Majs tanker

Han er da ganske almindelig - bortset fra at han kan rotere sine knurhår… :wink:


Bastian, 27.08.2017 - se også hans Flickr-mappe.

15 Synes om

Hehehe - en Schnurrbart kat LOL

3 Synes om

Altså - næst efter min Manse, så er Bastian da verdens mest ualmndeligt pragtfulde huskat pt…:heart_eyes_cat::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Synes om

Alvin’s fugl fra Zooplus afgik ved døden for et par dage siden…den sagde ikke et PIP og så var den altså ikke sjov længere mente han…men sikke en ro vi havde :smiley:

Og så var det at lige før gik Tommy ud i skuffen og hentede en ny…og så har vi godt nok fuglesang igen…skal jeg da lige love for…
Alvin er ellevild og fuglen pipper og pipper…og pipper…

6 Synes om

De katte (ikke mindst Alvin) kan sno Tommy om deres små poter :laughing:
Er det ligeså nemt for dig???:yum:

1 Synes om

Ja de kan så :slight_smile:
Jo, jeg kan også…du ved jo at jeg fik snoet mig til at få et par misser mere :laughing:

2 Synes om

Vores to vagtler i drivhuset…Svend Herlig og Dorthe Elisabeth.
Svend Herlig afgik ved døden…tror at han er blevet skræmt af en mis som går rundt dernede (en vildmis) og han fløj mod ruden :disappointed_relieved:
Vi leder efter en ny Svend Herlig…
Øv hvor er det trist :disappointed_relieved:

R.I.P. Svend Herlig :cry:

2 Synes om

Jeg er nødt til at stille et lidt makabert spørgsmål:

Solsorteungerne i hækken er nu så store, at jeg kan se dem helt nede fra havedøren. Det kan ikke vare vældig længe, før de skal på vingerne, tænker jeg ikke. Chili og især Asani er meget optaget af dem og er ofte parkeret lige neden under reden, hvor de sidder og venter på, at en af de små himmerigsmundfulde dumper ned i græsset ved siden af :s:

Jeg kan ikke rigtig gøre noget ved det - ud over at holde kattene inde, og det er nok ikke en holdbar løsning. Men hvis nu de får fat i en af ungerne og kommer slæbende med den, og den ikke er død - hvordan afliver jeg den så? Hvordan gør I andre, som har prøvet det før?

Læg den på plan flade, sæt en pind/blyant eller andet bag nakken, og træk i kroppen med et hårdt ryk. Så trækker du rygsøjlen over og de dør med det samme. Skulle også gælde mus…

1 Synes om

Har jeg prøvet med en solsort - trak åbenbart for hårdt, for hovedet gik af :disappointed_relieved:

1 Synes om

Viskestykke, i pose, skovl, med alt hvad den kan trække.

Og tude imens… Uanset metode, så er det ikke så rart.

1 Synes om

Tak for svarene. Jeg frygter det virkelig. Meget mere, end hvis kattene bare åd en unge. Sådan er naturen jo nu engang indrettet. Men jeg er ikke indrettet til at slå større ting end en flue ihjel.

Her er et billede af ungerne i reden. Man kan ikke rigtig se de individuelle fugle, men man kan nok godt se, at de fylder godt deroppe. Jeg tror, der er tre, og de kan dårligt være i reden mere.

1 Synes om

Hellere trække hovedet af end at den ikke dør med det samme. Det er lidt barskt, men man ved med sikkerhed at den så er død hurtigt.

Fugle har nogle specielle led i halsen ,som er ret nemme at trække fra hinanden hvis man trækker/vrider. Jeg var for nogle år siden nødt til at aflive en måge med de bare hænder, da den havde fået en fiskekrog i næbbet og linen havde viklet sig om dens ene vinge, så den havde gnavet sig helt ind til knoglen og den stakkels fugl løb rundt med hovedet drejet om til siden :frowning:
Den var noget svækket, men dog betydeligt større end en solsort, og det lykkedes uden problemer at aflive den pr. håndkraft.

3 Synes om

Stærkt, at du kunne gøre det. Det er jo i virkeligheden lidt krysteragtigt, når jeg ikke synes, jeg magter det :s: Forhåbentlig får jeg ikke brug for det men det er i det mindste godt at have en sikker metode, hvis det bliver aktuelt.

Når du står i situationen, så kan du for du ved også godt at det er det rigtige at gøre. Men derfor er det ikke nemt.
Første mus jeg måtte aflive lå og gispede på mit gulv med tarmen hængende ud af siden (møgkat!)

1 Synes om

Kunne det være muligt at sætte en plade ned mellem hegn og busk? Bare indtil de er fløjet fra reden?

1 Synes om

Ideen er jo god nok, men den praktiske udførelse vil jeg være noget betænkelig ved - af flere årsager. Jeg ville bl.a. være bange for at ende med at ramme reden eller skræmme forældrene væk.

Men nogen burde helt klar opfinde en fugleungebeskytter, der lige kunne monteres på hækken. Hvordan den skulle se ud eller fungere, ved jeg ikke. Det er derfor, nogen skal opfinde den først.

Jeg er lidt bange for katte lige nu :scream:

7 Synes om

http://www.madsen-textil.dk/product.asp?product=9470
Jeg købte den her ring tilbage i februar og jeg har haft den på lige siden. Det gode ved den er at jeg kan have den på stort set alle fingre (dog så foretrækker jeg at have den på min højre langefinger)

3 Synes om