Majs tanker

Enig - fugl i den ene hånd, fat om hovedet med den anden, og så ellers træk og vrid…
Jeg hader det, men det er efter min erfaring den hurtigste - og dermed mest humane - måde at aflive fugle på.

2 Synes om

Den er da fed :smiley::+1:

1 Synes om

Mange tak :slight_smile:

Jeg har, desværre, slået mange fugle/fugleunger ihjel. Og den metode jeg finder mest human – både over for dyret og os selv er, at tage et par handsker på (grundet evt. sygdomme i fuglen) og så tage fat om kroppen på den med hele hånden således at den hals og hoved stikker op mellem tommel og pegefinger og næbbet vender mod dit ansigt - og så slå dens baghoved hårdt ned mod eksempelvis en bordkant. De giver ind imellem nogle spjæt, og folder vingerne ud, men de er døde på stedet - det er musklerne der slappes i fuglen.

Jeg bliver ked af det hver gang, men der er ikke nogen vej udenom ind imellem :frowning:

1 Synes om

Fyldt op med indtryk efter en dejlig lang dag på Læsø!
Nu kan de næste fire uger kun gå for langsomt :tihi:

Lille Ninja fantastisk, intet mindre!
: https://photos.app.goo.gl/aWRrDs3But9c3M8p9

10 Synes om

Kom så Blåregn…spring nu ud :slight_smile:
Jeg venter og venter…intet er så smukt som når den springer ud :heart:
Et par uger mere…jeg klarer ikke den ventetid :weary:

7 Synes om

Bum bum bum majs tanker jo jo popcorn der skal være dem fra grillen

2 Synes om

Suk! Sigga har fået ny hobby -nemlig at jage humlebier. Indtil videre har hun kun fået givet dem et dask, men jeg gruer for den dag, hun rammer hårdt nok og giver sig til at æde den… :s:

eller de stikker hende på poterne.
Det ser pænt sjovt ud med luffer i stedet for poter; men kan ikke være rart for katten

1 Synes om

De (MANGE) fugle, jeg har aflivet her på matriklen, har jeg ‘trukket’ hårdt i hovedet - eller simpelthen taget en saks og klippet halsen over i ET hug. IKKE vredet, for en fugls hovede kan virkelig dreje ret langt rundt, så jeg synes det er svært at vurdere, om man får den vredet korrekt - eller om man bare påfører den unødig smerte.
Sjovt bliver det aldrig - men med en halv million spurve, der bygger rede under tagudhænget, så bliver der eddermame nogle ‘casualties’ her… :frowning:

1 Synes om

Diego åd dem i mange år uden problemer, heldigvis :slight_smile: Det er så også kun hunnerne, der har brod og kan stikke :slight_smile:

Nu ved jeg ikke om det er set rigtigt herfra. Men hvis du er på indersiden af hegnet kan du så ikke sætre noget op på din side af hegnet? Jeg har præsteret at sætte en parasol op over en solsorterede med unger i et lille træ, jeg havde i haven, hvor jeg boede før. Det regnede så meget! Moderen kom igen efter forstyrrelsen og passede sine unger i ly for regnen. :wink:

2 Synes om

Pyh så er jeg mere rolig. Tak for svaret :slight_smile: Jeg er jo ikke vant til at have en kat, som går på jagt, så jeg er lidt pylret :wink:

det er så ikke nødvendigvis pyldret! :slight_smile:

Der er nogen katte som er virkelig allergiske, ligesom mennesker, og rent faktisk dør af bi- og hvepsestik. Jeg har dog ikke kendskab til nogen katte som er døde af det. Kun hørt om at det kan ske.

Men, som det skete engang for Theodor, bliver de stukket og hæver meget er det da noget at være opmærksom på.

Er det en pote der bliver stukket - jaja det spænder vel i den, men jo ikke noget de går til af. Theodor var voldsomt optaget af hans luffe, men han var 7 mdr og jeg pyldrede om hans pote, så mon ikke han mere reagerede på mig end på poten… :wink:

Men skulle uheldet være ude og de bliver stukket i mund eller hals, skal man da lige holde øje med dem og om en evt. hævelse hindrer (i større eller mindre grad) deres vejrtrækning.

Det går sikkert godt som med Eva’s Diego, men det er værd lige at holde øje med dem, især her i starten når hun ikke er vant til dem.

Joy er nu snart 6 mdr og hun er blevet stukket mindst 10 gange. Hun ryster poten helt vildt og slikker og slikker den og 5 min senere så er hun på jagt efter de stikdjævle igen :dokdok: . Hun er aldrig hævet op, så ja, lad dog barnet, hun må jo kunne lide det :muhaha:

3 Synes om

Nej, det er jo netop det med, at man aldrig ved om kattekræet er allergisk. Og nu har jo en gang prøvet at hun fik insulinchok, så jeg måtte lave det bedste førstehjælp jeg kunne, og det er altså overhovedet ikke sjovt :frowning: Så en lignende oplevelse skulle gerne undgås. Det er bare ikke så nemt at forklare en tidligere bykat, som har fundet sin anden ungdom i Odense…

2 Synes om

Hvis hun var allergisk så kunne det ligesågodt være sket i byen i din lejlighed! :slight_smile:

Så træk vejret dybt og vær lykkelig for at du har muligheden for give sådan en dejlig dame en på opleveren.

2 Synes om

Naah nu var det godt nok ikke mange humlebier, eller insekter i det hele taget, vi så på 3. Sal på Nørrebro. :tihi: Men jeg er enig med dig i, at det er skønt at jeg nu kan give hende en lille have at muntre sig i.

3 Synes om

Anafylaktisk chok, som jeg har forstået det, kan man vist ikke nå at gøre så meget ved, med mindre man har en eller anden form for modgift. Men de kan jo blive stukket indvendigt i munden, så den hæver og lukker for luftvejene. I sådan en situation er det heldigt, du bor næsten lige ved siden af en dyrlæge :wink:

Lillen insisterede på at bære rundt på levende humlebier. Jeg ved ikke, om han holdt fast i en vinge, eller hvordan han bar sig ad, men levende var de. Det syntes jeg slet ikke var sjovt, men knægten var ligeglad :venter:

Jeg tror også, han blev stukket på halsen eller ved munden (udenpå), for han havde pludselig en dag pelikanhage. Men ingen tegn på, at han ikke kunne trække vejret.

1 Synes om

Jeg kan godt huske billederne af Lillen - det så helt vildt ud :uha:

1 Synes om

Ugens Tema er Majkat - bare kom med dem… :slight_smile:

3 Synes om