Kommentarer til nyt site

Hvilke tråde er det forsvundet på?

Det er meget nemmere for mig at lede efter evt. fejl, hvis jeg ved lige hvad jeg skal kigge på :slight_smile:

Jeg synes det er fedt med det lille tal på end profilbillede. Man kan se med det samme om nogen har reageret på ens post.
Det nye forum er også meget nemmere at håndtere fra telefonen, det var det jeg blev træt af ved det gamle, så jeg (næsten) opgav KG. Jeg sidder mest med tlf nuomdage :slight_smile:

1 Synes om

syge tanker …står med hvid både på forside og inde

Tak, det er fikset :slight_smile:

Jeg har fundet ud af, at jeg har PB’ er liggende fra de sidste 6-7 år - hvordan får jeg dem slettet?

Og hvordan sender jeg en PB til en anden bruger?

Tak på forhånd for hjælpen :star_struck:

Du kan f.eks. trykke på brugerens profilbillede, så åbnes der et visitkort, hvor der bl.a. står ‘‘Besked’’ i højre hjørne :smiley:

1 Synes om

Ved du også, hvordan gamle PB`er slettes ?

Desværre, det har jeg ikke regnet ud :s:

1 Synes om

Man kan ikke slette pb’er. De fungerer i princippet lige som resten af sitet - dvs. egentlig er pb’er en privat tråd med to (eller for den sags skyld flere) deltagere.

Hvad du kan gøre er at arkivere dem. Inde ved dine pb’er finder du lige oven over listen af pb’er en lille kasse med 3 prikker og 3 streger.

boks over emne

Klik på den - så får du ud for alle pb’er en lille afkrydsningsboks. Du kan nu vælge at krydse dem af manuelt, eller du kan vælge knappen, der hedder Alle. Så bliver alle krydset af. Når du har markeret dem, du vil flytte, er der også kommet en lille knap, der hedder Arkiv. Den klikker du på, og så bliver de arkiveret.

arkiv

Ude i venstre side er der et menupunkt, der hedder Arkiv. Her kan du så finde dem alle sammen igen, hvis du af en eller anden grund alligevel skulle få brug for dem senere.

1 Synes om

Jeg skal tilføje her, at der er en slette-funktion inde i de enkelte indlæg. Hvis man vælger at slette et indlæg, får man det til at forsvinde fra sin egen indbakke/sendtbakke. Men modtageren/afsenderen kan stadig se det. Så i virkeligheden gør det ikke den store forskel, om man sletter eller arkiverer. Det er nemmere at arkivere, og man har stadig adgang til alle de private tråde, hvis det skulle blive aktuelt.

Det er sådan, jeg TROR, det er. @RuneS @Lykke - hvad siger I?

1 Synes om

Tak for forklaringen Ingrid :tak:

1 Synes om

Jeg har ikke lige kigget på det, for det ligner bare det gamle forum i indbakken :slight_smile: Men jeg synes din forklaring lyder meget logisk.

@Eva , vent lige med at slette, hvis du vil prøve det. Vi er ved at teste om det sletter beskeden for alle.

1 Synes om

En lille opfordring til tråden her:

Det var mig, der fandt på overskriften, og der fik jeg ikke tænkt mig godt nok om. For det er jo en overskrift, der kan dække stort set alt, der har med sitet at gøre. Problemet er bare, at kommentarer, spørgsmål og svar om specifikke emner er rigtig svære at finde, når de ligger i en tråd med tæt på 100 indlæg.

Og sandsynligheden for, at der er andre, der sidder med samme problem, er lige nu ret høj. Så hvis man kan oprette et selvstændigt emne til sit spørgsmål eller sin kommentar, vil det blive nemmere at finde og dermed være en hjælp for os alle. Også for nye, der måtte komme til på et senere tidspunkt.

4 Synes om

Vi har udført nogle test og kan se, at man kan slette sine egne beskeder i en privat tråd. Gør man det, bliver beskeden lukket i tråden, og i stedet står der, at den er slettet af forfatteren og vil blive slettet efter 24 timer, hvis den ikke i mellemtiden er blevet rapporteret. Når den bliver slettet, forsvinder den også for modtageren.

Hvad vi ikke har kunnet teste er, om man kan blive ved med at gøre det, uanset hvor gammel beskeden er. Der er muligvis en grænse for, hvor længe det er tilladt at ændre i sine indlæg, hvad enten de er private eller offentlige.

Du kan prøve. Det sker der i hvert fald ikke noget ved. Jeg tror også, du har mulighed for at fortryde inden for de 24 timer. Men du skal altså ind i hvert enkelt indlæg for at gøre det.

1 Synes om

Umiddelbart ville jeg som den anden del af samtalen blive lidt træt af, at halvdelen af beskederne var væk. Det kunne jo være, at jeg gerne ville have dem, selvom den jeg skrev med ikke ville. Det ville være lidt som hvis nogen slettede mine mails.

Så for ‘samtalepartnernes’ skyld vil jeg anbefale bare at arkivere det hele.

Slet er her kun noget, jeg synes bør gøres i ‘nødstilfælde’ :slight_smile:

2 Synes om

Jeg mangler en steg. :astonished: Eller rettere; vores brugernavne er blevet english’ficeret, så nu hedder jeg Lovehjerte i stedet for Løvehjerte, Vipstøsen er Vipstosen osv.
Det betyder selvfølgelig ikke så meget, men dansk er at foretrække. :slight_smile: Er det muligt at rette?

1 Synes om

Jeg mener ikke det er til at rette… Ligesom os der havde mellemrum nu har fået en streg med :slight_smile: Det står om det i et indlæg fra admin et eller andet sted :slight_smile:

Ok, det indlæg må jeg se, om jeg kan finde. Jeg er stadig ved at lære, at finde rundt. :smiley:

1 Synes om

Nej, som Luise også skriver - det kan ikke ændres. Det indlæg, hvor det står, kan du nok ikke finde her, for jeg skrev det på gammel KG. Faktisk for længe siden, men alle indlæg i det forum er gemt væk herinde, fordi der er så meget af det, der handler specifikt om ting på vBulletin. Jeg ville ikke risikere, at tingene blev blandet sammen. (Der er ikke noget, der er slettet. Det er bare ikke umiddelbart tilgængeligt). Du kan dog finde det på arkiv.kattegale.dk.

Men de danske bogstaver kan desværre ikke bruges i brugernavne. Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvordan det hænger sammen, men har forstået på folk, der ved noget om det, at det er mere reglen end undtagelsen, at man IKKE kan bruge dem. VBulletin er så åbenbart en af undtagelserne, men det er Discourse ikke.

Det er jo lidt irriterende for jer, det er gået ud over. Men Lovehjerte er da slet ikke ved siden af til dig, Katia :hjerte: Tænk på den stakkel, der hed Bølle-missen i det gamle system.

8 Synes om

Må staklen så ikke lave sit brugernavn om nu? Eller skal der så en ny konto til? Spørger bare af nysgerrighed og for hvilke regler I vil følge.