Katte, der lever adskilt fra de andre

Hos os har vi også haft hankatte til først at bo inde ved os…og efter nogle år…fik de deres eget for en tid…
Jeg gør det ALDRIG mere…ALDRIG…
Og ved godt at mange hanmisser har det helt OK med at blive lukket fra…her sker det bare ikke mere…
Jeg kan bare ikke klare der…vi har en fertil hanmis som gå herinde ved os…han strinter ikke…og hunmisser…jah…gid de sagde ham noget :grin:
Men…ingen hanmis skal gå her lukket fra de andre…aldrig mere

1 Synes om

Er Royal stadig fertil?

Jeg har ikke hankat, men til gengæld to fertile strigler som ikke kan enes. Der er slåskamp og strinten alle vegne hvis de lukkes sammen.

Så her i huset har Hippy levet adskilt fra Mira og Zilla siden engang i sommers. Udover de har levet adskilt pga. i den grad manglende kammeratskab har der også været noget sygdom ind over som gjorde at de var nødt til at leve isoleret. Hippy kan godt enes med Frederik og Juliet, så hun går sammen med enten en af dem eller dem begge. Men det er møgbesværligt at leve på den måde, og det gør ondt i mig hele tiden over at jeg er nødt til at dele sol og vind blandt dem på den måde. Der er hele tiden en af siderne jeg ikke føler der får nok selskabstid, uanset at de så nok gør det alligevel, men det gør ondt.

Jeg glæder mig vanvittigt meget til januar er overstået for så har jeg fået de sidste oplysninger ift. hvem af dem der skal lukkes som avlskat, måske dem begge også skal der findes et nyt hjem som kælekat - sandsynligvis til Hippy (hvis hun lukkes).

1 Synes om

Jo, det er han…og han er den sødeste hanmis at have gående :heart:
Vi troede aldrig at han nogensinde ville bestige (:sweat_smile:) en hunmis…men det gjorde han sidste sommer…killingerne blev ikke til noget, døde efter få dage …en STOR sorg herfra :disappointed_relieved:
Men stadig…vi håber endnu…og så længe at det går godt med ham som fertil her…så er der håb…jeg drømmer jo stadig om et kuld fra ham…hvis han bor inde ved os :heart:…og han ikke strinter :slight_smile:

1 Synes om

Jeg ville have det som dig @Vipstosen. Mennesker er jo forskellige. Jeg spurgte jo også ind til det her for at høre mere om det. Heldigvis kan jeg jo høre at kattene rundt omkring har lidt selskab. Det lyder til at du finder en løsning fremadrettet. Men Hippy kan du undvære hende? Hun er da simpelthen så sjov og skøn. :heart_eyes:

Vi må krydse fingre for at han ikke kommer til at strinte. :kryds: :blush:

1 Synes om

Det kan jeg jo desvaerre blive noedt til. Hun er den der fungerer daerligst med alle. Alle de andre fungerer fint med hinanden. Det er kun hende der er problemet :disappointed_relieved:. Saadanne beslutninger er man desvaerre ogsaa noedt til at tage nogen gange. Det er lidt det der er “lorten” ved at vaere opdraetter, at tage en beslutning der er i kattens tarv hvis ikke den fungerer i flokken af den ene eller anden aarsag :slightly_frowning_face:

3 Synes om

Den lort findes desværre også som kælekatteejer, hvis flokken bare ikke fungerer. For en tre år siden måtte vi sige farvel til Jack efter at have levet opdelt i omkring 4 måneder.

Der sucks bare, når de ikke fungere sammen :sleepy:

1 Synes om

Ja vi prøvede det jo også med min kærestes kat. To af mine ville ikke acceptere hende. Heldigvis trives hun så meget godt, efter hun kom tilbage til sit gamle hjem, hvor en kammerat har lejet sig ind. Men det er jo også meget heldigt at hendes hjem stadig er til rådighed. :relaxed:

I sådanne tilfælde er man bare nødt til at sætte kattens tarv før egne følelser, sådan er det bare. :slight_smile:

Vi har også måtte omplacere, senest var det Bøh som simpelthen begyndte at angribe samtlige vores andre katte. Hun lever som blommen i et æg nu, som alenekat :slight_smile:

2 Synes om

Jeg ved godt mange er af den holdning at man skal beholde ALT, og at det er noget fy-føj at omplacere men den holdning har jeg ikke. Kattene skal trives :slight_smile:

10 Synes om

Enig. Et af alternativerne til omplacering er jo netop at lade den pågældende kat gå for sig selv i et rum og så må det trods alt være bedre for den at flytte og få sit helt eget eller eventuelt en ny ven. Det er ikke en nem beslutning og jeg går selv med nogle overvejelser for øjeblikket, men det er den rigtige beslutning :slight_smile:

5 Synes om

Ja, og man skal ikke nødvendigvis prøve ALT, før man gør det. Det er ikke nødvendigvis i kattens interesse at få pinen trukket i langdrag på den måde. Og det siger jeg naturligvis af bitter erfaring :frowning:

3 Synes om

Jeg har selv købt en omplaceringskat. Der skete »noget«, efter den havde fået killinger, som den i øvrigt slog ihjel. Men hun er en sød og rar kælekat :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om