Kat bruger vandskål som curlingsten, what to do?

Vores nyeste kat Pablo har en dårlig vane med at curle rundt med sin vandskål, så vi har vand over det hele, og det er lidt trættende i længden at skulle tørre op efter den mange gange dagligt. Er der nogen der har en løsning på det problem ? Tænker selv lidt på om der er en god tung skål evt med en gummi underside som kunne forhindre dette. Og gerne en som ikke skæmmer indretningen :slight_smile: Konen er lidt stram på det område :stuck_out_tongue:

Et tungt, ildfast fad? :slight_smile:

Det er måske lige voldsomt nok :slight_smile: havde forestillet mig noget mindre.
Faldt over denne, som måske kunne være en mulighed, så kan den jo ikke skubbe rundt med skålen mere. Nogen som har erfaring med den ? Eller evt kender et alternativ som er i sort silicone istedet :slight_smile:

[QUOTE=Thomasrj;1301563]Det er måske lige voldsomt nok :slight_smile: havde forestillet mig noget mindre.
Faldt over denne, som måske kunne være en mulighed, så kan den jo ikke skubbe rundt med skålen mere. Nogen som har erfaring med den ? Eller evt kender et alternativ som er i sort silicone istedet :slight_smile:
http://www.zooplus.dk/feedback/shop/kat/katteskaal_foder_vand/daekkeserviet/471202[/QUOTE]
Man kan jo få fade i flere størrelser. :slight_smile:
Kender ikke til måtten, men det lyder da smart.

Du kan få antiskrid-underlag på ruller … nemt at klippe til i den ønskede størrelse/facon http://sliplet.dk/isenkram-862/antiskrid-underlag-30-x150-p4613
I Biltema kan man få spildsikker vandskål Fugtfjerner spildsikker - Biltema.dk … virker efter hensigten, hvis katten ikke stiller den på højkant :cool: (true story)
Biltema har også denne gummimåtte, der passer fint i størrelsen til skålen foroven … Underlag til hundeskål - Biltema.dk

Det var lige det jeg skulle bruge :slight_smile: Mange tak :slight_smile:

hvis jeg ikke husker meget galt så er det maine coons du har ikke, så kan jeg kun sige velkommen til et sjovt liv med masser af vandplaskeri, væltede vandskåle o.lign. man vænner sig til det med tiden.
vi har haft en 5 ltr vandfontæne som det lykkedes vores store hankat på 9½ kg at slæbe rundt i køkkenet og videre ind i stuen, da han havde gjort det tilpas mange gange blev den fontæne kasseret
nå spøg til side, et stor tungt porcelænsfad som kan stå fladt med plads til 2-3 ltr vand i en skobakke er vejen frem, det er ihvertfald det vi har gjort og det virker for os. vi har stort set ingen plaskeri længere

Vi har en kat med lignende vaner. Vi bruger en stor rustfri stål skål på badeværelset. Her må han gerne lege med vandet, men det gør han ikke :stuck_out_tongue:

Jo det er Maine coons vi har :slight_smile:
vores første Maine coon har aldrig plasket, den plejer bare at “feje” gulvet med poterne inden den drikker, men den nye killing plasker rigeligt for dem begge :stuck_out_tongue: det er lidt et problem da de ofte ikke har noget vand når vi kommer hjem fra arbejde, da den enten har plasket det hele ud på gulvet eller også væltet skålen helt. Overvejer selv at lave en skål i rustfast stål, og så lave den hul, og fylde rummet op med blylodder så de ikke kan skubbe eller vælte den. Ville bare være lettere hvis der var en god løsning som man kunne købe istedet :slight_smile:

Jaeh, en af vores européer har fået en vane med at stå delvist oppe i skålen og køre rundt med den, så der står vand til alle sider… Jeg gav først vores MCO skylden, men kæresten måtte så rette mig og sige at det var Ginny :høhø:

Nå, hvad med en tung fin glas skål? Sådan ift fruens fornemmelser for indretning?
F.eks. noget i den stil? Kan jo købes billigt i genbrug

I må have fat i et fuglebad. Sådan ét kan man ikke lige flytte på uden videre :stuck_out_tongue:

https://www.google.dk/search?q=fuglebad&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj45aTCsuTRAhWFYpoKHcUpAIQQsAQIfw&biw=1511&bih=930

Det gør min gamle main coone også, det larmer helt vildt på klinkegulvet og vand over det hele, intet kan få ham til at holde op. På et tidspunkt brugte jeg en kasserolle med tyk bund som vandskål, men han toder rundt med den alligevel.