Low carb ægge"pasta"

5 æg, 1 spsk hasselnøddepasta, ½ dl vand… pisk rigtig godt sammen.
Steg supertynde “pandekager” på panden - læg dem på en tallerken efterhånden som du bliver færdig med dem… Der skulle gerne blive ca 5 pandekager, hvis du bruger en pande med ca 25 cm omkreds,
Rul pandekagerne sammen til en fast rulle og skær i strimler af passende tykkelse…

Der bliver ca 400 g af denne portion… beregn ca 100 g per person.
Kan opbevares i køleskabet i et par dage…

Ann laver selv din hasselnøddepasta eller køber du det færdig

Der er også et alternativ som faktisk også er god, kender du den Ann?

2 æg
50 g. friskost (brugte philadelphia)
20 g. fiberhusk

Bages i ovenen ved 150 grader varmluftovn i 10-15 minutter. Når det er kølet lidt af, rulles dejen sammen og skæres i tynde strimler.

Jeg koeber hasselnoeddepastaen.

Og jeg kendte ikke til de der nudler, saa mange tak :slight_smile:

[QUOTE=yvonne42;1145714]Der er også et alternativ som faktisk også er god, kender du den Ann?

2 æg
50 g. friskost (brugte philadelphia)
20 g. fiberhusk

Bages i ovenen ved 150 grader varmluftovn i 10-15 minutter. Når det er kølet lidt af, rulles dejen sammen og skæres i tynde strimler.[/QUOTE]

Den der er nemlig super og kan krydres forskelligt med de forskellige oste

[QUOTE=yvonne42;1145714]Der er også et alternativ som faktisk også er god, kender du den Ann?

2 æg
50 g. friskost (brugte philadelphia)
20 g. fiberhusk

Bages i ovenen ved 150 grader varmluftovn i 10-15 minutter. Når det er kølet lidt af, rulles dejen sammen og skæres i tynde strimler.[/QUOTE]
Nu spørger jeg muligvist dumt;
men dejen skal vel rulles ud inden den kommer i ovnen?

[QUOTE=Tea;1146384]Nu spørger jeg muligvist dumt;
men dejen skal vel rulles ud inden den kommer i ovnen?[/QUOTE]

Det er ikke et dumt spørgsmål og jo det skal den og det nemmeste er at rulle den ud på et stk. bagepapir med et stk. bagepapir ovenpå :wink:

Så spørger jeg måske nok dumt… Men bruger man så bare strimlerne sammen med en alm pastasovs eller i en salat?

Du bruger den som alm. pasta, dvs. du tager den lige i lidt kogende vand i et par minutter :wink: og så kan du bruge den til kødsovs eller salat…

Ja… Jeg bruger det præcis som jeg ville bruge pasta…

Har nu lavet den der oste"pasta" - og selv om den er god, så synes jeg at æggepastaen minder mere om den ægte vare :wink:
men dejligt med noget variation…

Hvor køber man det der nøddepasta? Og koster det en formue?

Helsekostbutikker… Pris, aner det ikke… Det er noget enten Jan eller Camilla har købt til mig :slight_smile:

Det der var et RIGTIGT godt tip - ellers havde jeg bare brugt det direkte fra ovn/pande :ups:

:wink:

Det havde jeg da osse - og det kan man vel godt ??

Det er jo tilberedt ??

Ann, må jeg spørge hvad din nøddepasta hedder?

Jeg har nu forsøgt at søge, men kan ikke finde andet end ‘sådan laver du en nøddepasta/nutella’ :slight_smile: