikke, eller bliver det ændrede indlæg også flaget, så vil indlægget forblive skjult.

Admin ser selvfølgelig også flagene og kan gribe ind, hvis det er meget groft, men i al almindelighed er det meget bedre, hvis brugerne i fællesskab markerer, når den gode omgangstone bliver brudt. Det virker bedre, end hvis adminpolitiet er nødt til at træde til, og det er med til gennem praksis at sætte en fælles standard.

7 Synes om

Det med flag viste jeg ikke men det er da en god måde at gøre det på

1 Synes om

Hvad er det dér flag? Ikke fordi jeg håber det bliver nødvendigt at bruge i fremtiden… :thinking::joy:

Jeg synes det er trist at der kan være et behov for at blokere folk. Vi bør være voksne nok allesammen til at skrive ordentligt til hinanden. Jeg ser heldigvis sjældent slemme indlæg - men når de dukker op er det generelt de samme mennesker, der skriver dem. Det kan jo være deres personlighed der gør, at de skriver som de gør. Men det gør det absolut ikke ok at skrive grimt eller nedgørende til andre :frowning:

Jeg tænker selv en del over om min hårde humor og måde at sige tingene på i virkeligheden overføres til det skriftlige. Nogle gange kan jeg mærke at mit humør/hverdag/whatever tydeligt påvirker min måde at skrive på, men jeg tænker (Håber) at som gammel, garvet rotte herinde, kan de fleste godt se igennem med at jeg fx har en dårlig dag, hvor tingene måske ikke pakkes godt nok ind, så jeg fremstår som en dum ko.

5 Synes om

Arrghhh - flag= rapporteret indlæg. Flot Marianne :speak_no_evil: :joy:

5 Synes om

Tak så fandt jeg da også ud af betydningen :grin::relaxed::smile:

1 Synes om

Ja, det var nok lidt for indforstået skrevet :slight_smile: Tak til Marianne for at præcisere.

Mere om flagene her:

https://kattegale.dk/faq

2 Synes om

Jeg tror den er svær at formulere, den her! Vi er alle forskellige, og sådan skal det jo også være. Men lad mig komme med et eksempel:

Jeg deltager I en tråd hvor vi er 10 der hygger os, og ud af det bare intet kommer en kommentar som jeg føler mig stødt af og som gør at jeg ikke mere har lyst til at deltage i snakken. Jeg kan dog se at de andre i tråden lystigt snakker videre. Her kan det jo så være mig den er gal med fordi pågældende ‘trigger’ den knap der gør mig ked/vred og ser med andre øjne på det end de 9 andre! Så er det jo oplagt ikke noget jeg vil flage til admin. Men når jeg så konstaterer, at denne person konsekvent skriver på en måde som for mig er et rødt flag, ja så er det eneste jeg kan gøre jo sådan set at holde mig væk fra trådene vedkommende deltager i! Det er sat på spidsen her, skal jeg slå fast.

Her ville den nemme og forholdsmæssige løsning være, at man kunne blokere vedkommende så indlæggene og svarene på disse, ganske enkelt ikke er synlige i ens ‘view’. Det kan man i mange andre fora, og det - synes jeg - virker fint. Nu er det så ikke en funktion der findes i softwaren, men det er hvad jeg mener med at blokere.

Jeg har læst flere indlæg hvor jeg tænker ‘hold nu fest, hvad er det dog for en måde at reagere på - har xxxx ingen humor/empati/whatever’, men her kan det jo lige så godt være mig der er fintfølende - og så mener jeg ikke det er rigtigt at flage. Jeg læser ind imellem kommentarer som JEG finder utroligt nedladende/bedrevidende/belærende i deres formulering, men igen - det er så mig der læser det sådan - ikke nødvendigvis I andre. HVIS den pågældende ‘gik’ efter min person, eller med fuldt overlæg obstruerede en tråd, så er det en helt anden snak.

Jeg forsøgte her at illustrere hvor jeg mener en blokeringsknap har sin berettigelse, altså igen i min optik.

Men nok om det herfra - nyd lige det fantastiske vejr, og god miniferie til jer som går fra i dag :sunny:

HUSK at det i Danmark KUN er tilladt at flage med Dannebrog, EU flaget, det Grønlandske flag og de nordiske flag - bare så det er på plads … LOL

3 Synes om

Jeg er med på, at du mener, at det ville være rart at kunne vælge fra ud fra sine egne personlige idiosynkrasier. Det er så ikke muligt.

Men tager vi udgangspunkt i det, som Eva skriver i et indledende indlæg:

så vil jeg også under alle omstændigheder anbefale flagmetoden. Netop når det går ud over andre, er det særlig relevant, at man siger fra i stedet for bare at blokere for selv at kunne se det.

Man behøver ikke sige fra offentligt, ingen kan (så vidt jeg kan se) se, at man sætter et flag ved et indlæg, men systemet vil automatisk reagere, hvis tilstrækkeligt mange gør det.

1 Synes om

Dette kommer an på en prøve… jeg sætter mu flag ved @galath første indlæg om det, bare for at stille min nysgerrighed… kan i så se det?

Jeg kan ikke. Nu prøver jeg lig at sætte flag ved dit sidste @line_refsgaard. Kan du se det?

Jeg kan ikke se hverken dit eller Lines flag - bare til info :+1:

2 Synes om

Problemet er bare at nogle gange så ligger det lige på grænsen og kan tolkes forskelligt? De der totalt grænseoverskridende indlæg ville jeg selvfølgelig anmelde som værende det, men når vi har dem der hvor det bare er negativt og træls skrevet, men dybest set ikke er groft og grænseoverskridende, hvad gør man så lige??

2 Synes om