Mad i februar

Eftersom ingen kattegale tilsyneladende har spist noget som helst siden årsskiftet, må vi da hellere lige have en madtråd, så vi ikke alle dør af sult :joy:.

Vi har idag spist hjemmelavede veganske burgere, lavet af “Vegansk hakket” (som er en forholds ny madvare i Netto og Føtex), nogle lækre burgerboller fra Hatting, salat, tomat, agurk m.m. og dressing.
:hamburger: :green_salad:
Hvis nogen har lyst at prøve en nem vegetabilsk ret, mellem alle kødretterne i ugens løb, kan jeg anbefale “Vegansk hakket”. :smil:

2 Synes om

Aspargssuppe fra Mou.

1 Synes om

Hønsekøds suppe med ekstra suppeurter, kød og mel boller af Rema 1000 egen produktion

Lisbeths kage hvis det kan gå ind under mad

3 Synes om

Jeg ville SÅ gerne prøve, hvad det er, men det jeg umiddelbart har kunne læse mig til er, at det er utroligt meget hvede :confused:

Pita dom min veninde havde lavet :slightly_smiling_face:

FISK, masser af fisk - 4 gange på 5 dage.

I går stod den på friske rødspætte fileter med dampede Broccoli - og kun fordi jeg glemte at tage det ud af fryseren i dag, bliver det først i morgen at jeg får fiskefrikadeller med kartofler og remoulade :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Det kan det, og ikke nok med det - kage generelt er et grundstof :+1:

3 Synes om

I går misk mask med rester af kartofler med stegt flæsk i stykker og løg og porrer og ærter. Og resterne af rødkåls salat.

Her stod den på Kartoffelporresuppe :savle:

2 Synes om

mørbradbøf, whiskysmørdampede kartofler, bløde løg …

  • superbrugsen har culotter på tilbud fra i dag…“pudsede og klar til brug” …får se hvor pudsede de er, så den kommer nok til at stå på en culotte i weekenden

Færøsk laks med blandede grøntsager efter opskrift fra Skagenfood. Hea-ven-ly! :savle:

Chili con carne lavet fra bunden og af helt kød. Med spanish rice og mango salsa.
Idag bliver det fyldt kyllinge bryst og bulgur salat

Jeg har prøvet at bruge Hakket, og formede det til bøffer uden at tilsætte yderligere til farsen, stegte på panden og sluttede af med lidt røget paprika og soyasovs.

Absolut noget jeg vil gøre igen.

1 Synes om

kantinen havde lave pæretærte.
Desværre havde kokken bagt det i ovnen sammen med noget hvidløg og andre krydderier.

Føjbadøv :sob::fearful::face_with_thermometer:

Og så ved pæretærte… det er lige før jeg synes det kræver en straf…

I aften skal vi have pandekager og pasta carbonara

Han skulle skampiskes med en våd søndagsberlinger…

Og hvad endnu værre var, var at dejen var pizzadej. Ikke nogen dejlig mørdej eller lign. Creme fraice var dog som den skulle være, men hallo sidde og spise creme fraiche og kigge på misfoster, ja det var bare ikke et hit …

Endelig har jeg fået min appetit igen og har lyst til rigtig mad.

Så har bestilt en omgang sushi til lidt selvforkælelse.

Det bliver dejligt.

Min stakkels syge mand vil bare gerne have appelsin yoghurt og cacaomælk, så det får han.

Det er da det groveste jeg længe har hørt om…

En pæretærte guddommelig (og meget nem at lave) så det der er bare ikke i orden…

Jeg ved intet bedre end pæretærte

2 Synes om

det sku’ da være æbletærte …

1 Synes om