Majs tanker

Nåh, så er jeg officielt gal på PestNord
Den 28. april bestilte jeg noget træningstøj (og en enkelt kjole :ups:) på en side, hvor det skulle tage max. 5 hverdage, før jeg havde tøjet.
Track&Trace siger at pakken ankom til postcentralen i Næstved kl. meget tidligt, fredag i sidste uge … og der ligger den endnu … så vidt der vides, for de kan ikke finde den :argh:
Der er oprettet en sag ‘‘vi vil gøre hvad vi kan, hurtigst muligt og blablablah’’ :roll_eyes: … gad vide, hvornår, eller om jeg nogen sinde, ser den pakke …

Jeg oplevede så idag at GLS leverede en pakke på min adresse i stedet for i pakkeshoppen som jeg havde bedt om. Jeg var så hjemme så ikke det store problem.

1 Synes om

Jeg har tit tænkt at det er sært at et så renligt dyr som katten, som uden problemer bruger bakke til stort og småt, konsekvent leverer opkast på tæpper, sofaen eller sengen.
Hvorfor i alverden kan opkast ikke også foregå på bakken!?

Fnuggi har netop hakket en hårbold op - med hovedet inde i bakken!! Hurra!
Han er dælme en god dreng. :hjerte: :grin:

10 Synes om

Når der er siameser galop med hhv Brian 5,2 kg, Sugieh 5,6 kg og Lange Peter på 1,5 kg så kan det dælme høres… ikke mindst fordi det er Peter der sætter hastigheden :lol:

6 Synes om

Robin for pokker - du har en hel stor og nyopfyldt bakke til rådighed - behøver du så absolut skrue dig helt ind i et hjørne ? :confused:

:scream: :scream: :scream:

HAR du læst alle Ingrids indlæg om, hvor meget hun har gjort for at passe på de små fugleunger??

Nu er der tale om solsorte — og så vidt jeg ved, er de ikke udrydningstruede??
Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Så hvis det skulle ske, at én af Ingrids katte napper en af dem er det vel ikke ligefrem en naturkatastrofe, hvis du spørger mig

:stuck_out_tongue_winking_eye::crazy_face::crazy_face::crazy_face:

Jeg har TO der slår de ondeste prutter — især når de ligger og putter hos mig — og når jeg løfter dem op, og når de lige har spist, og når de løber og leger, og når de sover

:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

De prutter STINKER, så ruderne dugger — de kan selvfølgelig også selv lugte dem, så de skynder sig at løbe fra lugten

:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Her er det ingen der løber… Jeg tror nærmest han er stolt af sådan en ræddi hørmer. :smiley:

2 Synes om

:rofl::rofl::rofl:

I dag var vi i Præstø…til Fransk forår…rigtig hyggeligt :slight_smile:Og der mødte vi ham her :grin:
Læs lige skiltet ved ham :laughing:

4 Synes om

ja, helt skørt og det bliver ikke bedre af at skilte man kan se i baggrunden i første halvdel - fortæller at man ikke må stige ud af bilen…noget de ifølge en tidligere ansat også havde fået at vide mundtligt ved indgangen…

It’s time …HITtekat&RUN …vil denondelynenmehjemogseFP3ogQual…så det bliver max 1 time i Galten…
stresset dk

1 Synes om

Det er jo berømt ‘ikke-citat’ fra Luther - som jo er meget passede her :smile:

I 1521 blev han indkaldt til at forsvare sine ideer for kejserne og kirkelige top…og her holdt han forsvarstale
med afslutningen:

… hvis jeg ikke bliver besejret ved Skriftens vidnesbyrd eller ved åbenbare fornuftsargumenter – for jeg tror hverken på paven eller på koncilerne alene eftersom det står fast at de flere gange har taget fejl eller har modsagt hinanden – så forbliver jeg besejret ved de skriftsteder jeg har anført, og min samvittighed forbliver fanget i Guds Ord. Jeg hverken kan eller vil tilbagekalde noget, for det er hverken sikkert eller bringer frelse at gøre noget mod sin samvittighed. Gud hjælpe mig, Amen.

"De berømte ord ‘Her står jeg og kan ikke andet’ findes ikke i det oprindelige referat, og mange moderne historikere tvivler på at ordene stammer fra Luther. "

Men hvorfor grisen? og hvad er det i den anden side? So many questions :smile:

2 Synes om

Jeg har lige fundet to poser slik i en køkkenskuffe … en skuffe jeg aldrig har brugt til slik før :gruble:
Ved egentlig ikke hvad der bekymrer mig mest … at jeg ikke kunne huske, at jeg havde det slik, eller, at jeg lagde det i en skuffe, i stedet for at spise det med det samme :surrender:
Men rolig nu … det er nogle lakridsæg, så de har kun ligget der siden påske

7 Synes om

Det er Påskeharen, som har gemt dem. :tihi:

2 Synes om

Hvor var du i dag? Så ikke dig og badeanden i Galten :wink:

Vi har været en tur på Møn i dag :slight_smile:
Og som altid var vi på udkig efter Loppemarkeder.
Vi fandt bl.a dette her :laughing:

6 Synes om

Det var en skøn tur til Møn :slight_smile:
Og vi har besluttet at Clara og Gusse skal med en dag.
Sådan en tur hvor vi skal samle forsteninger. :slight_smile:
Vi har tit haft dem med ved stranden hvor vi samler og hygger…Gusse blev lidt sur sidst for vi fandt vættelys og søpindsvin og andet sjovt…Gusse fandt bare ikke rigtig noget…og dog…pludselig…som han sagde og viste os…så havde han fundet et forstenet krabbehjerte…ja, og hvem kan slå den…et forstenet krabbehjerte er virkelig en sjældenhed…de skal bare med på vores næste tur til enten Stevns eller Fakse…for hvad kan Gusse ikke finde der :grin:

10 Synes om

Jeg har simpelthen besluttet at tage min 14-årige datter ud af folkeskolen, og undervise hende hjemme resten af skoleåret. Det føles helt rigtigt, og det giver os noget kvalitetstid sammen, i den hun skal på efterskole til august. :slight_smile:

3 Synes om

Jeg har simpelthen besluttet mig for at flytte fra Bjæverskov til Vestjylland. Jeg vil sigte efter den midterste del og så op til Hirtshals. Det skal være som lejer, og ikke hos private - og har da også allerede skimmet mulighederne. Så min sidste tredjedel af livet skal være nær havet - det har jeg aftalt med mig selv :slight_smile:

8 Synes om