Majs tanker

Jeg synes, det ville være smart, hvis du holdt dine katte inde resten af aftenen og også i morgen.

Solsorteungen hopper ud på din terrasse eller på græsplænen, så forældrene har en chance for at finde den og fodre den - men det kræver jo, at de ved hvor den er.

Forældrene holder sig jo væk, når dine katte er i haven.

Forældrene fodrer deres unger i 3 uger efter de har forladt reden, så den kan ikke klare sig selv.
Når den kan flyve, så tager de dem med på flyvetur og lærer den hvordan man spiser og hvor maden findes.

Jeg gruer allerede for dit næste indlæg om den stakkels solsort.

Vores (stakkels!) første europe blev stukket i munden af en humlebi og blev selvfølgelig nok noget forskrækket, løb op ad trappen, hvor han døde på stedet stadig med tørkost i munden. Jeg kan ikke længere huske dyrlægens beskrivelse ordret efter de for god ordens skyld havde kigget indeni ham, men det var noget i retningen af at “det hele var stået af” ganske akut; og ikke mindst at selv om vi havde stået på deres dørtrin, da han blev stukket, så havde man næppe kunnet redde ham alligevel.
VH
Susanne

Jeg har simpelthen ALDRIG haft en kat der fiser så heftigt som Lange Peter og det lugter af rådne æg :nauseated_face:
Han spiser hvad de andre får og dermed burde det ikke være foderet der har skylden. Pøllerne er også fine så tænker umiddelbart ikke noget patologisk men vi er simpelthen ved at ørle når han slipper en vind. Hvilket han gør så snart han leger, spiser, bliver kælet for, sover…

2 Synes om

Han er bare en rigtig dreng :joy::joy: Jeg har tre af slagsen gående for øjeblikket - den ene værre end den anden :joy:

De to af dem flytter heldigvis snart og jeg satser på, den sidste vokser sig fra det - en dag, inden han bliver voksen :stuck_out_tongue:

1 Synes om

mon ikke også han har slugt et par tænder? det giver altså en hørmemave af kaliber i lidt tid :joy:

Heldigvis er du her, som du selv skriver andetsteds, næsten aldrig og ser det derfor næppe.

6 Synes om

Oh yes :poop::poop::poop:

2 Synes om

Jeg synes Ingrid gør hvad hun kan for at redde fugleungen, så der er ingen grund til at forsøge at give hende dårlig samvittighed.
Måske klarer ungen den ikke - men det er jo vilkårene for fugleunger generelt, ikke mange når voksenalderen.

10 Synes om

Skønneste Morten fra fantastiske “Morten og Peter” er død :frowning:

Jeg håber ikke han er havnet “det falske sted” :heart:

4 Synes om

Lykken er… Som i Lykken er VIRKELIG en håndfuld saltede peanuts og et stort glas iskoldt danskvand med citrus :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 Synes om

Det var godt nok trist læsning :cry:

1 Synes om

Når man kun lige får skimtet de sidste to beskeder og tænker - WHAT?


:see_no_evil: :see_no_evil: :see_no_evil:

Til jeg lige får kørt én gang mere op og ser det er Marianne’s opslag omkring Morten :lys:
Tænkte godt nok lidt, hvad er der trist ved at spise saltede peanuts og drikke danskvand med citrus. :sweat_smile:

4 Synes om

Det nåede jeg også lige at tænke men hva…hvis nu man er allergisk overfor peanuts så er det da ikke sjovt :wink::joy::joy::joy::grin:

1 Synes om

Pyha, der er varmt :sveder:

4 Synes om

det er heller ikke altid nemt - syntes specielt solsorte har problem med at være bare lidt smarte omkring unger…har selv haft solsorte rede i hæk - uden for hegn.

og hvornår valgte de første to unger at hoppe fra reden - og ind i haven?

da jeg stod med flere katte lige neden for…var i gang med at børste hele banden så pippere havde frit udsyn og jeg havde været i gang i et stykke tid…

så de burde altså have været obs på kattemåse i omgivelser…et hyr jeg havde - en stor kat under hver arm - ind. for lige at gøre odds lidt bedre…

ræse retur og finde unger i buskas (de resterende katte var ret hjælpsomme med at spore unger…eller noget) og med højt råbende solsorte forældre i baggrunden…og ud på den anden side af hegnet…altså…

5 Synes om

Så blev aftenvagten endelig slut og …nu er det weekend :grin:

1 Synes om

Før vi fik misser…altså mange misser, da havde vi fugle :slight_smile:

I hele haven og i vores fyrrum :slight_smile:
Vi havde mange volierer rundt om og vi havde tit besøg fra fugleklubber, det var nu hyggeligt :slight_smile:
Men så var det at vi ville have alle de misser …men…somme tider tænker jeg…bare en lille bitte voliere kunne man måske godt få plads til…he he
Der er virkelig mange smukke fugle og I drømmer ikke om alle dem vi har haft…de mest mærkelige skulle vi altid have fat i …eller de smukkeste som nu dem her…Goulds Amadiner :heart:

Vi har haft så mange sjoveFlagermus papegøjer, Krøllede Kanarier, Skæve Kanarier…Kæmpe Zebrafinker…og jeg kunne blive ved…men misserne vandt :slight_smile:

5 Synes om

Kan der ikke være nogle der hvor I har vagtler?

Husk at i dag er sidste dag for at indsende jeres Majkatte til Ugens Kat. :slight_smile:

2 Synes om

Nej, det går desværre ikke.
Det kunne ellers være hyggeligt der :slight_smile:

1 Synes om