Katte og nattesøvn

Og det er husmisser nemlig - i den grad! :grin: :ok:

5 Synes om

Hvis du nu læste det jeg troede jeg skrev, så var du slet ikke forvirret :wink:

Jeg ville skrive 'mine maine coons er ikke skingre".

Som adskellige også skriver så er der jo forskel på katte, både individuelt og i de enkelte racer.

Jeg har haft huskatte der råbte så man skulle tro der var noget eksotisk blandet i, trods det at det var en helt almindelig striwert mis.

1 Synes om

Ikke at jeg ved hvilken race der skulle være i Alvin, men han råber, højt og ofte. Han snakker også, har haft katte før der var lyd på, men ingen som Alvin. I starten da han boede han her, gik han ofte ud på badeværelset, blot for at stå og råbe. Jeg er rimelig sikker på at han kunne lide hvordan det lød der ude. :grin: Han gør det stadigvæk, men ikke så koncentreret på badeværelset, som det var i starten. Nu gør han nok lige meget i alle rum.

4 Synes om

Tilbage til soveværelset :slem:

Vi sover uden katte. Jeg kan knapt nok sove for Rune, så seks katte i sengen? Nej tak!

Nye killinger lærer det fra et par dage efter, de er flyttet ind. Vi har engang imellem lidt kradsen på døren (Muffe!) eller en, der kalder (James!), men det er sjældent.

Til gengæld nyder de at være på hotel. Så kan de ligge og gasse den af i armene på Rune, eller spinde som ind i h****** ved mit øre - for jeg er da vågen for at nusse dem, ikke? :dokdok:

3 Synes om

Her i huset skal man ligge stille og være stille, hvis man vil have adgang til soveværelset. Det betyder så, at Mille, Marie og Pingvinen bliver lukket inde i stuen om natten, kun Nille og Bølle har mulighed for at komme med i soveværelset :wink:

Venligst
Dorthe

1 Synes om

Robin Huskat kæfter også op i tide og utide - jeg har aldrig haft en kat, der synes den har så meget at skulle have sagt. :roll_eyes:

5 Synes om

Ja det er skønt at katten har mange blandede stemmer. Her er de ligeglade med hvad race de er eller ikke er, når det handler om at komme ind i soveværelset :hoho:

Jeg synes godt nok der er nogle racemæssige generaliseringer i denne tråd.

Jeg har 4 Maine coons aktuelt, 2 birmaer. Af den racerene slags med stamtavler. Og har desværre indenfor et år måttet sige farvel til 2 ældre birmaer og 1 ældre MCO. Og jeg kan kun sige, at INGEN af mine katte, ej heller indenfor den samme race, har den samme type miauen. Den er fuldstændigt individuel for katten.

Jeg har aktuelt en MCO som har en meget spæd, næsten uhyrlig mauen. Virkelig fesen. Og en MCO pige, som snakker konstant, man er aldrig i tvivl om hvor hun er i huset. En tredje som miauer på en helt anden måde når han vil have opmærksom (eller mad). Ham jeg måtte sige farvel til sidste år “sang”, som jeg plejede at omtale det. Og kom med en meget tydelig snakkende miauen, som jeg bedst kan beskrive som “bow-wow”. Så 4 meget forskellige slags indenfor samme race.

Mine birmaer har ikke været anderledes. Den ene jeg har tilbage af de gamle nu var søn og søster til de to jeg har mistet. Så familie. Pigen var snakkende/talende i en grad der var lidt at sammenligne med hvad man kan se ved en siameser. Jeg kunne føre lange samtaler med hende. Far og søn snakkede/snakker men mere ren og skær miauen, når de ville/vil opnå noget eller have opmærksomhed. Og den Birma jeg har fået efterfølgende som nu er et år gammel har meget mere spæd miauen og slet ikke samme grad af lyd.

Så jeg synes faktisk ikke man kan generalisere udfra racen alene eller udtale sig skråsikkert om, hvordan den race lyder.

7 Synes om

Jeg sover med den ene kat ved min side. Han kan ikke klare lukkede dør i soveværelset. Tro mig, vi har prøvet at tage kampen over flere dage, men han bliver ved. Så har accepteret, at han har brug for at ligge ved mig.han sover så heldigvis det meste af natten.

Yoyo kan ikke overskue at have adgang til hele huset om natten, så der er lukket af i halvdelen af huset. Hvis der er åben, så hyler hun det hele ned.
Vores Huskatte er lidt ligeglade, hvor de er. Bare de kan sove… :laughing:

1 Synes om

Ann K lagde meget passende denne op på Facebook i dag :joy:

Edit. Aiii… Jeg kan ikke få den til at lægge et link op. Prøver og prøver - giver ikke op endnu. Klippet viser i hvert fald lidt af hvordan det er at have katte i soveværelset :joy:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=250956232281448&id=146505212039213

Så lykkedes det :joy:

5 Synes om

Jeg tror det er Frida, Fiona og jeg der er med i den film :klappe:

1 Synes om

Jeg gætter på, at Mille må spinde for højt? Kan næsten ikke forestille mig, at hun ikke kan ligge stille :joy:

Sigga sover inde hos mig ved siden af min hovedpude langt de fleste nætter. Hun vækker mig måske en enkelt gang for at blive nusset, men ellers så er det først når jeg alligevel er vågen, at hun begynder at blive insisterende. Og jeg vil hellere vækkes en enkelt gang og så have hyggen med - så får jeg nemlig lov at vågne til dette syn :hjerte:

11 Synes om

Så forstår jeg godt hun må sove hos dig. :lovelove:

Dorthe, du mangler tydeligvis en kat, der hedder Mig:

4 Synes om

Ikke alene må hun sove hos mig - jeg ligger endda med hovedet i fodenden, fordi det er der hun helst vil ligge :tihi: :ups:

Hun har opdraget mig godt :tankekitty:

8 Synes om

Jeg havde kat i sengen indtil jeg fik en der slet ikke kunne administrere det og så røg de ud. Og så opdagede jeg hvor meget de forstyrrede mig. Det tog nogle uger før de holdt op med at prøve at komme ind indimellem, men man skal være hård. I dag kan de så indimellem få lov at komme ind og få en lur når jeg selv gør eller slippe med ind når jeg har været oppe at tisse ud på morgenen i weekender fx.

2 Synes om

Jeg har som hovedregel katte i soveværelset - og sengen - og hovedet :smile: - og har svært ved at sove hvis ikke det ligge en kat og spinder. Hvis de ikke kan administrere det og giver sig til at være bøller, så ryger de ud fra soveværelset resten af natten.

7 Synes om

Kom lige til at tænke på min første somali Aleph Aleph

Denne kat uden ret meget pels !!! elskede at ligge under min dyne - og kunne selv komme ind under.
Jeg er vågnet med ham ved siden af mig liggende på ryggen og han havde hovedet på min ekstra hovedpude - eller vågnet ved at der var noget i sengen … altså jeg vågnede ved at jeg lå ovenpå ham

8 Synes om