Kattepension København

Kan i anbefale en kattepension omkring København eller nogen man skal holde sig langt fra
Jeg har aldrig brugt sådan et sted men tror vores kat vil trives mere der end være alene hjemme
Jeg tænker måske er Inges kattehjem et godt sted men vil meget gerne høre fra jer :slight_smile:

hvor langt omkring københavn kan du komme?
Er du afhængig af offentlig transport eller er bil en mulighed?
Inges Kattehjem vil jeg under ingen omstændigheder sætte mine katte hen :frowning:

Cæsar tak jeg er glad for at du skriver det for jeg kender ikke til pensioner eller har hørt noget fra nogen - vi har bil så vi kan godt køre et stykke væk og vil også besøge stedet først og der er stadig mange måneder til men hellere få det undersøgt i god tid

Jeg ved godt jeg er ny herinde men er der nogen her der passer kat hvor det er hjemme hos jer det kunne også være en mulighed og selvfølgelig mod betaling

Mia’s Missepension i Ballerup er et godt bud :slight_smile:

Min datter har haft hendes noget nervøse katte i pension der flere gange, og kattene er altid glade når de bliver hentet igen :slight_smile:

Jeg passer katte for et par af brugerne herinde. Jeg er dog afhængig af at kunne komme frem med det offentlige, da jeg kun kan passe kattene i deres eget hjem.

http://www.amagerkattepension.dk/ har jeg afleveret en kat på, der var i transit mellem Frankrig og Sverige - lille, hyggeligt sted med styr på tingene og overskud til kattene :slight_smile:

Ok jeg kan mærke jeg bliver lidt nervøs over det så hvis jeg ikke kan finde et sted jeg er tryg har i så erfaring med fx Den Rene Bakke?
Bare så jeg har flere muligheder :? Vi går i gang med at besøge steder i næste uge
Og hvordan har i det med at aflevere jeres kat i pension

Jeg ville jo helst have kamera så jeg kan tjekke jeg er en pyldrerøv :tihi:

Jeg har haft Buster i pension mange gange efterhånden, har en super pension et par kilometer herfra (Ved Århus)
Første gang han var dernede var han to, og krøb under min jakke da han blev afleveret. Da jeg kom en uge senere var han i hopla og ville ikke med hjem. Siden har han sprunget ud af kassen, og ventet på at jeg er gået, når han er blevet afleveret. Og bevares, det er da fint at sige hej til mig efter nogle dage, men hjem - det er noget træls noget.

Men andre ord - første gang var det hårdt at aflevere ham dernede, siden har jeg glædet mig til det, på Busters vegne. Han elsker at være der.

Jeg følger lige med her, for vi får muligvis brug for en pension til Kraka med kort varsel i nogle dage, næste gang Rafiki får damebesøg :S

dkkorat jeg kan skrive når jeg har besøgt stederne men vi skal først bruge den om 4 måneder ca så der går noget tid inden jeg kan skrive hvordan den vi vælger er :slight_smile:
Og hvis der er andre forslag så skriv gerne

[QUOTE=louiseogbuster;1306624]Jeg har haft Buster i pension mange gange efterhånden, har en super pension et par kilometer herfra (Ved Århus)
Første gang han var dernede var han to, og krøb under min jakke da han blev afleveret. Da jeg kom en uge senere var han i hopla og ville ikke med hjem. Siden har han sprunget ud af kassen, og ventet på at jeg er gået, når han er blevet afleveret. Og bevares, det er da fint at sige hej til mig efter nogle dage, men hjem - det er noget træls noget.

Men andre ord - første gang var det hårdt at aflevere ham dernede, siden har jeg glædet mig til det, på Busters vegne. Han elsker at være der.[/QUOTE]

Louise det er også sådan jeg håber det vil blive -en glad kat der har haft det fint og bliver passet godt på
Min skræk er at hun forsvinder - når min gamle kat blev passet herhjemme var jeg også bange for indbrud og at han så blev lukket ud ,det kan jo også ske i hverdagene når vi er på arbejde eller laver noget i weekenden,men har det altid lidt dårligt i en ferie :S

