Kat efter nakose

Vi har to katte - Min ene kat kom under nakose for at få en tandrensning.
De fik begge lov til at være hos dyrelægen, da både min kæreste og jeg ikke kunne være hjemme og vi synes ikke den ene skulle være alene hjemme.

Katten der ikke var i narkose vil slet ikke kendes ved hende der var, hun hvæser og angriber.
Ved godt det kan være fordi hun lugter anderledes, men jeg vil synes det virker meget voldsomt.

er det nogen som har erfaringer med dette ? Hvor lang tid går før hun lugter rigtigt igen ?

For at dæmpe lugten af dyrlæge, kan du forsøge at gnide begge katte ind i din lugt - brug fx en godt brugt T-shirt at gnide begge katte grundigt med.

Er det i dag, den har været i narkose? For så vil det være en god idé at holde dem adskilt til i morgen. Der kan godt gå et døgns tid, før lugten er væk, og før den narkoseramte kat er helt sig selv igen. Den kat, der ikke har været i narkose, er utryg og reagerer på det, og du kan risikere, de bliver rigtig uvenner. Men derfor er det stadig en god idé at give kattene samme lugt, som de begge kender. Du kan også tage narkosekatten med dig i seng i aften :slight_smile: