Kommentarer til nyt site

Det er faktisk ikke et spørgsmål om, hvorvidt man må. Det er brugernavnet, der er forbindelsen til indlæggene. Hvis man ændrer brugernavnet, mister man simpelthen den forbindelse. (Med mindre Rune kan et trick - det skal jeg ikke kunne udelukke). Og så er det jo det samme, om man opretter en ny konto eller ændrer navnet på den gamle.

Nu har Bølle-missen ikke været herinde i adskillige år, så det bliver nok ikke et problem lige i hendes tilfælde. Men der kan jo muligvis være andre, lige så uheldige ændringer, som viser sig hen ad vejen.

1 Synes om

Husk at tagge, hvis du vil være sikker på, at @brugernavn ser en post :slight_smile:

Jeg har tjekket med Rune, og han har læst sig frem til, at det kun er tags, der bliver ødelagt. Poster burde skifte til det nye brugernavn.

Discourse tillader ikke æ, ø og å. Den eneste grund til det, jeg har kunne finde er, at det skal være simpelt.

1 Synes om

Og så sidder jeg måske stadig og fniser over navneændringen ved bølle-missen :ups:

10 Synes om

Siden det ikke er her, går jeg ud fra det ikke er muligt at få “grin” - eller for den sags skyld en “trist” knap herinde?

Det virker somme tider forkert med et hjerte-like …

1 Synes om

Som jeg har forstået det er der vist kun hjerte-like knappen.

Jamen, det var egentlig ikke meningen. Det tænkte jeg, at jeg kunne gøre, hvis det blev aktuelt :slight_smile:

Tags? Altså som i @brugernavn?

Da jeg var inde på testsitet første gang, havde Rune oprettet mig som bruger forinden. Da jeg ville ændre det brugernavn, han havde givet mig, fik jeg en advarsel fra systemet om, at en ændring ville kappe forbindelsen til mine indlæg (som jeg selvfølgelig ikke havde nogen af på testsitet, så det var lige meget dengang).

Jeg tænker, det har noget med internationale standarder at gøre.

Men hvis Rune mener, det er sikkert at gøre det, så må de, der har fået deres navn forvansket, naturligvis have lov at skifte.

Når jeg forsøger at gøre mig klog på noget, viser det sig næsten hele tiden, at jeg tager fejl. Så jeg vil nøjes med at sige, at jeg ikke ved, om man eventuelt kan få en add-on med flere knapper.

Spørgsmålet er, hvordan det i givet fald vil påvirke statistikken på sitet, som jo som udgangspunkt kun tager hensyn til likes. Om det også ville kunne ændres. Eller om det ville være nødvendigt at ændre.

1 Synes om

Et skud fra hoften, så husker jeg det som, at der ikke er muligt. Igen et forsøg på at holde alt simpelt.
@RuneS, husker jeg rigtigt?

Hmmm interessant… Det var ikke det vi fik ud af den tekst, som Rune fandt. Ja, i den var det kun @brugernavn, der burde give problemer.

Jeg sad og læste om det, og så simpelt var det ikke - I hvert fald ikke de forklaringer, som folk kom med. Jeg er endnu ikke nået til bunden af diskussionen om for og imod at åbne for specialtegn, så lang er den :tihi:

1 Synes om

Altså nu er jeg offentligt ansat og min første tanke er: Hvorfor gøre det simpelt når man kan gøre det besværligt… Sådan virker det af og til med de IT systemer vi anvender :smile: Så det koncept kan vel også overføres til KG? :wink: :sunglasses::grin:

5 Synes om

Det var det eneste jeg lige kunne finde på meta discourse, men hvis systemet selv siger det andet, så må vi nok desværre stole på det.

Nå nå man er blevet fin på den.
Der ser fantastisk ud, har dog lidt problemer med at skelne mellem indlæg og svar samt alt ser anderledes ud,
en super postiv opdatering af KG.
Al begyndelse er svær Super arbejde af Admin team

7 Synes om

Tusind tak, Esben. Vi i admin er til gengæld rigtig glade for, at det er blevet taget så positivt imod. Så er det jo alt arbejdet værd :slight_smile:

Det SER meget anderledes ud, og selvfølgelig tager det tid at vænne sig til det og finde ud af funktionerne. Men helt grunlæggende er man jo nået langt, når man kan oprette og svare på indlæg, og det lader heldigvis ikke til at volde problemer :slight_smile:

Jeg har efterhånden i det store og hele vænnet mig til det nye KG :blush:

Men jeg ville bare ønske, at der var mere kontrast mellem indlæg og svar - er det noget, der kan ordnes? :gruble:

1 Synes om

Hvad mener du med kontrast mellem indlæg og svar? :slight_smile:

Farven mit indlæg får når andre svare på det, kunne det tænker at gøres lidt mørkere ?

1 Synes om

Ah, så der er firkanten om citeringen, I gerne vil have mørkere?

Jeg ser lige på, om jeg kan gøre noget. Hvis ikke, så prøver jeg at prikke til @RuneS :slight_smile:

4 Synes om

Så må vi jo teste det, tænkte jeg og prøvede at skifte navn på min testbruger. Det er denne besked, systemet kommer med:

gemsom

Jeg må sige, jeg er lidt i tvivl om, præcis hvad det betyder og kunne godt tænke mig at se den engelske version. Måske skulle jeg prøve at ændre mit navn inde på Discourse meta for at se, hvad den siger.

Jeg tror måske også, det er denne indstilling fra backend, jeg kan huske:

skift brugernavn

Måske har jeg forstået den forkert, for min testbruger kunne i hvert fald sagtens skifte navn, selv om det er langt mere end 3 dage siden, den er oprettet. Kan det være, fordi den ingen aktivitet har?

På meta kan du ikke skifte. Jeg var selv derinde for at teste den anden dag :slight_smile:

Nej, det har jeg lige opdaget :slight_smile:

Og nu fik jeg denne besked fra systemet. Jeg skal nok holde mund :zipper_mouth_face: :smile:

Lad andre deltage i samtalen

Dette emne er åbenbart vigtigt for dig – du har oprettet mere end 20% af svarene her.

Er du sikker på, at du giver tilstrækkelig tid til, at andre folk også kan dele deres synspunkter?

4 Synes om