Vi har nu besøgt Mias Missepension og bestilt en uge til vores kat,de katte der var så rolige ud og hende vi talte med virker sød og der var pænt og store bure :slight_smile:
Men jeg skal nok nå at blive nervøs op til alligevel
Kattens skal have en loppekur op til besøget er det også noget man skal give efter og er der andet man skal være opmærksom på
Vores kat er ny vaccineret

[QUOTE=Kattens7;1307018]Vi har nu besøgt Mias Missepension og bestilt en uge til vores kat,de katte der var så rolige ud og hende vi talte med virker sød og der var pænt og store bure :slight_smile:
Men jeg skal nok nå at blive nervøs op til alligevel
Kattens skal have en loppekur op til besøget er det også noget man skal give efter og er der andet man skal være opmærksom på
Vores kat er ny vaccineret[/QUOTE]

Din kat skal have lopperne inden for at sikre hun ikke får noget med hjem. Når man har dyr samlet på den måde kan man aldrig garantere at der er 100% loppefrit. Det burde ikke være nødvendigt efter hun kommer hjem, men vask evt. Tæpper.

Giv hende noget Med der lugter af hjemme. Men sørg for at det ikke er noget du bliver ked af forsvinder eller bliver ødelagt. En ordentlig pension vil selvfølgelig gøre alt for at det ikke sker, men de er jo kun mennesker.

Find ud af hvad der er hendes absolutte yndlingsgodbid. Hvis hun bliver lidt ked og ikke vil spise så meget, så kan hun måske lokkes med det. Helst noget der ikke skal stå på køl.
Om det er chips fra brugsen, salat fra haven eller reelle katte godbidder er lige meget. Hun skal jo ikke leve af det.

Vaccinen skal være mindst 14 dage gammel.

Og tro så på at det er noget de har prøvet 1000 gange før. Og at deres forretning drives på at folk anbefaler dem. Derfor gør de deres bedste for at give din kat en god oplevelse.

Spørg evt. Ind til om du må sende en mail/sms og spørge hvordan det går. Men gør klart at du selvfølge ikke forventer svar inden for 5 min.

Jeg har det sidste år være i praktik hos MinVenKatten i Odense. Det er både internat og pension.
Jeg plejede at fortælle kunder i pensionatet at jeg var ligeglad med om de kunne lide mig. Det vigtigste var at deres kat var glad når de hentede den. For var den det, så skulle de nok komme tilbage. Katten er kunden og derfor skal den behages så meget som muligt. Ejeren kommer i 2. Række.

Jeg kan selvfølgelig ikke svare på hvordan de gør hos den valgte pension. Så mine svar er ud fra hvordan det bliver gjort hos MinVenKatten Odense.

Spørg hvis du har flere spørgsmål. Så skal jeg forsøge at svare

Undskylder for stavefejl og autocorrect. Skriver fra mobilen :høhø:

Og husk at medbringe dokumentationen :slight_smile: Indlysende, naturligvis - men “nogen” havde alligevel glemt det, da hendes katte sidste år skulle overnatte på internat.

PivC tak for din gode beskrivelse :slight_smile: jeg tror det bliver nemmere for mig at aflevere næste gang vi har brug for det og min følelse da vi besøgte pensionen og efterfølgene hvor vi har talt sammen er at hun er sød og glad for katte og går op i dem så det skal nok gå
Og tror at vores kat vil være nervøs et kort øjeblik og så vil hendes nysgerrighed tage over, det er bedre end hvis hun skulle være alene hjemme der tror jeg hun ville kede sig og føle sig glemt

Jeg er blevet anbefalet Bravecto 14 dage før,så har jeg købt en dyne til 50 kr i Jysk som hun kan få med da hun er blevet rigtig glad for at putte i dem,hun får også et lille tæppe i transportkassen og lidt legetøj
Har man selv kattebakke,skovl og skåle med er det ikke bedst mht bakterier :?
Tjekker man normalt øretatovering inden man får en kat udleveret, har læst et sted om nogen der fik en forkert kat med hjem (altså ikke denne her pension)

Hos MinVenKatten skal man ikke selv medbringe skåle og skovle. Alt bliver vasket op hver dag. Og medbragte ting ville simpelthen forsvinde.
Men spørg det pågældende sted :slight_smile:

Mht. At tjekke øremærke, så går jeg da ud fra at du kan kende din egen kat? :tihi:
Hos MinVenKatten er folk selv med inde i pensionen og putte katten i transportkassen