Mælkeerstatning til nyfødte killinger

Jeg har kun erfaringer med flaske kaninunger og der har vi altid brugt kaffefløde med stor succes :raised_hands:t3: Og det er også altid på lager til killinger efter vi fik fortalt det kunne man også bruge til dem, ellers har vi netop brugt RC og kørt det gennem en fin Si for at tage klumper. (Prøvet 1 gang for 4år siden og vi har ikke siden haft flaske killinger)

1 Synes om

Med kvalitetskontrol mener jeg, at jeg kun kan regne med, at produktet er vurderet i forhold til anvendelsen. Jeg forventer således, at når RC skriver “til killinger” uden på en dåse, så har de kontrolleret, at det plejer at gå godt. Mens det i højere grad må blive min risiko, når jeg anvender gedemælk til andet end mennesker - eller gedekid.

Din erfaring er således værdifuld.

Jo da. Det er fire generationer siden, vi sidst havde en moderkat, som ikke helt præsterede. Jeg gider bare ikke stå med panikken, hvis jeg kan forberede mig.

Det Beaphar som folk bruger er det denne her? Beaphar Kitty Milk | Milk Substitute | Order

Hvis man var så uheldig at man fik brug for fuldfodring ville kaffefløde så også være svaret eller er det kun til “støtte fodring”?

Jeg er nemlig også ved at gå lidt i “ejejejejejej mode” Fiona tager på i vildskab (håber på meget fostervand!!)

Og ikke mindst - hvordan gik det med dine @Andreas har de født eller?

1 Synes om

Der går en lille uge endnu.

Jeg købte en paptønde med RC pulver. Kaffefløde kan man altid skaffe.

Så er vi forberedt optimalt i forhold til de foreliggende informationer og muligheder. Om ikke andet giver det en vis sindsro.

4 Synes om

Altså dåsen så anderledes ud dengang, men det er samme mærke, så mon ikke det er det samme :slight_smile:

1 Synes om

Hvis man har det klar får man ikke brug for det - jeg havde også altid en dåse stående, hvis der kom killinger - selvom alle havde top mælkebar.

Jeg anså mælkedåsen som forsikring for jeg ikke fik brug for den. Den gik så videre til lokale internat bagefter.

1 Synes om

yes- og ganza tog lige så godt imod det som mine tidligere mødre. og det lugter godt og er nemt at røre ud. Så er ret sikker på det bare har fået ny dåse.

2 Synes om

Flydende KMR er på markedet i USA på nuværende tidspunkt - gad vide, hvornår det kommer til DK igen? :thinking:

Nogen der har hørt noget - KRUUSE angiver 1. kvartal 2019, men endnu er det ikke til at opdrive on-line på dansk hjemmeside. Kunne være rart at få lidt på lager til vi en gang får killinger igen :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Hmmm…… nu har KRUUSE helt fjernet den flydende KMR fra deres hjemmeside :frowning_face:

Den koster ingenting på Amazon.com mener 3 USD for den lille dåse.

De sender så ikke til DK men hvis vi nu kunne stykke en stor ordre sammen kunne det jo være de var til at forhandle med.

Bare en tanke aner ikke om det er realistisk

:thinking: Men skal der ikke nogle bestemte tilladelser til for at indføre sådan noget? Det går vel under fødevare?

Og så er der lige alt det Told der :see_no_evil: så skiii’ træls det ikke er til at få her hjemme.

Mon ikke man letter kunne alliere sig med en dyrlæge der kunne bestille hjem?

Jo - måske :confused: Har læst på FB om en belgisk opdrætter, som havde bestilt hjem fra USA, og der havde de belgiske myndigheder konfiskeret forsendelsen - hvilken belgisk lov, som var overtrådt skrev hun desværre ikke.

Nå men det bliver så nok kaffefløden vi kommer til at købe, næste gang vi får kuld - bare til at have i baghånden, hvis det bliver nødvendigt.

2 Synes om