Kommentarer til nyt site

Nå, så kan jeg jo prøve …
Den grå tekst er vanskelig at læse, enkelte steder er den endda nedtonet mere( spørg ikke hvor) - rigtig svær …er det muligt at lave den mere …sortagtig…ish

mine sikkerhedsindstillinger spærer for Amazon …det er billedserveren…ikk så godt, men jeg kan slå den fra …glemmer bare at slå den til igen
Billedserver benytter tilsyneadende flere IP’er …findes der en liste ?, så kan jeg fjerne blokeringen manuelt

Er det muligt at få det lavet så man kan have et kortere password? End ikke min arbejdskode som giver adgang til patientjournaler har ti tegn og jeg har allerede måtte ændre kode 3 gange fordi jeg ikke kan huske koden…

2 Synes om

Jeg har flyttet dit indlæg til den korrekte kategori og givet det en overskrift, Jim.

Jeg tror nok, at @Lykke har fundet ud af, hvordan man ændret på farver og den slags. Jeg har selv problemer med den grå, der også skifter farve afhængigt af vinklen, man ser den fra. Lad os se, om hun kan foreslå noget.

@RuneS, kan du svare på disse spørgsmål?

1 Synes om

@RuneS - denne her må du hellere tage dig af.

Jeg har prøvet at kigge, men kan ikke helt finde frem til en liste. Jeg kan give dig den info at der er tale om en S3 der ligger i Frankurt regionen (Den der også hedder eu-central-1) Har du mulighed for at unblocke et DNS navn i stedet?

Så vil jeg i min frækhed sige at det nok siger mere om sikkerheden i det danske sundhedssystem end om kattegale :wink: Men jo, jeg er enig, kravet er for skarpt til dette forum. Jeg har skruet så meget ned som jeg kan, men jeg kan ikke få lov til at gøre den kortere end 8 tegn.

Jeg kan i øvrigt anbefale dig og alle andre at bruge en password manager som fx LastPass eller lign. De kan nemlig gemme dine passwords bag et enkelt masterpassword (Som du naturligvis skal passe meget godt på). De kan også hjælpe med at generere passwords, så du kan have et forskelligt password til alle de tjenester du bruger.

1 Synes om

10 tegn siges at være minimum, rent sikkerhedsmæssigt, men jeg var godt nok også noget lamslået over at mine normale “variationer over et tema” passwords på 8 tegn ikke var nok.

Password-managere har, så vidt jeg ved, en indbygget svaghed, at de låser dig til en bestemt pc. Du kan ikke den ene dag tjekke KG fra telefonen, den anden hjemmfra og den tredje fra … well … en tredje computer.

Et godt tip til “huskbare” passwords er at bruge første linje af en sang man kan huske. Et password er jo ligeglad. Så SeDenLilleKattekilling ville f. eks være et password der både er til at huske, og som er langt nok. Det indeholder så ikke tal eller specialtegn til de steder hvor det kræves, men det ville et password som “NejHvorErDenSød!” gøre :slight_smile:

1 Synes om

Det behøver de nu ikke. Jeg har i hvert fald en, der kan synkronisere på alle de enheder, hvor den er installeret. Hvis man betaler for det, jo :wink: Det gør jeg så ikke, men jeg har da overvejet, om ikke det er de 200 kroner om året værd. (Måske er andre billigere - min hedder Dashlane - jeg fandt den i anbefaling i Computerworld eller sådan noget).

1 Synes om

Ja, men den kræver stadig at man har installationsrettigheder til “andres” computere. Vi har computere på arbejde hvor vi kan tilbringe pauser med “privat surfing” - men vi kan ikke installere noget som helst på dem.
Det samme som en Netcafe :slight_smile:

Indrømmet, det berører ikke så mange, men det var også bare et eksempel på at en password-manager ikke nødvendigvis løser proiblemet :slight_smile:

Nej, den kan selvfølgelig ikke bruges på andres computere. Jeg har også savnet den ude på arbejdet. Egentlig kunne jeg nok godt installere den der, men jeg ved ikke, om jeg synes, det er en god idé. Selv om der er password på den.

Med LastPass har man adgang til sin “vault” gennem en webapp. Så kan den naturligvis ikke auto udfylde, men man kan logge ind og kopiere sit password over til den side hvor man skal bruge det.

Og den kan også installeres på telefon, og på Android kan den faktisk lave autofill både i websites og apps.

2 Synes om

Det lyder smart. Er det osse en der koster en mase penge?

Det er gratis hvis man bruger det på samme type device (Hvis man fx kun bruger det på desktop), men for at få sync mellem mobil og desktop så skal man have premium til 30 $ om året

Tak :grin: 8 katakterer kan jeg altid huske :grin:

Her skal vi vist have fat i @RuneS. Jeg kan kun skifte farven, når han har sat alt op :slight_smile:
Jeg er så meget i tvivl, om vi lige kan gøre noget ved den farve. Det er mange elementer og nogle af dem er billeder. Men det må Rune vide bedre end mig.

Jeg har prøvet at lave det lidt mørkere, men uden at ændre det for meget.

For mig er problemet med den grå farve, at den helt forsvinder, når den befinder sig nederst på min skærm. Som disse knapper fx:

grå baggrund

Jeg kan stadig se symbolerne i lige dette tilfælde. Men jeg kan ikke se, at de har en grå baggrund. Jeg kan heller ikke se hele rammen om editoren, som jo også står nederst på siden, og som ikke kan flyttes op.

Men jeg ved ikke, hvor meget kontrol vi har over den slags elementer? Jeg ved heller ikke, om det skyldes, det er en grå farve, eller om det er noget med selve kvaliteten af farven?

Jeg tror muligvis, det er hældningen på din skærm…? Hos mig er den grå farve meget tydelig, medmindre jeg hælder skærmen ind mod mig - og der bliver både sort og hvid også træls at se på.

Hvis jeg laver farven mørkere, så bliver layoutet noget tungt og mørkt IMO…

Jeg har ingen problemer med at se den grå farve. :slight_smile:

Hvis jeg trykker på brugeres tilnavn kommer der en side op hvor der står adgang nægtet!

Hvor trykker du på tilnavnet?
Og hvilket udstyr bruger du?