Low Carb Mad pandekager - opskrift søges

Jeg har ledt efter en opskrift på Low Carb og meget gerne No Carb mad pandekager. De skal bruges til fyldte pandekager og jeg vil gerne kvitterer med opskrift bagefter når jeg har fundet ud af om den er go nok.

Det er en opskrift jeg har fundet på til min søn og da han jo har diabetes og samtidig stadig godt kan li en kage til “dessert” vil det jo være super hvis jeg kunne serverer en aftensmad som ikke skulle tælle i regnskabet :slight_smile:

Jeg har flere gange lavet ‘pandekager’ baseret på squash. Jeg plejer så at spise dem med laks, flødeost og rucola (eller frisk spinat) i, men de er så tilpas neutrale i smagen, at jeg vil tro, de kan du’ til hvad som helst. :slight_smile:

Og så vil jeg lige smide en opskrift på bananpandekager - der skal man jo lige været obs på, at der jo kommer en del kulhydrat fra bananerne, men der er ikke noget sukker i, og de smager supergodt. :slight_smile:


BANANPANDEKAGER

Bliver små, bløde og tykke som ‘amerikanske’ pandekager. :slight_smile:

2 æg
1 stor banan
Vanillepulver (IKKE sukker!)
Lidt Sukrin Gold (eller evt. andet sødemiddel)

Alt blendes sammen, steges på panden i smør.

WRAPS

En revet, stor squash
2 æg
2 måleskeer HUSK
salt og peber
Et drys sesamfrø

Pres så meget væde ud af squashen, derefter skal det hele i blenderen. Ovnen forvarmes på 175 grader varmluft - de skal have ca. 15 min.
Massen deles ud på bagepapir - det er nemmest at rulle ‘dejen’ ud, hvis man lægger 4 klatter på en bageplade, dækker dem med endnu et stykkke bagepapir, og så ruller med kagerullen OVENPÅ papiret. Dejen har det nemlig med at klistre fast til alle redskaber. :wink: Lad det øverste papir ligge mens de er i ovnen. Og bare rolig, papiret slipper nemt, når de er færdigbagte. :slight_smile:

Madbanditten.dk har mange gode lowcarb opskrifter - blandt andet flere forskellige på pandekager, god bagelyst :slight_smile: