Majs tanker

Det natteroderi fra i nat kom med en regning. Bare fordi jeg ville se på tordenvejret i nat, så gik jeg helt kold efter jeg kom hjem fra arbejde. Gik for sent i seng også - så 3+2 timers søvn var åbenbart lige lidt nok at køre på.

Har lidt fart på i denne uge for at få alle løse ender på plads inden fredag til middag, hvor jeg går på ferie.
Så jeg gik lige i brædderne - sov fra 15.45 til 19… forsøgte at vågne flere gange, men kunne ikke. Niks kroppen ville sove. Nu har jeg da fået noget koldskål til aftensmad og kan så dampe ind i seng. Det er åbenbart tiltrængt :ups:

3 Synes om

Hvor er jeg glad for at jeg ikke bor i Humleby længere. Jeg boede på kvisten i en tre etages ejendom fra 1977-1994 og havde så første sal og kvisten fra 1994-2005. Men min mormor og morfar boede i stueetagen fra 1942 til min morfar døde i 1993, så jeg er kommet i ejendommen hele mit liv.

Jeg boede som nabo til det hjørnehus nærmest beskueren. Jeg ville derfor kigge direkte ind i det højhus der er ved at blive bygget - og kiggede jeg ud af vinduet i den modsatte side af huset, ville jeg kigge direkte ind i det højhus der er ved at blive bygget der!

Om få år er Humleby helt omgivet af højhuse, og dermed ingen sol … overhovedet. De ER godkendt til at blive opført.

Jeg har ikke nogen problemer med fremskridt - så længe det foregår i samspil med eksisterende arealer, men det der foregår her er simpelthen hærværk - ikke kun ift. Humleby, men ift. hele Carlsberg området. 160 år (+) kulturbebyggelse der bliver gjort ukendeligt.

Så meget for en importeret borgmester der får lov til at gå megaloman-amok i landets hovedstad - sørgeligt :cry:

Ps. Humleby er fra 1885.

1 Synes om

Importeret borgmester? Hvad taler du om?

Aalborgenseren Frank Jensen?

Nemlig - i København bliver han i flere kredse kaldt importeret (af S-toppen) efter at han som fultids-københavner gennem hele 1,5 år stillede op til posten som overborgmester.

Jeg har jo ikke bosat mig i det vestjyske (endnu), så når jeg er på besøg hos famile/venner i Lønstrup, Ulfborg og Sæby, ja så må jeg nøjes med at være ‘Københavnersnuden:wink:

2 Synes om

Nu må I sørme, med al respekt, lige tage jer sammen.
Manden har boet hvad 30 år i København.
Det er voldsomt nedladende og diskriminerende at skrive sådan.

Fair nok du ikke kan lide manden, men at stille hans fødselssted som baggrund for at han ødelægger din hovedstad - jeg satser på du mente det som en joke.

:slight_smile: Det er vel ikke anderledes på øen end det er i jydeland… så længe man ikke har boet et sted mindst 2-3 generationer er man stadig “outsideren” :slight_smile:
Jeg gik i skole med en hvis mor flyttede fra Aalborg til Kaas ca 25 km (da hende jeg gik i skole med ikke var født endnu) Hun er idag stadig “hende fra storbyen” :slight_smile: Det er ikke diskriminerende bare en konstatering :wink:

4 Synes om

Deri er vi så ike enige :wink:

Så kunne jeg kke længere holde ud at have stingene i hånden - de var sat til at skulle fjernes i morgen.
Nu er de så fjernet, og tiden ved lægen er afbestilt.

Historien bag:
Havde fået en kaseret pakke Cathrin Kattegrus foræret - kasseret fordi kasseret havde fået en slag og var lappet med pakketape.
Jeg skulle så skære kassen op, pga al den tape, og tog en savtakket urtekniv. Den smuttede og skar en ordentlig flænge i det bløde stykke mellen tommel og håndled. Fik to sting ved lægen.

I? Jeg har vist ikke gjort andet end at spørge, om det var Frank Jensen, han mente :slight_smile:

Jeg vil bruge anledningen til at minde om, at uanset hvor uenige man så måtte være med hinanden, så skal man være uenige i en ordentlig, ikke-aggressiv tone.

1 Synes om

Det kommer vel også lidt an på hvor højtideligt og alvorligt man tager det :slight_smile:

Nu er jeg født og opvokset et sted, hvor ens ophav var vigtigt for en, landsby-“konkurrencer” var mange og gode - og man blev ikke bare sådan lige “indfødt” … Det betød noget, hvor “man var fra”, og dialekterne var forskellige inden for få km - og det betød noget godt for alle.
Folk “udefra” var “udefra” i 2-3 generationer - jo jo, men det var da stadig med et glimt i øjet, at de var “udefra” :slight_smile: De var da stadig gode nok af den grund. :slight_smile: Det betød faktisk noget godt, hvor de kom fra og hvad de kom med - det er vel heller ikke så skidt :wink:

Men det handler måske om mentalitet - jeg kan virkelig ikke hidse mig op over det på nogen som helst måde.
tilflyttere er da mindst lige så gode som “indfødte”, men de blev ikke indfødt af at have boet der i 30 år :slight_smile:
Med et glimt i øjet selvfølgelig.

man kan altid blive småformærmet og føle sig diskrimineret, hvis man leder efter noget at blive det over.
Jeg er da heller ikke en pind ålborgenser, bare fordi jeg nu har boet her i ti år. Det bliver jeg formentligt aldrig faktisk, om jeg så boede her til mine dages ende :slight_smile:
Jeg er syd-thybo af ophav, men mit hjerte tilhører Holstebro-egnen …
Jeg bliver aldrig “indfødt” fra Holstebro, om jeg flytter dertil fra nu og resten af livet.
Men jeg tager det altså ikke så højtideligt, at jeg føler det nedladende eller jeg føler mig diskrimineret :slight_smile:

3 Synes om

det vigtige her er glimtet i øjet - når det ikke er tilstede, og hvordan kan det være det når en person bliver lagt til last at ødelægge en hovedstad, så er det ikke ok.

nå, sådan ser det ud når 17 gæs eksploderer i en vaskemaskine …:doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::ahhhhhhh::ahhhhhhh::ahhhhhhh::ahhhhhhh::ahhhhhhh::ahhhhhhh::ahhhhhhh::doh::yikes::yikes::yikes::yikes:

Jamen Jim, du skal ikke putte gæs i vaskemaskinen. :lol:

1 Synes om

Nej, det er da dyremishandling! :olding:

1 Synes om

Sådan læser og tænker vi nok bare så forskelligt så :slight_smile:

Jeg kan sagtens se en indforstået joke eller lille humorist (eller hvad vi nu skal kalde det) i ordet “importeret” - deraf " " jo …
Men ja - sådan forstår, opfatter og synes man nok bare så meget forskelligt.
For mig er det en meget naturlig ting, det er det så ikke for dig :slight_smile:

og man kan jo sagtens mene noget med et glimt i øjet om en person, hvis handlinger og meninger man ellers ikke er enige i.

4 Synes om

Sidder og ser “Kender du typen” på DR1, mens jeg morer mig over at familiens kat følger tv-holdet rundt i huset på den magelige måde, som kun en Brite kan. :tihi: En skøn ticked tabby pige. :inlove:

11 Synes om

:surrender::sveder::sveder::sveder: Sidder med fødderne i en balje med koldt vand. Rettelse, det var koldt lige før da jeg hældte det op… :surrender:

JA JA FINT NOK…har fattet det …men hvordan i det hede sydøstjylland får jeg dem UD igen…??? …seriøst, har siddet over 1½ time og skrabt våde gåsefjer …
der må have været et hjørne der saf fast i lågen…eller nowe, for puden var splittet ad og slet ikke centrifugeret

1 Synes om

Lad det tørre lidt og brug så støvsugeren …

1 Synes om