Mad i marts

Et par skiver godt brød med røget hellefisk og et par glas god hvidvin til. Slet ikke dårligt…

3 Synes om

Millionbøf

Rester fra igår = karrysuppe

rester fra sidste måned …nu som bix

Karbonader med kartofler, grøntsager og SOVS :grinning:

Er blevet inviteret ind til naboen i aften, til tarteletter med kanin

Det billigste svinekød der kunne opdrives …fin kam - 11.95 pr ½ kg - …og hvis energien rækker bygger jeg en applepie

Åh det skal du glæde dig til :crazy_face: især hvis de kan lave det korrekt…Det er en af de retter jeg savner mest fra da vi havde opdræt af kaniner.

Jeg glæder mig sandelig også. Jeg er ret sikker på hun kan lave det som det skal laves. Hendes far opdrætter slagtekaniner og har gjort det i mange år. Det bliver så godt, er jeg sikker på :savle:

1 Synes om

Ingen klumper i dag …:laughing:
og fik rumsteret en applepie sammen …den skal prøves når jeg har fået kløvet 1m3 træ…fik oss lavet en plade boller…

Den lokale brugs havde kalveculotte til blo 75,- kroner, og der er rigeligt til 2 i 2 dage, så det blev det :slight_smile: Det er jo noget billigere at spise culotte end at køre på McDonald :slem:

2 Synes om

Her fik vi gullasch vegetarish, kalder jeg det :wink: , med kartofler. Det er lavet af soja bidder fra Helsans køk, og så ellers de ingredienser man kommer i til alm. gullasch :savle: det var rigtig godt, og et lille glas rødvin til.

Vi fik svinekæber i stegeso igår. 5 timer ved lav varme i ovnen, lå på en bund af skalotteløg, rødløg, hvidløg, porer og tomater samt et par duske timian, rosmarin og nogle enebær, det hele overhældt med en mørk øl. Tilbehør kartoffelmos, stegte champignon og sauce lzvet på fonden fra svinekæberne. Nøj det var godt

2 Synes om

Det lyder virkelig lækkert altså bortset fra kæberne :wink: Hvad alternativt stykke svinekød kan man bruge tror du :slight_smile:

Jeg har set en anden opskrift noget lignende hvor det var en nakkefilet steg de havde brugt.

Men svinekæber slår til enhver tid en nakkefilet hvis du spørger mig :wink: . Det er små stykker kød man får ud, men så skal man bare bruge nogle flere. Eller er det mere tanken om at det er en tyggemuskel?

Jeg har en veludviklet fantasi der stikker af med mig, der sidder simpelthen for meget “ukendt” i kæber jeg slet ikke vil tænke på :slight_smile:
Sart? Absolut! :wink:

Jeg har bestilt en måltidskasse fra Årstiderne. En såkaldt sense kasse. I dag stod den på torsk med hvidløgsdip, kartofler og salat. Hvis det er sådan man spiser når man følger sense modellen, så får man da rigelig med mad. Jeg troede faktisk jeg var kommet til at bestille en kasse til to personer, for jeg kan umuligt spise så meget til et måltid :joy:

Men det smagte virkelig godt og jeg glæder mig til at få schnitzel i morgen :savle:

3 Synes om

I dag blev det skinkesnitzel toppet op med ærter, squash, hvidløg og citron, dampet i lidt smør. Dertil oregano-stegte kartofler, løg og gulerødder. Igen var det aaalt for meget mad til mig, men hold da op hvor det smagte godt. Vaffel fik resten af torsken fra i går. Det var et hit :smile:

Tror godt jeg kunne finde på at købe sådan en kasse igen. Jeg trængte sådan til nye ideer og flere forskellige grøntsager. Det er som om jeg slet ikke kan finde på noget nyt mere. Og så er sådan en kasse guld værd, hvor alt man skal bruge er med og med opskrifter der er lige til at gå til :ok:

Vi er begyndt at få kassen Livretter fra Årstiderne hver anden uge. Bare til 3 dage, men som du også nævner, Solveig, så giver det fantastisk ny inspiration til virkeligt lækre og sunde måltider - og vi elsker også, at det hele er med, og man bare skal følge den medfølgende opskrift :slight_smile:

Venligst
Dorthe

1 Synes om

Ja jeg er ret begejstret for konceptet og har også bestilt kasserne hver anden uge. Det er simpelthen en rigtig god idé :slightly_smiling_face:

I dag skulle det have være kalkun i tomatsovs, med ris. Men jeg lavede lidt om på det, og lavede i stedet en yderst velsmagende suppe med kalkunkødet og alle de tiloversblevne grøntsager fra de foregående retter. Der er rigeligt mad til de næste par dage, så man må sige jeg har fået noget for pengen :ok: