Katte forsikring erfaringer

Hej.

Har lige nu forsikret vores kat hos Agria, men da vi om en uge skal have en ny Hellig Birma om en uge, er jeg lige på udkig efter om der noget andet der bedre kan svarer sig først. Den må meget gerne indeholde tænder og medicin også.

Den forsikring vi skal have skal altså tage vores nuværende kat på 6 år, og vores nye killing på 12 uger.
Derfor er f.eks TopDanmark udelukket da de ikke tager katte ind over 6 år. Dyrekassen Danmark har jeg også udelukket.

Selv har jeg kig på Dyreforsikring Danmark. Er der nogen der også har forsikring hos dem og vil dele erfaringer?

Og den anden jeg umiddelbart har kig på er Tryg. Er der også nogen der har erfaring med dem?

Eller andre jeg skal kigge på?

På forhånd tak :slight_smile:

Er der nogen speciel årsag til at du vil forlade Agria?

Jeg har selv Agria til mine på nær en enkelt, der er i dyrekassen. Sidstnævnte er diagnosticeret med kronisk sygdom så han er ikke sådan at flytte. Forsikringerne hos Agria er både avls- og alm forsikringer

1 Synes om

Vi har Tryg til begge vores, og er rigtig glade for dem. Vi havde sidste sommer/efterår et hårdt sygdomsforløb på vores hunkat der endte i regninger på over 25000, og de dækkede uden problemer alt (pånær foder). Og det gik rigtig hurtigt med at få udbetalt pengene.

Jeg bruger Tryg, og har gjort det i nogle år nu.

Min nu afdøde hankat Buster har i den grad tjent sin forsikring hjem. Jeg er aldrig blevet mødt med tvivlsspørgsmål fra Tryg, og har kun oplevet god service.

Har forsikret min nye hankat Mister der også - tre uger efter at jeg oprettede forsikringen fik han en byld, formentlig fordi Stine - min hunkat - har haft poten for langt fremme. Da det var et uheld var der også dækning der.

Det kun fordi jeg synes at man med f.eks Tryg får mere for de samme penge, bla. dækning af tænder og medicin, men og mht til årspræmien, selvrisiko og så jeg træt af at hos Agria bliver årspræmien ændret når katten er fyldt 7 år.
Men de får gange vi har haft brug for forsikringen hos Agria har der aldrig været problemer så på den måde har vi altid været tilfredse med dem.

Er du sikker på der ikke er dækning for tænder og medicin? Det har jeg lige fået at vide hos dem. Jeg har ændret status på min avlskat til kælekat, og spurgte specifikt til at få medicin med, fordi man tidligere har skullet betale separat for den. Der fik jeg at vide at det var en fast del af dækningen nu… mener nu også de har tænder… for det har Dyrekassen ikke

Tænder er årsagen til, at vi overvejer at skifte fra Dyrekassen :slight_smile:

Jeg har Tryg til mine to bimser, og jeg er rigtig glad for dem :slightly_smiling_face:
Begge mine har fået opereret alle tænder ud på nær de fire hjørnetænder. Jeg troede ikke, de ville dække Emils sidste tand operation, da han allerede havde fået fjernet tænder en gang i år (optil maks. dækningen). Men de dækkede både Ida og hans :hugs: De er hurtige til at udbetale pengene, og synes de har en god service :grinning:

Agria dækker da både tænder og medicin? Medicin har jeg fået dækket mange gange. Det plejede at være en seperat ekstra forsikring, men er nu en del af ders standard. Tænder dækker de op til et vist beløb, husker ikke de præcise detaljer :slight_smile:

Agria dækker ikke tænder generelt - de dækker NOGEN tandrelaterede ting. Skader og FORL fx. :slight_smile: Men ikke tandsten/tandrens o.l.

Jeg er glad for tryg. Agria dækker fx ført tænder efter 1 års forsikring.
Skiftede til tryg da de var de første med tænder, nu er de andre med.

Min pige er hos agria da de har avls forsikring.

Og efter tandtræk og slugt fremmedlegeme på samme kat på 6 mdr, er jeg fælt glad for at han er forsikret

Vi endte med at vælge at Tryg. Så vores hunkat bliver flyttet fra Agria dertil til september hvor forsikringen udløber og vores nye killing er selvfølgelig også meldt ind fra vi får ham. :slight_smile:

1 Synes om

Jævnlig dukker der jo disse forsikringsspørgsmål op - så selvom der er valgt for trådstarteren, så gemmer jeg dette link her, så andre måske kan få glæde af det.

Jeg så det i en gruppe på FB.

http://www.dyrlaegeringen.dk/images/Forsikringsoversigt_Kat_DYRLÆGEN_2018.pdf

2 Synes om