Kan man blokere folk herinde?

prøve at scrolle forbi?

indstille sin hjerne på at se efter hvem der laver indlæg først - og så stopper man bare med at læse hvis det er nogle man ikke gider - så har man sin egen ‘blokerings’ liste…

det har jeg både positivt og negativt…
Nogles opslag både her og på facebook læser jeg når jeg ser dem - fordi vedkommende konsekvent ‘laver gode ting’ - det kan være på forskellig måde - nogle tager sjove fotos - andre ved en masse om noget - så lærer man noget nyt…

og så er der filter der sorterer fra af forskellig årsager :slight_smile:

1 Synes om

Nej det kunne jeg ikke se…

Genial løsning med flag

Det er der ikke noget korrekt svar på. Og slet ikke et, jeg kan give. Pointen med systemet her - og det er virkelig et af kerneprincipperne - er, at det gør det til et fælles ansvar at sætte grænser for god opførsel. Hvis det var nemt at sætte den slags grænser, lavede vi jo bare nogle regler.

Så folk må hver især finde ud af, hvornår de synes, grænserne er overtrådt, og reagere, når de synes, det er påkrævet. Og selvfølgelig hver især finde ud af, om de vil bidrage på den måde og tage del i ansvaret. Det er ikke noget, der bliver forlangt af nogen. Det er en mulighed, der eksisterer - for at være med til at forme forum.

I sidste ende vil admin selvfølgelig, sådan som det altid har været tilfældet, se på rapporteringer og reagere, hvis der skønnes at være behov for det - også selv om der ikke er rapporteringer nok til, at den automatiske proces træder i kraft.

Jeg er med på, at det ikke giver dig svar på, hvad du gør, når du bare er irriteret på en person og ikke gider se personens indlæg uden, at det er, fordi du synes de skal rapporteres. Men så længe det ikke er muligt at blokere nogen, er Louises indlæg nok svaret :slight_smile:

2 Synes om

Hvem af os??

Sorry - Musashi :slight_smile:

Har du overhovedet skrevet i tråden?

Nej, Sorry…

Læste det mere som om at en Louise havde skrevet et indlæg der kunne var baggrunden for denne tråd :neutral_face:

Sorry - er bare ret nærtagende for tiden…

Du skal ikke undskylde :slight_smile: Jeg syntes bare ikke, jeg kunne finde nogen indlæg fra dig. Under alle omstændigheder er det nok en uskik ikke at bruge folks brugernavne. Det kan gøre det meget forvirrende for nye brugere. Og gamle med, som det fremgår :slight_smile:

Jeg kender i hvert tilfælde ikke de civile navne på samtlige brugere, som det tydeligt fremgår :blush:

3 Synes om

:slightly_smiling_face:

Jeg ville sende en PB til personen om at jeg finder hans//hendes indlæg “ubehagelige” — og at jeg derfor fremover ikke vil svare på dem.

Måske får det personen til at tænke lidt over, om der er noget om det. :blush:

Du skal ikke lade det påvirke dit humør, bare prøv at tænke på at vi ikke behøver at kunne rumme alle slags mennesker. :blush:

Glæd dig over alle de gode, sjove, positive og interessante tråde — og se bort fra de sure opstød :blush:

2 Synes om

Jeg synes, at moderation er bedre end filter.

Jeg oplever det på et helt andet forum, som er svagt modereret. Jeg læser det pågældende forum, fordi der af og til er nogle fremragende indlæg. Men der er også en masse støjende indlæg a la “du er dum” - “det kan du selv være”.

For at undgå støjen bruger nogle deltagere så filteret kraftigt. Hvilket giver underlige situationer a la: “det, du siger her, har vi snakket om lige ovenover” - “det kan jeg ikke se … nåh jo, det er fordi jeg har puttet X og Y i filteret”. Altså mere støj.


Jeg har ikke behov et filter. Hvis jeg ikke kan få moderatorerne til at gribe ind over for et indlæg, så kan jeg leve med det. Det er trods alt kun ord. :slight_smile:

4 Synes om

Jaeh, I har nok ret, og jeg har også tidligere altid holdt mig fra det, men helt ærligt så blev jeg bare i SÅ dårligt humør over et bestemt indlæg, som ikke var rettet til mig (hvilket ville have været nemmere for mig, for så var det ikke en anden der var blevet ked af tonen :wink: ) og som IMO ikke var slemt nok til at kræve moderering, men som bare var typisk negativt i tonen. Dvs. en meget klassisk gråzone som der ikke kan gøres noget ved, og som jeg altså ikke bare kan springe over, for jeg når jo da at læse hvad der står næsten inden jeg har registreret hvem og hvad (det der med at være en meget, meget hurtig læser) :slight_smile:

1 Synes om