Katteforsikring?

Og så gik det lige op for mig, at det selvfølgelig er, fordi jeg får 10 % rabat for at være medlem af Kattens Værn.

Noget andet at være opmærksom på - flere dyrlæger giver også rabat, hvis man har en forsikring på katten. Det gjorde min dyrlæge i Odense, og det gør også min nye dyrlæge i Glamsbjerg.

2 Synes om

Jeg sidder og sammenligner forsikringer nu, og vil gerne høre jer andre, om I mener, det kan svare sig at skifte. Vi har forsikringer hos Dyrekassen nu, men overvejer at skifte pga. de dækker tænder.

Her er mine udregninger (har brugt Muffe og Hugo til priseksempler), hvor jeg har lavet forsikringerne rimeligt ens:

British Shorthair - 07.07.2012
Tryg + tænder/medicin + fysisk behandling - Selvrisiko: 794 kr.
1365 kr/år - Selvrisiko + pris stiger med alder

Agria - Selvrisiko: 706 kr.
2364 kr/år - Pris stiger med alder

Dyrekassen - Selvrisiko: 693 kr.
882,90 kr/år

Europé - 24.02.2014
Tryg + tænder/medicin + fysisk behandling - Selvrisiko: 794 kr.
1208 kr/år - Selvrisiko + pris stiger med alder

Agria - Selvrisiko: 706 kr.
1188 kr/år - Pris stiger med alder

Dyrekassen - Selvrisiko: 693 kr.
882,90 kr/år

Tryg er (rundt regnet) 400 kr dyrere pr. kat end Dyrekassen, og Agria er enten det samme eller vildt dyrere, hvis vi ser på Muffes pris. Bare de 400 er 2400 ekstra i forsikringspræmie om året for vores 6 katte.

Vi har jo ret unge katte, og de har aldrig haft problemer med tænderne (7-9-13), så jer der har prøvet tandproblemer: kan det betale sig med de dyrere forsikringer?

har du kigget på max dækning for et år?
Måske den dyre ikke er så dyr så pga de har højere max dækning.

Agria: 22.815 kr
Tryg: 18.778 eller 29.211 kr (det var ikke tydeligt hvilken det var sat til, da jeg var logget ind)
Dyrekassen: 29.127 kr

Så det er desværre heller ikke svaret. De dyrere er enten det samme eller ‘dårligere’.

Lykke, jeg tror du skal ringe og snakke med dem hos Agria, forudsat de er med i kapløbet. Jeg har lige avlsforsikret de sidste af mine og samlet dem alle ( næsten) hos Agria. Jeg fik at vide der var rabat når jeg forsikrede 4 af kattene hos dem.

1 Synes om

Her fik vi også yderlige rabat ved at samle mere end 3 katte samme sted + JYRAK rabatten. :ok: Hos Agira.

Nu har jeg lige prøvet at taste Zilla (kælekat) ind i “beregn pris” hos Agria. Jeg sparer 300kr på hende (beregnet pris vs tilbudsprisen). Jeg får 4 katte hos dem og er også medlem af FIFE , det giver også lidt rabat

Jeg får samlerabat på 5% allerede ved to katte i Agria + 5% Jyrak rabat (og så får jeg 10% på mit opdrætternavn da jeg jo forsikrede en avlskat der og den er så fastholdt selvom avlsforsikringen er ophørt)

Derved er der ikke så pokkers mange, som kan konkurrere med Agria på mine to katte.

Jeg havde Tryg til Buster de sidste år af hans liv, flyttede ham derover da jeg så de havde lavet forsikringen (Har andre forsikringer i Tryg)

Jeg har aldrig haft problemer med dem. Når der har været noget har jeg ringet og fået oprettet sagen, man får så en mail med sagsnummeret i emnefeltet, og fremadrettet foregår al kommunikation om sagen via den mail, også indsendelse af regninger mm.
De skriver 2-4 uger for refusion af dyrlægeregninger, så lang tid har jeg aldrig oplevet at det har taget

De forsikringer jeg har ved Tryg - Mister er blevet forsikret der, og Stine bliver flyttet over om 1½ måned, er med max dækning på ca 19.500 om året, og uden selvrisiko på medicin.
Jeg giver godt 900 kr for forsikringen incl tænder/medicin, og så fratrukket samlerabat pga de andre forsikringer.

Samlerabatten er ikke med i min udregnede pris, men det er klubrabatten. Det samme for Dyrekassen - der er kun klubrabatten med, så den burde være tilsvarende det billigere som Agria også bliver ved samlerabatten.

Tryg kan vi desværre ikke få samlerabat ved for selvom vores andre forsikringer i praksis er hos Tryg, så har vi dem gennem IDA.

Jeg har fået et tilbud fra Agria nu. Det er 333 kr dyrere pr kat end hos Dyrekassen. Samlet set for 6 katte er det alligevel en sjat…

Så vi står stadig med, om det kan svare sig ift den ekstra dækning på tænder :gruble:

Jeg kaster lige et ekstra element ind, fordi det er en af de ting jeg selv ville tage med i betragtningen, nemlig at Agria “giver noget tilbage” - det mangler jeg nemlig at se de andre forsikringsselskaber gøre (endnu) Agria yder rigtigt mange kroner i legat til forskning hvert år - det synes jeg er vigtigt for os allesammen, og derfor ville det gøre en forskel for mig: Agrias Forskningsfond - Forskning i dyrevelfærd - Agria Dyreforsikring
VH
Susanne

2 Synes om

… nu ved jeg ikke om de andre også gør det, men Aria er også flinke med deres “selvrisiko-præmie” ift., at går katten skadesfri i en periode (mener det er tre år eller sådan noget), så får man en kontant bonus, som kan indløses, hvis man så får brug for forsikringen.
Jeg fik ved en af Yashas ture lige en 600,- fratrukket, fordi vi indtil da ikke havde haft brug for forsikringen :slight_smile:

Det var en dejlig lille gave at få af dem :slight_smile:

2 Synes om