Kanelsnegle

:slight_smile:

Tak… den er SÅ fin og smuk :hjerte:

Elskerrrrrrr snegle, frøer, tudser, salamandere og andre molusker…

Det her er kærestesnegle:-)

:Djamen det er jo violette leoparder…og jeg vil slet ikke fortælle hvad den dynge vinbjergsnegle laver :høhø:

nå ja…ser da også både skov - og mark firben…og salamandere har der været i havedammen indtil den bundfrøs sidste gang

:slight_smile:

Tak Lis… er det ikke bare fantastisk at de hænger dér og formerer sig på smukkeste vis ??

[QUOTE=Jim;1204420]:Djamen det er jo violette leoparder…og jeg vil slet ikke fortælle hvad den dynge vinbjergsnegle laver :høhø:

nå ja…ser da også både skov - og mark firben…og salamandere har der været i havedammen indtil den bundfrøs sidste gang[/QUOTE]

:slight_smile:

Jeg så godt, hvad de smukke vinbjergsnegle laver :wink:

Ved du godt, at sneglene kun kan parre sig med andre snegle hvis de har samme drejninger på huset ??

For hvis du ser efter, er drejningerne enten højre- eller venstredrejede :ups::ups:

Ih, jeg holder så meget af alle de dejlige bløddyr :hjerte:

sneglene på min væg havde ikke noget hus på - hvor længe er de om at få sådan et? de må så være kønsmodne før?

nah…der er 2 hovedtyper af snegle, nøgensnegl og husbærende snegl
leopardsnegl, eller plettet gråsnegl (vistnok) en en nøgensnegl …altså uden hus, den er vist (TUT ??) også den længste danske snegl og det er en rovsnegl…den æder andre snegle bl.a dræbersnegl - eller iberisk skovsnegl som den hedder

:slight_smile:

Jeg MENER, at de små nye snegle kommer ud med et hus på ryggen - det synes jeg, at mine vinbjergsnegle-babyer havde.

Det var helt blødt lige da de kom ud af æggene…

[QUOTE=Jim;1204564]nah…der er 2 hovedtyper af snegle, nøgensnegl og husbærende snegl
leopardsnegl, eller plettet gråsnegl (vistnok) en en nøgensnegl …altså uden hus, den er vist (TUT ??) også den længste danske snegl og det er en rovsnegl…den æder andre snegle bl.a dræbersnegl - eller iberisk skovsnegl som den hedder[/QUOTE]

:slight_smile:

PAS !

Ved faktisk ikke lige nu, hvilken snegl der er den største - men nu vil jeg da voldsomt gerne finde ud af det :wink:

tror altså jeg nøjes med mine peanutbutter cookies - alt det her snegle snak er for avanceret. kan kun lide dem af kanel :slight_smile:

Ja, jeg synes også, at tråden har …hmmm…udviklet sig :ups: …er klart mest til første indlæg :tihi: