Max købs grænse på zooplus.de

Og så jeg bestilt grus … fra petworld.

1 Synes om

Den engelske zooplus side har ikke indført begrænsningen.

1 Synes om

Det er så ikke rigtigt :slight_smile: Alle webshops, der har salg for mere end et eller andet beløb, som jeg ikke kan huske (og Zooplus overstiger RIGELIGT det beløb) til et givent land, svarer lokal moms af alle deres salg til det pågældende land. Det samme gælder, hvis man som dansker køber på f.eks. amazon.co.uk :slight_smile:

4 Synes om

Og jeg er overbevist - bestilte fredag lidt over 20 … havde mine 2 kasser med grus idag :ok:

Jeg har allerede optjent bonus - og har en rabatkode til næste køb, der er gyldig til 31 dec :ok:

1 Synes om

Jeg ville gerne have brugt PetWorld fremover, men det viser sig, at de ikke bringer varer til døren, og det kan jeg desværre ikke bruge til noget.
Så jeg må også fremover benytte firmaer, der leverer til 1.sal, hvor jeg bor - jeg har ikke mulighed for selv at være 20 kilo grus op.

Det kommer bare SÅ hurtigt :slight_smile: Jeg har kun gode erfaringer med Petworld, og de får mine penge fremover, medmindre der er noget ganske specielt som kun Zooplus har.
VH
Susanne

1 Synes om

Det er rigtig at de ikke bringer grus ud alene, men hvis hvis du bestiller noget foder (eller andet, der falder ind under udbringning) samtidig, så bringer de hele bestillingen … og så vidt jeg husker, kan man vælge ml. PestNord og Bring.

Det var så ikke den besked jeg fik da jeg ringede til Petworld.
Hun sagde, at de KUN bragte ud til gadeplan, men at man måske kunne være heldig at det var en flink fragtmand, der ville bære det op, men man skulle ikke regne med det.
Efter hendes udsagn havde de prøvet at lave aftaler med både PostNord og forskellige fragtmænd, men der var ingen, der ville love at bringe op til hoveddøren.
Måske syntes hun de allerede havde kunder nok eller også var hun dårligt orienteret, jeg ved det ikke, men jeg valgte at handle et andet sted.

Jeg køber også primært grus hos Petworld (evt. Plantorama indimellem, hvis de har haft tilbud, når vi har været der til racefremvisning) - jeg kan bare ikke få hverken det vådkost eller det tørkost jeg gerne vil have via Petworld :confused:

Det er ikke nogen hemmelighed, hvor jeg arbejder. :shushing_face::face_with_hand_over_mouth: Det er desværre ikke dårlig orientering, da det bare ikke er muligt at lokke fragtmanden længere op end gadeplan. Et eller andet sted kan jeg nu også godt forstå det.

For nøøøøj, sådan noget kattegrus er tungt + at det kan give nogle ret heftige (arbejds)skader, hvis der ikke løftes korrekt. :sweat_smile:

2 Synes om

Det kan det uden tvivl - men jeg forstår ikke, hvorfor de ikke er udstyret med sækkevogne til den slags? Man kan jo endda få nogen, der kan “gå” på trapper.

3 Synes om

Ja, det kunne skisme være ret smart, Mette.

Jeg køber grus ved Petworld, en af deres Ever Clean og foder ved dyrlægen.
Jeg har da købt ting ved Zooplus, men syntes de er længe om forsendelse, så tror bare jeg stopper handel hos Zooplus og køber de ting hos Petworld i stedet.

Jeg har lige tjekket. Det hundemad og kattemad jeg køber, der kan hverken petworld eller maxizoo matche priserne hos zoo.plus.

Ex 8 kg sterilised hills science plan til kat koster 399,95 kr hos petworld. Først på året købte jeg 2x8 kg på zoo.plus til 630 kr. Det koster lige nu 669,90 kr.

Til hunden køber jeg på zoo.plus 18 kg hills science plan for 459,90 kr. Hos petworld koster 12 kg. 399,95 kr.

Det kommer altid i løbet af et par dage, og der har aldrig været fejl.
Her sidst fik jeg mail om, at det var lidt forsinket, men det kom alligevel hurtigt derefter. Jeg har flexi aflevering eller hvad det nu hedder ved postnord, så de sætter det ude i gårdbutikken, hvis jeg ik er hjemme.

Andre som har oplevet at de nu tager 10€ ekstra i ‘service gebyr’ pr kasse?

Ser ud til at 200€ max er fjernet - men at der nu kommer ekstra 10€ oven i hver kasse

Jep - det er forklaret på den tyske zooplus.
Det blev den definitive ende på zooplus for mig :confused: det givet en merpris på 5 euro per pose grus, så det kan nu bedre betale sig at købe dansk. Og må så måske ende med at skifte mærke - øv! :frowning:
Så det må vi jo så til. Godt jeg stadig har 5 poser liggende - de holder pænt til kun et par katte :slight_smile:

Men vådfoder må jeg så ud og finde en anden løsning på desværre :frowning:

ja, der skal seriøst ses på alternativer her også…underlig måde de behandler kunder - der er ikke engang kommet en mail om det denne gang…

Jeg har udelukkende købt på den danske zooplus - priserne er ganske rigtigt lidt højere, men det opvejes typisk af den sparede porto, og med kun en enkelt kat køber jeg jo ikke store mængder hjem ad gangen.
Det er også min oplevelse, at de er billigere end petworld og maxi zoo (for slet ikke at tale om dyrlægen!) - lige netop kattegrus kan jeg ikke udtale mig om, men på foder er de i hvert fald yderst konkurrencedygtige.

Og mht. levering, så går der sjældent mere end 2-3 dage før varerne er leveret her.

Jeg kommer nu fortsat til at handle på Zooplus, hvad enten det bliver på den tyske eller den danske. Jeg kan ikke få det, jeg vil have, andre steder. Som jeg har opdaget.

Jeg havde faktisk forstået det sådan, at det ville blive sat på alle zooplus’ sider, men kan da heldigvis se at den danske side ikke er ramt af det forhøjede fragt-gebyr - pyyyyh! :slight_smile:
Den generelle øgede pris på varerne derinde er heldigvis ikke i nærheden af, hvad fragten havde kostet :slight_smile: