Max købs grænse på zooplus.de

Nogen der ved hvor meget vi skal købe for, for at udløse opdrætter rabatten ??
Jeg syntes efterhånden der skal meget i indkøbskurven før rabatten udløses ??

Men det kommer stadig nede fra lager i Tyskland?

100 euro på min dvs ca 750 kr.

1 Synes om

Det kan jeg ikke afvise - men det påvirker i givet fald hverken forsendelses-omkostninger eller -tid… :wink:

lavede lige en test på 92€ på den tyske siden men på den danske skal jeg op på 1000 kr for at udløse opdrætter rabatten :frowning:

1000,-! Så er det da lige blevet sat gevaldigt op

Vi bestil i weekenden, de ting vi normalt plejer fra den tyske pga. vægtgebyret ingen grus - og grus fra den engelsk da den danske netop skal op på 1000kr for at udløse rabatten her også :confused: Så trods den engelsk var lidt dyre end den tyske var den forsat meget billigere end den danske + fik fri fragt fra Uk.

3 Synes om

Det er ikke ekstra - der er “bare” kommet porto pr. kasse i stedet for pr. ordre. Så hvis man holder sig inden for de 31 kg, de siger er deres max. vægt pr. kasse, er portoen faktisk blevet billigere. Den var kommet op på 12,99 til Danmark før. Jeg flytter mit internet-gruskøb over på zooplus.dk, som har gratis fragt over 339 kroner og holder resten af mine indkøb på zooplus.de. Jeg har aldrig fundet et sted, der kan matche eller overgå deres priser og udvalg :slight_smile:

Men der er da ingen tvivl om, at det er for at få kunderne over på de lokale sider, hvor priserne ligger nærmere de lokale priser for det enkelte land end de gør i Tyskland. Zooplus er en forretning og skal selvfølgelig tjene så mange penge som muligt - det er der efter min mening ikke noget odiøst i :slight_smile:

2 Synes om

Enig at deres strategi er fornuftigt set fra deres vinkel, bare irriterende som forbruger :wink:

1 Synes om

Porto har jo aldrig været gratis - den har de indregnet i varernes pris. At den nu er synliggjort er sådan set også fint nok.

Men som kunde tænker jeg - ‘ok så bliver varer billigere?’ Jeg betaler jo nu mere - for det samme.

Nej, til billigere. Hvor går de ekstra penge så hen?
Får GLS fragtmænd bedre løn/arbejdsvilkår? Det ville jo være en god ting.
Bliver der lavet lager i DK så der kommer arbejdspladser, skat herhjemme? Kunne jo være fint og ville nok også spare miljøet - hvis der var mindre transport involveret.
Er deres leverandører blevet dyrere?
Betaler de mere i skat, løn til deres medarbejdere etc?

Hvis det havde været noget af det - så havde de nok brugt det som del af PR/reklame.

Eneste grund der er givet er ‘aus logistischen Gründen’ - og for mig er det så bare en BS måde at sige ‘vi vil tjene flere penge, uden at du som kunde får noget ud af det også…’

En kapitalistisk virksomhed profit maksimere naturligvis - men der er flere måder at gøre det på. Den holdbare i længden når man sætter priser op er at give kunderne noget for højere pris - på den ene eller den anden måde.
Det syntes jeg ikke det umiddelbart ser ud til her?

1 Synes om

det er nu nok meget at konkludere/tro/spekulere over på baggrund af de ikke vil sende så store pakker til dk som tidligere.

Hvorfor et firma vil tjene flere penge er jo ikke noget der kommer andre ved.

Mit råd er at hvis du som forbruger ikke ønsker at støtte et givet firma, så lad være med at bruge dine penge der :wink:

1 Synes om

Ja - selvfølgelig stiger deres lønomkostninger ligesom hos alle andre arbejdsgivere, det giver da sig selv.
Jeg synes det er lidt naivt at tro at Zooplus ville kunne fortsætte med at sende pakker uanset størrelse fra Tyskland til Danmark - der er faktisk en del medarbejdere undervejs, der skal have løn, pension og feriepenge. Jeg har endda længe undret mig over at det ikke var dyrere, og jeg synes det er en naturlig markedstilpasning at de nu streamliner med max 31 kg, ellers bliver der tale om endnu en pakke. Det er en forretning, og hvis ikke den kan køre med overskud, så må den jo lukke.
Under alle omstændigheder hvis man vil noget samfundsgavnligt, så skal man jo lægge pengene i sit nærområde :wink:
VH
Susanne

2 Synes om

imho er det ligesom nøddeafgiften …den blev sat ned og priserne steg…jo jo…det er ganske vist

1 Synes om

Hvis de bliver ved med at sende deres pakker fra .dk fra lageret i Tyskland til samme pris som før, så giver den forklaring ikke helt mening. Det burde også være en stigning så.

1 Synes om

Lige præcis! ALT sendes jo altså fra lageret i Tyskland.
På .dk et det gratis/9 kroner. På .de koster det kassen

Man kan jo undres :wink:

1 Synes om

Det er vel ikke nødvendigvis så underligt - når man handler på den danske side, har man jo betalt lidt mere for varen i første omgang, og dermed er de ekstra transportomkostninger til DK indregnet i prisen, tænker jeg…?

Faktisk, så er det vel mere underligt, at man har kunne vælge både lavere pris og billig fragt hos samme firma, bare ved at skrive .de istedet for .dk… :thinking:

2 Synes om

Det ville jeg også gerne, og har tidligere handlet kattegrus stort ind hos Petword. 66 poser extreme classic til en rigtig god pris.
Men ak - nej - de tilbyder ikke længere den rabat :-1:

Er der nogen, som kender en forretning, som er mere interesseret i handel med opdrættere og i at yde mængderabat, så hører jeg gerne om disse. Det må ikke være vancat-grus eller AK-cat litter - begge er afprøvet, og dem er vi ikke glade for.

Vores lokale Petworld vil gerne give rabat på grus, hvis man køber stort ind. Kan ikke garantere, om du synes det kan betale sig, men du kan da høre din lokale.

Petworld kundeservice har jeg talt med i dag - og der gives ikke mængderabat på paller. Man kan få de rabatter, som de annoncerer på hjemmesiden og så har de prismatch, hvis man kan finde det billigere, og det kan man.

Vi har desværre ikke mange fysiske Petworld forretninger på Sjælland, og ingen lige i min nærhed.

Sorry, havde skrevet forkert ord. Mente den lokale Plantorama.

1 Synes om